Snabbkollen – Hur mycket får GTA VI kosta?
Det får kosta vad det vill.
Kan folk köpa en banan tejpad på en tavla för hundratusentals kronor så finns det säkert en hel del nötter som skulle köpa ett dataspel för 1000kr också.
Det är trots allt frivilligt.
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Vi lever bara en gång så GTA betalar jag gärna mycket för. Hellre det än nåt som Blooper Team gör. Vill man spela deras "förbättrade" Silent Hill så kostar det 750 spänn. För en remake på ett spel som de själva inte skapat.
GTA 6 kommer vara en ny originaltitel. Av en studio som använt sin fantasi och skapat nåt nytt. Ny story, nya karaktärer. Där är det inte fråga om en remake på ett gammalt spel.
Röstade "mindre". Har inga problem med att vänta tills det betatestats färdigt och hamnat i reakorgarna.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Svår fråga när det inte finns något att välja mellan eller man vet hur pass bra/stort det är. Sen lär de ju följa vanliga strategin och släppa till konsol först, så man får väl vänta ett år eller mer innan det kommer till PC. Är det ett spel jag vet att jag kommer lägga mkt tid på så köper jag oftast "deluxe" om det ingår planerade dlc, så lägger mer pengar än "normalt" på såna titlar.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
När det kommer på REA
Vi lever bara en gång så GTA betalar jag gärna mycket för. Hellre det än nåt som Blooper Team gör. Vill man spela deras "förbättrade" Silent Hill så kostar det 750 spänn. För en remake på ett spel som de själva inte skapat.
GTA 6 kommer vara en ny originaltitel. Av en studio som använt sin fantasi och skapat nåt nytt. Ny story, nya karaktärer. Där är det inte fråga om en remake på ett gammalt spel.
Det var jäkla dille på blooper team du hade.
"Förbättrade" silent hill? det var en Remake.
inte själva skapat? nej men dom blev anlitade att göra remaken.
Med tanke på hur dåligt optimerade och trasig spel är idag så finns det ingen anledning att betala över 1000:-
Sen lär dom göra ett ganska innehållsfattigt singelplayer och lägger allt fokus på GTA online.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Ingen nyhet att priser för spel fortsätter att öka, tycker dock kvalitén på många spel och spelstudios går åt motsatt håll dock vilket gör det svårt att motivera majoriteten av spelpriserna som släpps. Sedan har vi mindre studios som t.ex Arrowhead med Helldivers 2 som släpper ett riktigt bra spel, men hälften så dyrt som de stora spelen. Är just av anledningen emot ökade spelpriser om inte snittkvalitén på spel faktiskt kan öka också.
Sedan har Rockstar Games en fantastisk historik på just kvalité. Men hade inte valt att betala för ett spel som är dyrare än vad nya spel är idag runt 899kr. Något som redan känns först dyrt och som inom kort kommer ut på en 15-30% rea på Steam.
PC | PS5 | Switch
Har Bloober Team skjutit din hund eller varför detta agg mot studion? Verkar allvarligt.
00:00:02:42
GTA VI är nog det enda jag kan tänka mig betala mer för men samtidigt vill man inte att andra ska ta efter så priserna på spel ökar generellt.
Vanligtvis väntar jag på rea om inte release-priset är okej. AA och Indie-spel brukar priset vara ok och man vill även stödja små studios såklart. Köper aldrig spel för 69Euro som en del nya kostar. Då väntar jag.
Det får kosta vad det vill.
Kan folk köpa en banan tejpad på en tavla för hundratusentals kronor så finns det säkert en hel del nötter som skulle köpa ett dataspel för 1000kr också.
Det är trots allt frivilligt.
Självklart ska ingen hindra dem från att sätta det pris de vill genom lagstiftning eller liknande. De har dock likaledes ingen rätt att vänta sig en tillräcklig marknad för spelet, och höjer de priset är min förhoppning att de inte hittar en.
Ganska roligt hur spelare hoppar mellan ”Kvalitet över kvantitet” när de motiverar svindyra spel med 5 timmar innehåll till ”Kommer ändå spela så många timmar” när de motiverar varför de hjärntvättats till att vilja ha dyrare spel i och med GTA.
GTA VI hade kunnat kosta 150kr och ändå gå med vinst första veckan efter release.
Handlar väl främst om hur stort spelet är och vilken typ av content som medföljer. Känns som en konstigt ställd fråga.
Förutsättningen är att det liknar tidigare GTA i både storlek och kvalitet. Ett nytt GTA, kort och gott.
Sen sätts spelpriser utifrån vad vi är beredda att betala, inte spelens storlek och innehåll. Spider-Man 2 är klart mindre än Baldur's Gate 3, men inte billigare för det.
Med tanke på hur dåligt optimerade och trasig spel är idag så finns det ingen anledning att betala över 1000:-
Sen lär dom göra ett ganska innehållsfattigt singelplayer och lägger allt fokus på GTA online.
Så du tänker att all denna utvecklingstid är att smörja online eller? Hahaha.
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Vill se lite mer från spelet först. Ett nytt GTA betyder för mig inte per automatik ett bra spel. GTA V var lite av en besvikelse i mina ögon. De små bitarna info man fått hittills låter dock ganska spännande men hypen finns ju inte än sålänge och förmodligen kommer jag vänta ett bra tag om de höjer priset till över 1000-lappen.
En fågel viska i mitt öra att Bloober Cream jobbar på ett nytt silent hill spel då 2an blev så hyllat. Samma gäller Capcom då de jobbar på hela 3 remakes samtidigt av Resident evil serien. Hale lulija, det skålar vi för 🥂
En fågel viska i mitt öra att Bloober Cream jobbar på ett nytt silent hill spel då 2an blev så hyllat. Samma gäller Capcom då de jobbar på hela 3 remakes samtidigt av Resident evil serien. Hale lulija, det skålar vi för 🥂
Underbart. Hoppas att Blooper Team gör remakes på alla Silent Hill, sen kan de sluta att göra spel. De lär inte få förtroendet att "förbättra" andra älskade spelserier, så det kommer bli ett problem för dom.
Läste att Resident Evil 6 får en nyversion. Jippi!
De lär inte få förtroendet att "förbättra" andra älskade spelserier, så det kommer bli ett problem för dom.
För de bör generellt ha ett ganska lågt förtroende i branschen att kunna lyckas med en remake?
Låter som något väldigt personligt agg detta
För de bör generellt ha ett ganska lågt förtroende i branschen att kunna lyckas med en remake?
Låter som något väldigt personligt agg detta
Läs gärna om folks förväntningar inför den här remaken baserat på deras egna spel. De kommer hamna där igen. Vissa bör syssla med annat.
Jag har inga planer på att köpa det för fullpris vid release då jag redan har en tumör till backlog att beta av. Hade det GTA 6 till äventyrs släppts på GOG så hade jag dock kunnat betala dyra pengar för det då DRM-fritt måste premieras. Hade kunnat pröjsa upp till ett par tusen för det då.
Kommer spel innehålla massa microtransactions så borde prislappen ligga lägre, samma sak om de tänker släppa DLC väldigt kort inpå grundspelssläppet. Annars kan storspel ligga kvar där de är nu.
Spel helt utan Mikrotransaktioner som Elden ring, wukong hade jag betalt mer än standard för, antar GTA 6 kan förjäna att va med där också trots MS i online så länge dom inte påverkar SP.