Den stora Switch 2-tråden

Medlem
Beror på
Skrivet av Aletheides:

Det handlar oftast inte om att fläktarna blir slitna i de här fallen. Utan om uppbyggnad av smuts inne i Switchen över tid. Viss del kan man få ur genom att hålla intagen rena. Men lång ifrån allt. Här är en video om hur man går till väga för att göra en riktigt djuprengöring. Observera all skit som hittas vilket orsakar att den går varm och fläkten får jobba mer.

https://youtu.be/hZH8vi1msyc

Beror så klart på. Är karaktären på ljudet bara att den låter mer, snabbare varvtal så visst.
Men är den, dålig/sliten så blir det annan karaktär på ljudet..

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Hårdvaran som finns i de här handhållna enheterna kräver kylning. En fläkt är den lättaste och mest kostnadseffektiva kyllösningen. Skall du slänga in en massa koppar så blir den tung, Skall man göra skalet i metall och låta skalet radiera värme så blir den obehaglig att hålla i. Vätskekylning? Dyrt.

Äldre enheter som en 3DS till exempel hade betydligt svagare hårdvara som inte utvecklade samma mängd värme så där kommer man undan med passiv kylning utan att det blir otympligt.

Så om en fläkt stör dig så rekommenderas hörlurar

Inte sagt att jag stör mig på fläkten. Menade att Switch 2 också kommer ha en fläkt som låter, speciellt vid tungdrivna spel. Jag har flera 3ds så är väl medveten om hur de funkar.

Medlem

Jaha folket, har ni förbokat och vart?

Jag och polaren har lagt en förbokning hos arcade dreams, blir en roadtrip för att hämta i butik 00:00 på releasen. Om vi nu blir tilldelade ett ex var då🙈😅

Medlem
Skrivet av sumodl:

Jag och polaren har lagt en förbokning hos arcade dreams, blir en roadtrip för att hämta i butik 00:00 på releasen. Om vi nu blir tilldelade ett ex var då🙈😅

Nej, brukar dock inte förboka grejer. Om jag förbokar gör jag det efter presentationen har hållits och butikerna vet mer var/när/hur.

Moderator | Testpilot
Skrivet av sumodl:

Inte än! Väntar nog tills vi får Directen i April för att se launch-titlar, pris och annat. Har lite andra saker planerade så vet inte hur mycket pengar jag kommer ha.

Med det sagt så lär jag nog fixa en oavsett, men väntar för att vara säker.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Nej, brukar dock inte förboka grejer. Om jag förbokar gör jag det efter presentationen har hållits och butikerna vet mer var/när/hur.

Samma här, förutom vid konsol-släpp! Då tar jag det säkra före det osäkra, sen kan man alltid avboka såklart om något inte visar sig stämma.😊

Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte än! Väntar nog tills vi får Directen i April för att se launch-titlar, pris och annat. Har lite andra saker planerade så vet inte hur mycket pengar jag kommer ha.

Med det sagt så lär jag nog fixa en oavsett, men väntar för att vara säker.

Okok! Jag tänker att jag hellre sitter på en utan releasetitlar ifall den inte finns att tillgå senare när det väl släpps något man vill ha. Jag ska ändå köpa den liksom 🤷‍♂️

Vart är framförhållningen, du måste börja lägga undan i tid! 😁

Moderator | Testpilot
Skrivet av sumodl:

Vart är framförhållningen

Nu låter du som min farsa...

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Avvaktar release datum, pris och spel.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Jag kommer nog vänta ganska länge med köp, så ingen förbokning för mig! Har inte bråttom *sneglar på gigantisk backlog*

Medlem
Skrivet av sumodl:

väntar tills man kan förhandsboka på Webhallen eller Inet! Blir köp dag ett garanterat. Svintaggad 🤩

signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag kommer nog vänta ganska länge med köp, så ingen förbokning för mig! Har inte bråttom *sneglar på gigantisk backlog*

Jag tycker det är så jäkla gött att vara med från början när det släpps ny hårdvara så kan sällan hålla mig.

Den där backloggen har varit konstant i över 20 år för min del så det spelar mindre roll😅

Medlem
Skrivet av tyvar1:

väntar tills man kan förhandsboka på Webhallen eller Inet! Blir köp dag ett garanterat. Svintaggad 🤩

Ja jag signa upp mig på ”meddela mig” där! Men hoppas mest på att kunna plocka den någon butik som har nattöppet, så tar man givetvis ledigt dagen efter också😁

Skrivet av sumodl:

Jag tycker det är så jäkla gött att vara med från början när det släpps ny hårdvara så kan sällan hålla mig.

Den där backloggen har varit konstant i över 20 år för min del så det spelar mindre roll😅

Haha, ja, backloggen bara växer ju så det är väl ingen vidare anledning egentligen 😂

Men vet inte, har helt tappat det där "hype"-suget för spel sedan ett antal år tillbaka. Intresset är definitivt inte mindre, men har så mycket att spela redan så det är väldigt sällan jag köper nåt day one... Senast var Animal Crossing: New Horizons, säkert kommer jag skaffa Switch 2 omedelbart när nästa AC dyker upp. Kommer antagligen vänta tills dess

Medlem

Haha, ja, backloggen bara växer ju så det är väl ingen vidare anledning egentligen 😂

Men vet inte, har helt tappat det där "hype"-suget för spel sedan ett antal år tillbaka. Intresset är definitivt inte mindre, men har så mycket att spela redan så det är väldigt sällan jag köper nåt day one... Senast var Animal Crossing: New Horizons, säkert kommer jag skaffa Switch 2 omedelbart när nästa AC dyker upp. Kommer antagligen vänta tills dess

Ja men det är samma här, kommit med åldern för min del. Men ibland går den gamle kroppen igång, BOTW och Eldenring är några exempel. Har även blivit mycket mer selektiv när det gäller spel generellt, oftast väldigt kräsen nu för tiden.

Men räknar med med Metroid på release iaf, det är jag taggad på.

Medlem
Skrivet av sumodl:

Ja men det är samma här, kommit med åldern för min del. Men ibland går den gamle kroppen igång, BOTW och Eldenring är några exempel. Har även blivit mycket mer selektiv när det gäller spel generellt, oftast väldigt kräsen nu för tiden.

Men räknar med med Metroid på release iaf, det är jag taggad på.

Det här kan jag relatera till! Redig jävla backlog med spel som jag vill spela, men så ont om tid, kämpigt å va tvåbarnsförälder.
Enda spelen jag köpt från start på senare år är uppföljarna till Horizon och The Last of Us, och det efter att ha spelat dom första långt efter att dom släppts ;D

Dock taggad på Switch2 och få spela framförallt Zeldaspelen som kommit till Switch1, älskar bakåtkompatibilitet.

Medlem

Undrar vad för teknologi aonuma kommer använda i nästa zeldaspel? Jag hoppas på zonai och sheikah teknologi men någon helt ny teknologi

Medlem

Om det är något vi vet så är det att Zelda finns med i nästa Zelda spel. Vad skulle det annars heta lixom?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Som en som länge tänkt köpa en switch men inte blivit av då jag ganska länge tänkt att 2an är runt hörnet undrar jag om den gamla switchen är tung? Blir den här otymplig? Tyckte switch 1 såg ganska stor ut.

Sen.. finns det något switch exclussive spel(förutom mario, zelda och dkc) som är värt att skaffa? (Kör annars på steam)

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Som en som länge tänkt köpa en switch men inte blivit av då jag ganska länge tänkt att 2an är runt hörnet undrar jag om den gamla switchen är tung? Blir den här otymplig? Tyckte switch 1 såg ganska stor ut.

Sen.. finns det något switch exclussive spel(förutom mario, zelda och dkc) som är värt att skaffa? (Kör annars på steam)

Upplever den inte som tung, men fruktansvärt oergonomisk, så ett grepp från third party KRÄVS.

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Skrivet av AdamMK:

Finns många Switch-exklusiva bra spel, men frågan är väl vilka genres du föredrar?

Medlem

Finns många Switch-exklusiva bra spel, men frågan är väl vilka genres du föredrar?

Ja du. Plattformsspel och rollspel kanske?
Jag trpr jag är mest dugen på dkc tropical freeze så något åt det hållet?

Visste inte att det fanns så myvket exklusdiva annat än nintendos egna

Skriv svar