Switch 2 är officiellt avtäckt!
Något andades mindre ”Nu har ni väntat i snart 10 år, här kommer en 10% större Nintendo Switch” och mer ”Nu kommer nästa generations konsol med feature X som slaktar konkurrensen av alla SteamOS-enheter”.
Lite hur NVidia presenterar sin hårdvara så det känns ”jävlar nu är jag körd.”
Det sitter ett nyare Nvidia grafikchip i Switch 2, så bäst du passar på att uppgradera för alla maffiga nvidia-features.
”Nu kommer nästa generations konsol med feature X som slaktar konkurrensen av alla SteamOS-enheter”.
Lite hur NVidia presenterar sin hårdvara så det känns ”jävlar nu är jag körd.”
Jag tror inte ens Sony eller Microsoft kommer lyckas med det tyvärr.
Om vi tittar på vad SteamOS enheter är för något.
En öppen plattform där du kan göra vad som helst. En PC.
Vilken konsol kan slå det?
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jaså, vilka vitala delar var det då?
Ja, prestandaproblem och svagheter har ju alla spelkonsoler, det är helt enkelt helheten som avgör.
Av ren nyfikenhet, vad fick du 2 år ifrån?
Det är rätt lätt att kolla upp att den är betydligt äldre än så, menar jag.
Med det sagt så är prestandan i Switch 2 betydligt högre än första maskinen så det bör ändå bli ett stort lyft.
Lite oroad över att den används till fel saker såsom upplösning och ögongodis. Går man från upp till 720/1080P till 1080/4K så lär bara det hoppet äta upp väldigt mycket prestanda. Blir intressant att se vilken upplösning de väljer i bärbart läge, men jag tror att det finns en risk att den kör 1080P nu när det blir större skärm, vilket ändå som sagt drar rätt mycket mer.
Av ren nyfikenhet, vad fick du 2 år ifrån?
Det är rätt lätt att kolla upp att den är betydligt äldre än så, menar jag.
Med det sagt så är prestandan i Switch 2 betydligt högre än första maskinen så det bör ändå bli ett stort lyft.
Lite oroad över att den används till fel saker såsom upplösning och ögongodis. Går man från upp till 720/1080P till 1080/4K så lär bara det hoppet äta upp väldigt mycket prestanda. Blir intressant att se vilken upplösning de väljer i bärbart läge, men jag tror att det finns en risk att den kör 1080P nu när det blir större skärm, vilket ändå som sagt drar rätt mycket mer.
Nvidias mobila krets som Switch bygger på lanserades kommersiellt 2015, så det var ca. 2 år gammal teknologi Switch bygger på. Gissar att du läst bara på typ wikipedia att "aha, arm-cpu kretsen lanserades 2012", men det var bara det året designen för klustren blev tillgänglig, de var inte tillgängliga för produktion då. Så i princip var kretsarna Switch byggde på inte "cutting-edge" på det sättet att de var splitterny introducerad teknologi, men den använde den vid tiden aktuella teknologin som fanns tillgänglig.
Kan ju tycka artikeln och kommentarerna när Wii U presenterades är roliga att läsa nu 14 år senare.
https://www.fz.se/forum/trad/162787-wii-u-presenterad?p=1
Förvirringen är total direkt från början och redan utpekad som flopp, även om folk hävdade att grafiken skulle vara 1080p osv.
Den var inte rolig att skriva, kan jag berätta. Fullständigt oklart vad det var de presenterade, har sällan skrivit om en nyhet så många gånger medan presentationen pågick.
Som sagt, en uppgradering. Dualsense och dess funktioner har ju knappt använts.
Så dualsense och en riktig VR satsning som tyvärr rann ut i sanden är ett blah blah grej? Inga innovativa saker alls för att få ut saker till mainstream?
Så dualsense och en riktig VR satsning som tyvärr rann ut i sanden är ett blah blah grej? Inga innovativa saker alls för att få ut saker till mainstream?
VR blev ju aldrig en grej och inte riktig Dualsense heller.