Marvel Snap har under natten blivit bannat i USA
Är inte de utgivare & Nuverse är deras enhet för spel?
Det var ju någon grej tidigare där ByteDance omkonsturerade företaget och drog sig helt ur spelbranschen. Som jag förstod det så har inte Nuverse så mycket (eller alls) att göra med ByteDance idag.
"Writer and Fighter"
Det var ju någon grej tidigare där ByteDance omkonsturerade företaget och drog sig helt ur spelbranschen. Som jag förstod det så har inte Nuverse så mycket (eller alls) att göra med ByteDance idag.
Men Bytedance utsedde en ny VD för Nuverse i Juni - 2024. Annars måste det hänt ganska nyligen.
OT EDIT: Verkar som att de har stängt CapCut (populär redigerings app) också?
Men Bytedance utsedde en ny VD för Nuverse i Juni - 2024. Annars måste det hänt ganska nyligen.
Kollade upp det närmare och det stämmer att de utseddes en ny VD. Däremot drog sig ByteDance ur spelbranschen helt och la ned alla spelprojekt plus sparkade en massa folk. Däremot tycks Nuverse vara kvar i en liten mån där de håller Marvel Snaps levande.
Edit: Jo, det är massa appar knytet till ByteDance som rykt.
"Writer and Fighter"
Är inte de utgivare & Nuverse är deras enhet för spel? Det är väl Bytedance själva som har släckt ner allt pga domstolen. Om inte de hade kontroll över Marvel Snap hur skulle de då kunna stänga ner det?
Det är väl inte Bytedance som stänger ner apparna utan typ google/Apple som gör det via appstore etc?
Ska inte ta gift på att det är så men har för mig jag läste det någonstans.
Tillägg: blev nyfiken och letade "The law signed in April mandates a ban on new TikTok downloads on Apple (AAPL.O), or Google (GOOGL.O), app stores if Chinese parent ByteDance fails to divest the site.
Users who have downloaded TikTok would theoretically still be able to use the app, except that the law also bars U.S. companies starting Sunday from providing services to enable the distribution, maintenance, or updating of it."
Från Reuters https://www.reuters.com/technology/tiktok-preparing-us-shut-o...
Det är väl inte Bytedance som stänger ner apparna utan typ google/Apple som gör det via appstore etc?
Ska inte ta gift på att det är så men har för mig jag läste det någonstans.
Tillägg: blev nyfiken och letade "The law signed in April mandates a ban on new TikTok downloads on Apple (AAPL.O), or Google (GOOGL.O), app stores if Chinese parent ByteDance fails to divest the site.
Users who have downloaded TikTok would theoretically still be able to use the app, except that the law also bars U.S. companies starting Sunday from providing services to enable the distribution, maintenance, or updating of it."
Från Reuters https://www.reuters.com/technology/tiktok-preparing-us-shut-o...
Nej bytedance har stängt annars hade dom åkt på böter som typ motsvarade 5000$ / användare
Nej bytedance har stängt annars hade dom åkt på böter som typ motsvarade 5000$ / användare
Det tolkar inte jag det som "App stores and service providers face a daily $5,000 fine for every user who can still access TikTok, and those penalties easily add up to billions of dollars." och även om Bytedance stängde ner tiktok frivilligt idag vilket det verkar som så är förbudet inte riktat mot dom utan de som möjliggör tillgänglighet.
Det tolkar inte jag det som "App stores and service providers face a daily $5,000 fine for every user who can still access TikTok, and those penalties easily add up to billions of dollars." och även om Bytedance stängde ner tiktok frivilligt idag vilket det verkar som så är förbudet inte riktat mot dom utan de som möjliggör tillgänglighet.
Är inte bytedance service provider?
"the law also bars U.S. companies starting Sunday from providing services to enable the distribution, maintenance, or updating of it."
Inte som jag tolkar det, om inte Bytedance är registrerat i staterna då? För det verkar gälla amerikanska företag.
Är det här teknikvärldens största Barbra Streisand-effekt? TikTok med flera bannas och istället blir Rednote den mest nedladdade appen i USA (och Sverige).
Är det här teknikvärldens största Barbra Streisand-effekt? TikTok med flera bannas och istället blir Rednote den mest nedladdade appen i USA (och Sverige).
Eller kidsens föräldra-revolt?
För ingen laddar ju ned Rednote som ersättare för Tiktok, utan det är ju för att visa att "vi bryr oss inte, kolla vi laddar ned en riktig Kina-app istället, wohoho". Iom att Rednote bara är kinesiska. 😅
"Service provider" är väl de som tillhandahåller internet, eller? Typ, Telia, Bredbandsbolaget osv här i Sverige... ?
"Service provider" är väl de som tillhandahåller internet, eller? Typ, Telia, Bredbandsbolaget osv här i Sverige... ?
I detta fallet bör det väl vara dom som tillhanda håller tjänsten som i detta fall är tiktok... Telia,Bredbandsbolaget osv är som du säger service provider för internet i bla? sverige men inte tiktok...
I detta fallet bör det väl vara dom som tillhanda håller tjänsten som i detta fall är tiktok... Telia,Bredbandsbolaget osv är som du säger service provider för internet i bla? sverige men inte tiktok...
Menar att det är amerikanska service providers som då inte ska tillåta access till Tiktok, men jag är inte säker på om det stämmer 😅
Man brukar säga ISP i så fall. Service provider kan vara vad som helst.
00:00:02:42
<Uppladdad bildlänk>
Förstår inte problemet. Kan ju använda VPN för att ladda ner den och sedan bara stänga av det. Verkar ju bra mycket smidigare än att skaffa RedNote. Dagens generation alltså. Kommer ihåg själv att man var tvungen att skriva koden till en egen hemsida för att posta en blogg. Lunarstorm m.m. var ju dessutom region. Haha. På min tid...
Edit:
Demokraterna gick i fällan på det Trump startade.
Förstår inte problemet. Kan ju använda VPN för att ladda ner den och sedan bara stänga av det. Verkar ju bra mycket smidigare än att skaffa RedNote. Dagens generation alltså. Kommer ihåg själv att man var tvungen att skriva koden till en egen hemsida för att posta en blogg. Lunarstorm m.m. var ju dessutom region. Haha. På min tid...
Edit:
Med hjälp av VPN kan dom komma åt appen fortfarande och använda den, dock så jag förstår det kan inte de miljoner personer och företag som tjänar pengar genom appen få någon inkomst. Väldigt många företag och personer som förlorar sitt "jobb".
Men ja, demokraterna gick verkligen in i fällan här. Rätt komiskt när dom i kongressen (har jag jag för mig) frågar ut CEO:n för TikTok som är från Singapore med frågor som exempelvis "Om jag sitter på ett flygplan och sätter på flygläge, kan TikTok kommunicera med planet?" eller "Om jag pluggar in headset, kan TikTok läsa av min hjärna?"
Edit:
Detta fungerade inte med TikTok då de inte brydde sig om var du anslut från, endast om kontot var US-kopplat eller ej.
Eller kidsens föräldra-revolt?
För ingen laddar ju ned Rednote som ersättare för Tiktok, utan det är ju för att visa att "vi bryr oss inte, kolla vi laddar ned en riktig Kina-app istället, wohoho". Iom att Rednote bara är kinesiska. 😅
Det har absolut en krydda av det också. Tycker hela grejen är fascinerande.
ah jag ser inte att jag än ensam att inte använda tiktok och skulle vägra ^^ Och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte tycker denna ban är "bra"
Man brukar säga ISP i så fall. Service provider kan vara vad som helst.
OK, good to know!
Edit:
Och så grinar samma "barn" när jag blankvägrar att ha deras enheter på mitt nätverk.
Nej Evelina! Du fattar inget och din telefonen är säkert det smutsigaste objektet inom en mils radie.