Fysikmotorn Havok har släppt en ny fysikdemo
Älskar havok till GTA4 och red dead redemption. Var så satisfyingly att skjuta en person i benet när dom sprang och se dom rulla ihop. Extra kul i GTA när dom ramlar ner från en trappa.
GTA4 använder inte havok afaik
Älskar havok till GTA4 och red dead redemption. Var så satisfyingly att skjuta en person i benet när dom sprang och se dom rulla ihop. Extra kul i GTA när dom ramlar ner från en trappa.
GTA IV använde väl euphoria
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
Med risk för att låta negativ så tyckte jag inte det här såg så speciellt ut? Allt sånt här funnits länge redan? Något jag missat?
Håller med. Inget speciellt. Såg kantigt ut. Partiklar har funnits i åratal. Skräp.
Du tänker på Euphoria engine
Du tänker på Euphoria engine
Jaaaa juste! Det är sant! 👍
Edit: Läste kommentarerna på Youtube videon. En säger att den var känd för att vara svår att jobba med. Tråkigt för jag älskade den fysikmotorn!
Dark Souls använder också Havoc, tycker det borde nämnas i nyheten med tanke på vilken påverkan spelet haft (eller fortfarande har?) i industrin.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Jaaaa juste! Det är sant! 👍
Edit: Läste kommentarerna på Youtube videon. En säger att den var känd för att vara svår att jobba med. Tråkigt för jag älskade den fysikmotorn!
På grund av att Euphoria var så komplex och berörde flera delar av spelet, så var experter från NaturalMotion (ägaren av Euphoria) tvunga att ta en titt och pilla i koden till spelet för att finjustera och hålla på för att få det att fungera optimalt. Väldigt få företag vill ge utomstående tillgång till deras kod och låta dom göra ändringar.
Medan med Havok så är det bara att tuta och köra, typ. Ingen utomstående behöver tillgång till koden.
kanske inte ser så imponerande ut på ytan, men min uppfattning är att havok är imponerande för hur bra optimerat det är.
Precis så jag tänker också. Det är skalan och optimeringen som är grejen, inte hur enskilda element faller mot varandra.
Med risk för att låta negativ så tyckte jag inte det här såg så speciellt ut? Allt sånt här funnits länge redan? Något jag missat?
Tycker precis samma, det här var mycket imponerande när HL2 släpptes...
Text does not represent Mozart's life.
Till alla er som är kritiska, nämn ett spel där det faller så många fysikbaserade stenar som vid 34 sekunder i denna video som inte är förrenderade?
För er som tror att detta är samma sak som i tex HL2 Episode 2 när Striders skjuter sönder byggnaderna och det flyger delar överallt är det inte samma sak då det är förrenderade sekvenser och alla "partiklar" faller lika varje gång.
Samma i andra spel som exempelvis Uncharted 4 och dylikt.
Detta är långt mer avancerat.
Mig veterligen finns inget spel med denna detaljerade fysik idag för separata objekt, så jag är imponerad i alla fall.
Hur kan INGEN reagera på att larmet som tjuter i början på videon är larmet från Half Life 2 episode 2?
AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP
Tycker precis samma, det här var mycket imponerande när HL2 släpptes...
Oj så fel ni båda har. I denna video är fysiken mycket mycket bättre än i urgamla half life 2.
Är ni stenblinda? Detta är revolutionerande inom spel.
Till alla er som är kritiska, nämn ett spel där det faller så många fysikbaserade stenar som vid 34 sekunder i denna video som inte är förrenderade?
För er som tror att detta är samma sak som i tex HL2 Episode 2 när Striders skjuter sönder byggnaderna och det flyger delar överallt är det inte samma sak då det är förrenderade sekvenser och alla "partiklar" faller lika varje gång.
Samma i andra spel som exempelvis Uncharted 4 och dylikt.
Detta är långt mer avancerat.
Mig veterligen finns inget spel med denna detaljerade fysik idag för separata objekt, så jag är imponerad i alla fall.
Jag spelade half life episode 2 då när det släpptes till xbox 360 för jätte många år sedan. Och jag har minne av att det såg inte så här bra ut som i denna video när hus och annat raserades.
En del verkar bara ha dålig koll på tekniska utvecklingar inom spel när de säger att detta är inget nytt och att de har minsann sett denna fysik i spel för 20 år sedan😂
Hur kan INGEN reagera på att larmet som tjuter i början på videon är larmet från Half Life 2 episode 2?
Nej det är inte samma larm men dom använder samma ton på synten G#5 och G#6.
Edit: Lyssnade med hörlurar nu och du har fan rätt. Men dom har speedat upp intervallet i fysiktrailern.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jag hade aldrig tagit den referensen, men du är förmodligen helt rätt på det här. Känns helt osannolikt att det skulle vara en tillfällighet.
Dock kan det ju lika gärna vara att de själva inser att det är ett bra sätt att få spridning på sin video att slänga in i en lös HL2-referens.