Demo för actionrollspelet The First Berserker: Khazan har släppts

Robot
Demo för actionrollspelet The First Berserker: Khazan har släppts
Medlem

Är detta (ännu) ett jättesvårt spel? Eller kan man spela igenom det utan att dö 500 gånger?

Medlem
Skrivet av pazu:

Är detta (ännu) ett jättesvårt spel? Eller kan man spela igeno det utan att dö 500 gånger?

Alltså, det är ju en Souls-like, och utvecklarna beskriver det som ett "hardcore action RPG", så jag skulle nog räkna med att man dör några gånger.

Medlem
Skrivet av pazu:

Är detta (ännu) ett jättesvårt spel? Eller kan man spela igeno det utan att dö 500 gånger?

Till skillnad från andra souls spel finns det en easy mode på denna

Medlem

Riktigt bra demo. Spelade igenom igår och ska dra en vända till i helgen.

Medlem

Ser rätt coolt ut så det blir absolut att pröva i helgen.

Medlem

Nedladdat, blir att spana in till helgen.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Riktigt bra tyngd i striderna. Slutprodukten lovar gott!

Medlem

Riktigt kul! Blir ett köp i framtiden.

Medlem

40 min in och hittils väldigt trevligt!

signatur

Here to play.

Releasehästryttare

TVÅ ANIME soulslike?! (detta och Ai limit)

Hade det inte varit 30 gig så hade jag nog testat det.

Mina gubbreflexer skrek rätt ut i panik under demon. Var tvungen att lugna ner mig med en grogg.
Men måste hålla med om att det var snyggt. Blir till att kolla när polaren (som har reflexer som en spottkobra) kör igen detta.

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem

Det här är en bra demo. Den har en bra längd så man hinner känna på spelet och man får testa på tre olika vapen.

Jag dog tusen gånger på första bossen men man börjar om 5 sekunder från bossen och slipper plöja igenom banan på nytt. Vilket är bra om man dör så mycket som jag 😂 Dessutom får man lite xp även när man dör så man kan ändå uppdatera sin gubbe om man dör mycket.

Efter första bossen har man möjlighet att välja två svårighetsgrader easy och normal. Det kommer säkert vara ett val man kan göra från start när spelet släpps.

Och sedan tycker jag att spelet har en snygg stil på grafiken.

Så absolut intressant för mig vid release 🙂
Det är bra med demos 😃

Medlem

Försöker bli bättre på att blocka men jag måste säga att jag saknar att kunna rulla undan attacker. Att dodgea känns av någon anledning rätt svårt.
Kameran i trånga utrymmen känns rätt dum också.
Utöver det känns det rätt bra. Funderar på att fortsätta spela fullversionen senare.
Det spelar betydligt bättre än det ser ut att göra på videos, för mig.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Försöker bli bättre på att blocka men jag måste säga att jag saknar att kunna rulla undan attacker. Att dodgea känns av någon anledning rätt svårt.
Kameran i trånga utrymmen känns rätt dum också.
Utöver det känns det rätt bra. Funderar på att fortsätta spela fullversionen senare.
Det spelar betydligt bättre än det ser ut att göra på videos, för mig.

Kört en timme nu och kommit igenom prologen.
Tror att dom vill att man ska blocka eller backpaddla i början för stamina var fortfarande ett problem trots att jag la 10 levels i enbart stamina.

Sen är timingsen på perfect dodge väldigt väldigt sent, senare än From Software spelen. (Tänk Remnant, Souls, Khazan i timingsen)

Men när du kommer förbi prologen får du skilltree där du kan specca 3 points i en stamina skill som gör att du gör av med mindre av dodge. På så sätt kan du perfect dodgea alla attacker och counter-attacka direkt efter. Försök komma till denna punkt så blir spelet så mycket roligare och fungerar mer som de tidigare spelen du är van vid.

Medlem
Skrivet av Devan:

TVÅ ANIME soulslike?! (detta och Ai limit)

Hade det inte varit 30 gig så hade jag nog testat det.

Khazan är väldigt mycket bättre än AI Limit imo.
Har testat båda demona, och AI limit känns väldigt basic och tråkigt jämfört med Khazan.

Releasehästryttare
Skrivet av Ichabod:

Khazan är väldigt mycket bättre än AI Limit imo.
Har testat båda demona, och AI limit känns väldigt basic och tråkigt jämfört med Khazan.

Skall bli intressant ändå och se vilket folk gillar mest, de släpps ju samma dag.

Sen är priset en stor skillnad med, 30 euro för AI och 60 för Khazan.

Medlem

Efter en helg med The First Berserker: Khazan, är jag helt övertygad om att vilja spela vidare på release.

Khazan har bra nivådesign, har tyngd i spelsystemet med ett färdighetsträd som känns motiverat, har spännande bosstrider, är snyggt, med bra flyt och får ett stort plus: Khazan är genom inställningar tillräckligt snällt för spelare som inte tycker om att eller inte kan spela för svåra spel, men ändå gillar genren. Vi som tycker om lite svårare spel får lite att bita i också.

Khazan är en klassisk berättelse om hämnd, återupprättelse och viljan att återse sitt barn, en berättelse som känns lovande, genom engagerade röstskådespelare på Koreanska, det här tillsammans med en välartad representation av asiatisk och europeisk kultur om död och det övernaturliga. Det vilar också något Vlad Castlevania pålspetsaren över Khazan. Ni vet Dracula som försvarade sitt land emot Ottomanernas framåt marsch i och kolonialisering av dåtidens Europa genom att spetsa Ottomanerna i rad på rad för Mehmet II/Muhammed II att bevittna. Orättmätiga annekteringar av ledare ska bekämpas och despoter avsättas, det här tycks kunna vara ett tema i Khazan, där även vissa av imperiets soldater som vågar tänka fritt och själv ifrågasätter den utfärdade domen gentemot Khazan.
Nu har vi troligen inte en Karl Martell historia här, Karl Martell bekämpade också en kolonialisering och mer framgångsrikt än vad Vlad Dracula kanske gjorde, troligtvis tack vare Morernas girighet.

Jag hoppas att Khazan håller hela vägen, då har vi en ny klassiker inom genren.

Passar på att lämna mina intryck av AI LIMIT, då spelet släpps parallellt och därför kanske tävlar om spelarnas kosing.

AI LIMIT kan hittils sammanfattas med att vara ett sämre plagiat Code Vein, utan att kunna skapa sin egen karaktär och med en anonym huvudperson.
Anonyma huvudkaraktärer kan såklart hålla om speldesignen i övrigt lever upp till förväntningarna. synd då att demot av AI LIMIT vittnar om grå generisk fantasilös industrimiljö med tråkig nivådesign. Visst spelsystemet fungerar, men sammantaget är jag i dagsläget inte alls överhuvudtaget övertygad om att ge Pekingstaten mina pengar för AI LIMIT, när The First Berserker: Khazan övertygat mig så mycket mer och Code Vein redan finns.

Om du inte har testat Khazan ännu, så har du några timmar spelglädje framför dig.

Medlem
Skrivet av jaicoas:

Det här är en bra demo. Den har en bra längd så man hinner känna på spelet och man får testa på tre olika vapen.

Jag dog tusen gånger på första bossen men man börjar om 5 sekunder från bossen och slipper plöja igenom banan på nytt. Vilket är bra om man dör så mycket som jag 😂 Dessutom får man lite xp även när man dör så man kan ändå uppdatera sin gubbe om man dör mycket.

Efter första bossen har man möjlighet att välja två svårighetsgrader easy och normal. Det kommer säkert vara ett val man kan göra från start när spelet släpps.

Och sedan tycker jag att spelet har en snygg stil på grafiken.

Så absolut intressant för mig vid release 🙂
Det är bra med demos 😃

Kommer ihåg på när man köpt tidningar där det följde med skivor med demos på en massa spel. Det var fan tider det 🥳😁

Medlem

Körde klart demot.

Det känns helt OK, men lite klumpigt ibland. Kan möjligen bli ett köp, men det känns inte som det kommer upp i Lies of P nivå om man ska döma efter demot, men tillräckligt bra för att spela igenom, förmodligen.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar