Donkey Kong Country Returns HD

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Förstår inte nån kan tycka att detta är svårare än orginalet till Snes. Tycker alla tre snes-spel är svårsre, från början till slut. Begränsade sparmöjligheter och one hit/one kill system gör stor skillnad. I Returns sparas det efter varje bana och du tål minst fyra träffar. På Easy Mode, som finns på 3DS och Switch-versionen så har båda karaktärerna tre hjärtan var. Kan det inte va så att du spelade orginalet väldigt mycket, och sen blev så pass bra på det stt du glönt hur svårt det var?
Du måste ju ge det lite tid, och få in känslan😁

Det är definititvt svårare än originalet. I alla fall i början. DKC blev lite svårt först i tredje zonen när man är i granskogen, sen någon bergsbana + fabriken.
Kommer nog ge det en ny chans om jag köper en Switch någon dag dock.

Medlem

"Trial and error som väcker "Donkey Kångest"
Summerar min upplevelse med spelet tyvärr, roligt i övrigt.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

JRA
Medlem
Skrivet av magma:

"Trial and error som väcker "Donkey Kångest"
Summerar min upplevelse med spelet tyvärr, roligt i övrigt.

Samma här. Tycker de missade vad som gjorde Donkey Kong på SNES så speciellt och fokuserade på helt fel saker (som att man tvunget ska samla alla fyra KONG-bokstäver på varje bana för att låsa upp/klara hela spelet istället för något 100% valfritt för extraliv och inget mer). Har man spelat sina Donkey Kong spel på SNES så märks det tydligt att Returns och Tropical Freeze egentligen bara utger sig för att vara Donkey Kong Country men är det bara in name only.

Medlem
Skrivet av JRA:

Samma här. Tycker de missade vad som gjorde Donkey Kong på SNES så speciellt och fokuserade på helt fel saker (som att man tvunget ska samla alla fyra KONG-bokstäver på varje bana för att låsa upp/klara hela spelet istället för något 100% valfritt för extraliv och inget mer). Har man spelat sina Donkey Kong spel på SNES så märks det tydligt att Returns och Tropical Freeze egentligen bara utger sig för att vara Donkey Kong Country men är det bara in name only.

Det är väl egentligen flera bitar som gör spelen speciella, för mig så var det grafiken och musiken i första spelet som båda var otroliga. Sedan variationen på banorna och miljöerna, och så var svårighetsgraden ganska lagom. Kunde varit svårare på slutet.

DKR däremot blir typ rejält svårt bana 3.

Medlem
Skrivet av JRA:

Förstår inte vad du menar du, Det går aldeless utmärkt att klara spelet utan att hitta en enda bokstav men om du bara syftar på de upplåsbara banorna så har du ju rätt. Men det är ju faktiskt precis samma sak på Donkey Kong Country 2 och 3, och i trean så kan du inte ens få ett riktigt slut överhuvudtaget fören du samlat på dig vad du behöver. Samlandet i de spelen är oerhört mycket svårare. Att samla bokstäverna i DK returns är ju löjligt enkelt, då nästan alla ligger framför ögonen på än. Obegripligt hur nån kan tycka att det är svårt. Tycker de har löst det helt perfekt. Du kan springa igenom spelet, möta slutbossen och få ett Ending som visar att du är klar. Vi andra kan låsa upp de riktigt svåra utmaningarna. Ska jag samla nått så vill man väl få något för det? att jaga procent i det första DKC kändes ju totalt meningslöst då det inte gav något, och samlar-föremålen var så ologiskt placerade så att det var direkt löjligt. Alla spelen efter det har gått i samma spår som nu,

Medlem

Jag körde igenom hela spelet en lördag, i originalläge, med två hjärtan. Första gången jag spelade spelet dessutom. Tyckte inte det var så svårt ändå. Klart vissa banor kräver lite övning (raketen och gruvan) innan man lyckas men tyckte det var lagom utmaning.

Tyckte spelet var skitsvårt när jag recenserade det till Wii. Däremot kan jag klara DKC till Super NES med bakbundna ögon, så kanske har nåt med vad man är van vid?! Likaså kan jag fixa Super Probotector/Contra 3 hyfsat lätt fast många tycker det är skitsvårt, men det sitter i muskelminnet sedan man var typ åtta bast, lol.

12
Skriv svar