Hjälp! spel som flimmrar på Nintendo 64
Sparkade härom dagen igång mitt Nintendo 64 som stått orört i många år. Köpte en adapter till hdmi för att ansluta till TVn. Jag har 5 spel. Två av dem funkar perfekt, men tre av dem flimrar/blinkar. Jag testade att göra rent de som flimmrar med isopropylalkohol men utan framgång.
Någon som har något tips??? Uppenbarligen är det inte glapp eller fel på konsolen utan spelen.
Låter som något för @Siegfried att svara på!?
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Sparkade härom dagen igång mitt Nintendo 64 som stått orört i många år. Köpte en adapter till hdmi för att ansluta till TVn. Jag har 5 spel. Två av dem funkar perfekt, men tre av dem flimrar/blinkar. Jag testade att göra rent de som flimmrar med isopropylalkohol men utan framgång.
Någon som har något tips??? Uppenbarligen är det inte glapp eller fel på konsolen utan spelen.
Vilka spel är det?
Du har inte tillgång till en CRT eller en platt tv med scart?
De flesta hdmi adaptrar är ganska ruttna för att spela med
Du har inte andra konsoler eller adaptrar att testa med?
Vilka spel är det?
Du har inte tillgång till en CRT eller en platt tv med scart?
De flesta hdmi adaptrar är ganska ruttna för att spela med
Du har inte andra konsoler eller adaptrar att testa med?
Det är Super Mario World, Golden Eye 007 och Banjo och Kazooie. Nej jag har en helt ny tv och inget annat att testa med. Men eftersom Mario Cart och Zelda funkar perfekt så kan det ju inte vara hdmi adaptern det är fel på? Då skulle ju de också flimmra
Kan det bero på om spelen skickar ut bilden i 240p eller 480i? Är det något som kan ändras? Vi har en hoper Nintendo, men ingen N64 uppkopplad i dagsläget så kan inte testa. När vi ska spela Zelda är det Gamecube som gäller (för Ocarina of Time/Majora's Mask), även om min fru nog menar att N64 har mer riktig kontroller för spelen.
Är det här problemet du upplever också?
https://www.reddit.com/r/n64/comments/ha9a34/flickering_scree...
https://www.reddit.com/r/n64/comments/nqervy/connecting_my_n6...
Tänker även att det kan vara hz på adaptern som inte stämmer överens med hz som N64 skickar ut? Fast då borde väl alla flimra?