Civilization 7 har gått guld inför släppet nästa månad
Så tror jag absolut inte det är. Tror det är strategiskt och smart att mjuka upp det nya konceptet med färre swaps snarare än att man lirar 4 olika civs på ett run. Folk får välja en civ och spela precis som man alltid gjort i början, sen får man smaka på ett byte i samband med att man skall upptäcka världen och till slut får man välja en civ man skall vinna spelet med. Nu vänjer man in folk i konceptet så folk kan lära sig det och uppskatta flexibiliteten och sen se fram emot att få ytterligare en age med ytterligare en spännande swap. Dessutom är det ju perfekt att avsluta med andra världskriget-ish.
Nu skall det ju avslutas vid 1960 som jag förstår det, vilket är ganska stor skillnad mot andra världskriget? Men men, anledningen till att jag tror att det är för att det inte har blivit klart eller blivit för komplext för att få klart i tid är för att göra eras som DLC inte känns som ett givande koncept (även om det nu blir det för denna "digital age" eller vad de kommer kalla det), det går liksom inte att sitta och lägga till sådana hur som helst framöver.
Spelet verkar väldigt mer komplext än något annat civ jag sett nu när det finns mer riktig gameplay att kolla på, det är på en nivå att jag nästan skulle säga att de lagt in "gamification" in i en produkt som redan var ett spel. Det är ju så sjukt mycket mera val och saker man kan och måste göra hela tiden verkar det som.
Edit: Det är klart, det kan ju faktiskt vara en era som är 1960 till 2000 och sedan en som är 2000 till future tech...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Ah, ok. Får undersöka det, tack för tipset. Fungerar alla moddar som finns tillgängliga på Steam med LEKMOD?
Japp, samma här. Kanske blir ett köp om fem år på djup rea.
Pass, jag kör bara LEKMOD+EUI så vet mest att de lirar boll (med en patch). Kan vara svårt att landa på rätt sida för LEKMOD för utvecklarna av någon anledning tycker att det ska leva i en Discord och ett Google Docs dokument, men här är länken till Google Doc:en iallafall: https://docs.google.com/document/d/18tsjg2C1wKA7I41GktDRr6R83...
Nu skall det ju avslutas vid 1960 som jag förstår det, vilket är ganska stor skillnad mot andra världskriget? Men men, anledningen till att jag tror att det är för att det inte har blivit klart eller blivit för komplext för att få klart i tid är för att göra eras som DLC inte känns som ett givande koncept (även om det nu blir det för denna "digital age" eller vad de kommer kalla det), det går liksom inte att sitta och lägga till sådana hur som helst framöver.
Spelet verkar väldigt mer komplext än något annat civ jag sett nu när det finns mer riktig gameplay att kolla på, det är på en nivå att jag nästan skulle säga att de lagt in "gamification" in i en produkt som redan var ett spel. Det är ju så sjukt mycket mera val och saker man kan och måste göra hela tiden verkar det som.
Edit: Det är klart, det kan ju faktiskt vara en era som är 1960 till 2000 och sedan en som är 2000 till future tech...
Tror inte det finns nått som säger att om de planerat en 4e dlc som en era så måste alla dlc vara eror. Dom kan ju göra vad dom vill. Jag gissar dock på att 4e eran kommer vara en expansion och hantera nutid och lite framtid i ett. Den kommer kanske nån annan expansion i framtiden som fokuserar mer på tillägg som är relevanta genom hela spelet kanske. Typ ett nytt system som kan va grund till ett 5e ”wincon” per ålder. Låt oss säga ”hälsa” för att bara hitta på något. Exempelvis jobba på sanitation i andra age, sjukvård i tredje age etc.
DLC kommer, I de två närmaste och förmodligen vidare, handla om nya civs och ledare samt wonders och narative events.
Tror inte det finns nått som säger att om de planerat en 4e dlc som en era så måste alla dlc vara eror. Dom kan ju göra vad dom vill. Jag gissar dock på att 4e eran kommer vara en expansion och hantera nutid och lite framtid i ett. Den kommer kanske nån annan expansion i framtiden som fokuserar mer på tillägg som är relevanta genom hela spelet kanske. Typ ett nytt system som kan va grund till ett 5e ”wincon” per ålder. Låt oss säga ”hälsa” för att bara hitta på något. Exempelvis jobba på sanitation i andra age, sjukvård i tredje age etc.
DLC kommer, I de två närmaste och förmodligen vidare, handla om nya civs och ledare samt wonders och narative events.
Ja vi får se, jag hoppas jag kan spela det här spelet, har spelat alla civ på pc sedan första (i otroliga mängder), det sjätte är det enda jag inte gillat (distrikt och grafik), detta sjunde är det första jag direkt får lite ont i magen av när jag ser vissa ändringar i basfunktion, där jag dock gillar grafiken jättemycket.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Ja vi får se, jag hoppas jag kan spela det här spelet, har spelat alla civ på pc sedan första (i otroliga mängder), det sjätte är det enda jag inte gillat (distrikt och grafik), detta sjunde är det första jag direkt får lite ont i magen av när jag ser vissa ändringar i basfunktion, där jag dock gillar grafiken jättemycket.
Ja hoppas det passar dig denna gången. Personligen tycker jag det är väldigt spännande ändringar. Jag har ju inte gillat att känna en vinst för tidigt och veta att AIn inte kan komma ikapp. Detsamma om det är tvärtom. Age systemet och civ byten kan bli jäkligt bra gameplay-mässigt även om det tar från ”historia” och till viss del identitet. Att exempelvis försöka gå trade och få stryk i första eran och sen byta civ och strategi i andra eran till något offensivt för att ”slå tillbaka” är ju kul. I tidigare iterationer innebär det ofta restart istället.
Oroar mig dock lite för AI:n då de videos jag sett mot deity inte verkat jätteutmanande i första agen iaf.
Tyvärr kan man inte spela med moddar i multiplayer i Civ V.
Jag spelar inte multiplayer, så jag kan inte uttala mig i frågan - och det påverkar mig heller inte.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
På tok för många röda flaggor för mig för att bli ett köp. Som det ser ut nu är detta det första CIV jag aldrig kommer äga.
Culture-swapping - nej tack.
Ledare ej bundna till en specifik CIV - nej tack.
Spelet spelas i "ages" istället för rak historia - nej tack.
Spelet ser ut som att det kommer att bli "Humankind 2" - så, nej tack.
Lägg till Denuvo till den där listan. Nej tack.
Cptn BaseballBatBoy!
Vad jag har förstått så är stackingfunktionen commanders ska ha bara för att transportera enheter.
Såg en video där det såg ut som man kunde attackera som grupp också, men är lite osäker
Men det är ju i alla fall goda nyheter att de är färdiga, så kanske vi kan få se ett nytt helt makalöst fantastiskt Xcom det här årtiondet(?).
Under tiden får man underhålla sig med Tactical Breach Wizards.