Snabbkollen – Hur mycket får GTA VI kosta?

Medlem

Man kommer ju tvingas köpa det till konsol först och sen till PC också om jag känner Rockstar rätt =/

Medlem

900 kr / år eller 130 kr / månad. Lets go

Medlem

Inte en krona, tveksamt om jag lirar om jag får det gratis. Jag är verkligen verkligen inte intresserad av spelet mer än beskåda tekniken,grafiken. Det ligger alldeles för nära verkligheten för att vara intressant.

Backloggens befriare

Som flera säger, får kosta vad det vill.

Jag köper det på rea när priset känns rimligt. Om jag köper det, spelat varken fyran eller femman och lite tappat bort GTA ur mitt medvetande.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Läs gärna om folks förväntningar inför den här remaken baserat på deras egna spel. De kommer hamna där igen. Vissa bör syssla med annat.

Så du förväntade dig att det skulle vara dåligt. Tyvärr var det bra, och nu hoppas du att de gör dåliga spel igen? Ok.

Medlem
Skrivet av asdasdasdw2:

Man kommer ju tvingas köpa det till konsol först och sen till PC också om jag känner Rockstar rätt =/

Nej det kommer vara helt valfritt att köpa det. Precis som förut.

Medlem

Så gulligt när folk skriver att de ska vänta tills det kommer i REA-backen🥹 År 2035!

Medlem

Om spelet är så pass stort och multiplayer delen inte är så dyr. Så kan jag betala 1500 för spelet. Jag har betalat ungefär lika mycket för flera "Special utgåvor" och inte fått mycket extra för pengarna. Jag kanske väntar med ett köp tills Ps6an kommer pågrund av tidsbrist. Och att kvaliteten blir bättre. Jag gjorde samma sak med GTA5 köpte först när spelet kom på PS4. Det är endå sån hysteri när spelet släpps också.

Medlem

Släpps det direkt till PC är jag beredd med tusenlappen, men förmodligen ska det mjölkas pseudo-PC först (PS5/XBOX) och då brukar jag reagera med att vänta på rea.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

400-500 spänn kommer jag vänta tills det kostar.

Medlem

Max $60 annars blir det invänta rea

Medlem
Skrivet av Deekar:

Så gulligt när folk skriver att de ska vänta tills det kommer i REA-backen🥹 År 2035!

Äh, 19 månader efter releasen kunde man hitta GTA V för 399:- enligt prisjakt. Ganska lagom tid å vänta i min mening.

Medlem

600kr, men i ärlighetens namn vet jag inte om jag skulle köpa det alls, jag köpte aldrig förra(även om jag har typ 4 st ex av det via give always etc). Det finns för mycket bra f2p för att betala tusentals spänn för ett spel, men det är ju jag och min åsikt.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Äh, 19 månader efter releasen kunde man hitta GTA V för 399:- enligt prisjakt. Ganska lagom tid å vänta i min mening.

När det släpps ett nytt GTA så köper man det direkt. Det gjorde jag 2002, 2004, 2008 och 2013.

Medlem

Blir till att köpa spelet på realisation, i synnerhet om målet är att förändra prisbilden till det negativa för spelare, vidare finns år 2025 gott om andra spel och studios som förtjänar mina kulor och min uppmärksamhet bättre än detta spel. Rockstar borde göra ett nytt Red Dead Redemption, eller något helt nytt i stället.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Blir till att köpa spelet på realisation, i synnerhet om målet är att förändra prisbilden till det negativa för spelare, vidare finns år 2025 gott om andra spel och studios som förtjänar mina kulor och min uppmärksamhet bättre än detta spel. Rockstar borde göra ett nytt Red Dead Redemption, eller något helt nytt i stället.

Det är positivt att spel blir dyrare. Då har de större möjlighet att ge den moderna publiken vad de vill ha. Större, längre och snyggare spel. Mer.
Jag hoppas att ett nytt Red Dead blir kortare än tvåan.

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

När det kommer på REA

Det var jäkla dille på blooper team du hade.
"Förbättrade" silent hill? det var en Remake.
inte själva skapat? nej men dom blev anlitade att göra remaken.

Ja, och de valde att tacka ja. Här hade de chansen att göra nåt unikt och bra. Istället fegade de och ville göra ett spel som ser ut som många andra.
Är mer impad av deras landsmän CD Projekt Red som skapade nåt unikt med Cyberpunk.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Det är positivt att spel blir dyrare. Då har de större möjlighet att ge den moderna publiken vad de vill ha. Större, längre och snyggare spel. Mer.
Jag hoppas att ett nytt Red Dead blir kortare än tvåan.

Nej, det är tudelat, det finns en inbyggd konflikt mellan pris och volym, i synnerhet eftersom köpkraften/purchasing power parity sällan beaktas av så kallade analytiker, och köpkraften är beroende av inkomst- och utgiftsfördelningen på en marknad och i ett samhälle tillika statsbildning.

Publiken är inte modern, den är postmodern till och med att publiken kanske är postliberalism.

Större (kvantitativt), längre (kvantitativt) och snyggare (subjektivt) innebär vare sig mer eller mindre.

Neva (2024) är snyggare än GTA VI (2025?) någonsin blir. Vidare upplever jag helst ett fokuserat spel, där längden och mängden känns motiverad, samtliga dagar i veckan.

Consistency 247365.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

När det släpps ett nytt GTA så köper man det direkt. Det gjorde jag 2002, 2004, 2008 och 2013.

Det tror jag att jag också har gjort men då låg ändå priset på en rimlig nivå. 1000-1500:- är inte rimligt i min värld så då väntar jag. Vi får se helt enkelt.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det tror jag att jag också har gjort men då låg ändå priset på en rimlig nivå. 1000-1500:- är inte rimligt i min värld så då väntar jag. Vi får se helt enkelt.

Om det kostar 1500 kronor så är det dubbelt så dyrt som Blooper Teams "Silent Hill 2". Lätt värt pengarna då det är dubbelt så bra.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Om det kostar 1500 kronor så är det dubbelt så dyrt som Blooper Teams "Silent Hill 2". Lätt värt pengarna då det är dubbelt så bra.

Är du en såndäringa tidsresenär mån tro?😄😜

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Är du en såndäringa tidsresenär mån tro?😄😜

Ibland bara VET man. Kolla Rockstars track record och jämför med Blooper Team

Medlem

Det spelar ingen större roll, det blir inget köp. De trailers som släppte ger ingen som helst mersmak, jag har ingen som helst lust att spela ett GTA i social media-tappning. Femman i mp var bland de mest enformiga spelen jag spelat. GTA var som bäst under Vice City-eran.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ibland bara VET man. Kolla Rockstars track record och jämför med Blooper Team

Mycket väl insatt i Rockstars track record. Har spelat GTA sen det första kom ut men 1500:- betalar jag oavsett inte. Varför skulle jag jämföra med Bloober Team btw? 🤔

Medlem

Jag hade inte tyckt om det men jag hade köpt gta 6 direkt det släpps även om priset var 1500kr

Jag lade hundratals timmar på gta 5 och förväntar mig att göra samma med sexan

Medlem

Mindre, mest för priserna är för höga nu. Gäller väl allt iofs, mat, kläder, elektronik osv....

12
Skriv svar