Starfield hade från början halshuggningar och "gore"

Robot
Starfield hade från början halshuggningar och "gore"

Men tekniska hinder kom emellan.

#starfield


Medlem

Bra bevis på att bethesda tappat greppet och blivit lata

Medlem

Hade en kompis när jag var ungdom som vägrade spela spel om där inte var blod eller om blodet var annan färg än rött 🤣


signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Jaha, i spelet. Jag trodde det var arbetsmiljön på kontoret under utvecklingen.

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Hade en kompis när jag var ungdom som vägrade spela spel om där inte var blod eller om blodet var annan färg än rött 🤣

Mer blod!!!!!


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Hade en kompis när jag var ungdom som vägrade spela spel om där inte var blod eller om blodet var annan färg än rött 🤣

Bra princip! Den ska jag också börja följa

Helt OK i min bok, vi behöver inte extremt övervåld. Hellre i sådana fall att man lägger utvecklingsresurser och tid på viktigare saker, i sådana fall.

Medlem

Mer köttkapslar åt folket! Inte för att vara sån men av och till saknar man Soldier of fortune

Medlem

De sa va' mytje blo'.

Medlem
Skrivet av xplojt:

Bra bevis på att bethesda tappat greppet och blivit lata

100%

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Mer köttkapslar åt folket! Inte för att vara sån men av och till saknar man Soldier of fortune

Det var så jädrans fränt när det kom.


signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Helt OK i min bok, vi behöver inte extremt övervåld. Hellre i sådana fall att man lägger utvecklingsresurser och tid på viktigare saker, i sådana fall.

Vad för saker skulle du säga är viktigare?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hela spelet är väl ett tekniskt hinder..

Skrivet av Hipshot:

Vad för saker skulle du säga är viktigare?

Det mesta väl? Avhuggna lemmar bidrar inte med särskilt mycket alls i de flesta berättelser eller spelmekaniska scenarion. Strider med ljussablar är väl ett undantag, motorsågsmassakern ett annat.

Ja, usch för våld i spel. Vi vet alla vad det leder till.


signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Det mesta väl? Avhuggna lemmar bidrar inte med särskilt mycket alls i de flesta berättelser eller spelmekaniska scenarion. Strider med ljussablar är väl ett undantag, motorsågsmassakern ett annat.

Det bidrar till myclet om man vill förmedla en bild av råhet.
Förr var det mer blod och gibs, det var bra.

Skrivet av Hipshot:

Vad för saker skulle du säga är viktigare?

Well, det är ju ett RPG, så i första hand saker som är utmärkande för... RPG:s? Jag har inte i sak något emot överdrivet våld... Det har sin plats och var en viktig komponent i Soldier of Fortune (som någon nämnde), men det känns som rätt långt ner på listan över saker jag personligen vill ha prio på i ett Bethesda-RPG.

Skrivet av ValleyCountryFlash:

Det mesta väl? Avhuggna lemmar bidrar inte med särskilt mycket alls i de flesta berättelser eller spelmekaniska scenarion. Strider med ljussablar är väl ett undantag, motorsågsmassakern ett annat.

Ja men, just så. Med tanke på hur mycket jank som finns i Bethesdas rollspel så tänker jag att det finns viktigare saker.

Avstängd
Skrivet av Sebastian Lind:

Helt OK i min bok, vi behöver inte extremt övervåld. Hellre i sådana fall att man lägger utvecklingsresurser och tid på viktigare saker, i sådana fall.

Handlar väl inte om våld, mer om realism. Spelet innehåller våld redan, och skjuter man någon med rejält kaliber så förväntar man sig att det ska hända mer än att gubben trillar ihop. Sen om man inte gillar blod så kan det finnas en inställning att stänga av det, detta är bara lathet från utvecklaren.

Skrivet av McRaoul:

Handlar väl inte om våld, mer om realism. Spelet innehåller våld redan, och skjuter man någon med rejält kaliber så förväntar man sig att det ska hända mer än att gubben trillar ihop. Sen om man inte gillar blod så kan det finnas en inställning att stänga av det, detta är bara lathet från utvecklaren.

Well, man kan se det på olika sätt. Att få till ett bra system för detta som inte är helt sönderbuggat är tydligen komplicerat, säger de. Då tycker jag att det är helt rätt prioriterat. Spelutveckling handlar ständigt om att göra avvägningar mellan vad vill vi göra och vad hinner vi göra – vad borde vi göra... osv.

Det låter ju som att devsen själva ändå ville få in detta, men insåg att det helt enkelt skulle ta för mycket tid och resurser. Låter inte som lathet utan som helt normalt kompromissande som dyker upp i all spelutveckling. Så gott som alla spel har mängder med "coola" inslag, levels eller features som kapas längs med vägen, men det är inte alltid vi får reda på det i efterhand.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Well, man kan se det på olika sätt. Att få till ett bra system för detta som inte är helt sönderbuggat är tydligen komplicerat, säger de. Då tycker jag att det är helt rätt prioriterat. Spelutveckling handlar ständigt om att göra avvägningar mellan vad vill vi göra och vad hinner vi göra – vad borde vi göra... osv.

Det låter ju som att devsen själva ändå ville få in detta, men insåg att det helt enkelt skulle ta för mycket tid och resurser. Låter inte som lathet utan som helt normalt kompromissande som dyker upp i all spelutveckling. Så gott som alla spel har mängder med "coola" inslag, levels eller features som kapas längs med vägen, men det är inte alltid vi får reda på det i efterhand.

Precis, sen har vi säkert dem spelarna som skulle klaga på hur orealistiskt det var om du tex sprängde en fiende i småbitar men kan fortfarande plocka en helt fungerande rymd dräkt från köttstyckena som är kvar

I Fallout 4 köper jag det då det oftast var uppdelade delar av utrustningen som du satte på olika kroppsdelar, inte heltäckande rymd dräkter.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Well, det är ju ett RPG, så i första hand saker som är utmärkande för... RPG:s? Jag har inte i sak något emot överdrivet våld... Det har sin plats och var en viktig komponent i Soldier of Fortune (som någon nämnde), men det känns som rätt långt ner på listan över saker jag personligen vill ha prio på i ett Bethesda-RPG.
Ja men, just så. Med tanke på hur mycket jank som finns i Bethesdas rollspel så tänker jag att det finns viktigare saker.

Trams.
Att kunna skjuta/slå av lemmar i bethesdas fallout spel är en bra rolig detalj som bidrar till spelet. så nej inte bara soldier of fortune.

Lathet/inkompetebs Bethesda om moddare kunnat fixa detta.

Skrivet av JollyRoger:

Trams.
Att kunna skjuta/slå av lemmar i bethesdas fallout spel är en bra rolig detalj som bidrar till spelet. så nej inte bara soldier of fortune.

Lathet/inkompetebs Bethesda om moddare kunnat fixa detta.

Att avfärda vad någon skriver som "trams" är sällan en bra grogrund för en givande diskussion.

Vet inte om vi missförstår varandra här, men allt jag sagt är att jag ser inga konstigheter i att vissa features/inslag kapas (i detta fallet gore) på grund av tidsskäl, buggar eller, ja, alla andra faktorer det nu kan bero på. Den här utvecklaren förklarade ju varför det inte kom med i spelet och det är ju synd för de som verkligen såg fram emot det, men att kalla devsen för lata utan att ha mer belägg än så här låter en smula elakt.

Det kan ju vara så att de visste precis vad som behövde göras för att lösa gore-buggarna, men att tiden helt enkelt inte räckte till att fixa den här biten innan spelet skulle släppas. Då är det ju varken lathet eller inkompetens det handlar om utan vilka features/inslag man värderar högst... Som jag redan sagt, det är mängder med saker som inte kommer med i spelen vi spelar, som stryks av en eller annan anledning... Devsen har ofta jäkla tajta deadlines och det innebär inte per automatik att de är slöa för att de inte hinner få in allt i spelen som de önskar.

Jag kan tänka mig att många devs nog inte gärna pratar om kapade features i sina spel just för att gamers tenderar att "jump to conclusions" och utropa att X eller Y är "lata", "inkompetenta" när verkligheten inte behöver vara så. Spelutveckling är ett jobb som alla andra och det är få studios som har obegränsat med tid eller resurser.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Att avfärda vad någon skriver som "trams" är sällan en bra grogrund för en givande diskussion.

Vet inte om vi missförstår varandra här, men allt jag sagt är att jag ser inga konstigheter i att vissa features/inslag kapas (i detta fallet gore) på grund av tidsskäl, buggar eller, ja, alla andra faktorer det nu kan bero på. Den här utvecklaren förklarade ju varför det inte kom med i spelet och det är ju synd för de som verkligen såg fram emot det, men att kalla devsen för lata utan att ha mer belägg än så här låter en smula elakt.

Det kan ju vara så att de visste precis vad som behövde göras för att lösa gore-buggarna, men att tiden helt enkelt inte räckte till att fixa den här biten innan spelet skulle släppas. Då är det ju varken lathet eller inkompetens det handlar om utan vilka features/inslag man värderar högst... Som jag redan sagt, det är mängder med saker som inte kommer med i spelen vi spelar, som stryks av en eller annan anledning... Devsen har ofta jäkla tajta deadlines och det innebär inte per automatik att de är slöa för att de inte hinner få in allt i spelen som de önskar.

Jag kan tänka mig att många devs nog inte gärna pratar om kapade features i sina spel just för att gamers tenderar att "jump to conclusions" och utropa att X eller Y är "lata", "inkompetenta" när verkligheten inte behöver vara så. Spelutveckling är ett jobb som alla andra och det är få studios som har obegränsat med tid eller resurser.

Det var mycket i det spelet som kapades bort pga tidsskäl och begränsad tid och resurser så fall, allt för mycket.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Ja men, just så. Med tanke på hur mycket jank som finns i Bethesdas rollspel så tänker jag att det finns viktigare saker.

Man skulle ha tagit bort en massa annat också, basbyggandet, lootandet, så kanske man kunde ha räddat spelet med en bra story och intressanta karaktärer

Medlem
Skrivet av noyart:

Man skulle ha tagit bort en massa annat också, basbyggandet, lootandet, så kanske man kunde ha räddat spelet med en bra story och intressanta karaktärer

Just basbyggandet var ju helt onödigt, lade kanske 10 minuter på det under mina 80 timmar i spelet. Hade verkligen hellre sett mer "handbyggt" unikt innehåll på åtminstone huvudplaneterna än vad vi fick. Har faktiskt inte ens återvänt för att spela Shattered Space, trots att jag köpte utgåvan där det ingick, detta om något är ett underbetyg för ett Bethesdaspel då jag tidigare åtminstone återvänt till expansionerna.
Tror personligen dock inte att spelet vunnit mycket på att vara blodigare, men att man gjorde felprioriteringar under utvecklingens gång tror jag få som spelat spelet inte håller med om.

Medlem
Skrivet av jawik:

Jaha, i spelet. Jag trodde det var arbetsmiljön på kontoret under utvecklingen.

haha ja jäklar det hade varit nått det


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Är det inte dags att pensionera creation engine?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av magma:

Är det inte dags att pensionera creation engine?

Byta till Unreal 5.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar