Assassin's Creed Shadows
text
Jag som älskade Odyssey och blev besviken på ett repetitivt och trist Valhalla (främst räderna och basbyggandet) och ett Mirage som jag aldrig kom in i alls, undrar vilket spel som detta är mest likt?
(Sedan förstår jag om det är svårt att jämföra då upplägget med att växla mellan 2 personer på det sättet är så annorlunda. Även basbyggandet som du inte fick spela är ju annorlunda.)
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Har 85 h i Valhalla just nu (Xbox series X), otroligt vackert spel, speciellt när det blir lite höjdskillnad i norra delen och kontrasten mellan höstfärger och vinter. Sen har du fem olika områden(dlc inkluderat) att utforska samt "Valhalla-delarna" (Som också har ett eget tillägg som jag ej har) i så det är ett enormt(!) stort spel. Men är det kul?
Ja, jag vill påstå det, mycket att göra och lagom variation på det man gör.
Med det sagt, Shadows verkar vara i samma anda som Valhalla, så det blir ett köp 🙂
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!
"Detta är ett spel i samma anda som Origins, Odyssey och Valhalla"
Bra, allt jag behövde veta för att inte köpa det. Tröttnade på upplägget bara några timmar in på Odyssey.
Jag får inte det att gå ihop. Odyssey är ju inte alls samma stil som Valhalla. Valhalla hade ju raider och basbyggande, det hade ju inte Odyssey.
Odyssey är uppdaterat till 60 fps och skiljer sig inte mycket från dina PS5-spel som oftast finns på ps4. Kör det om du är det minsta intresserad.
Där ser man. Ska ta en titt tack
Jag får inte det att gå ihop. Odyssey är ju inte alls samma stil som Valhalla. Valhalla hade ju raider och basbyggande, det hade ju inte Odyssey.
Är EXTREMT trött på öppna stora världar där man måste springa/rida hela tiden för att ta sig någonstans. Frugan spelade Valhalla så har sett mycket av det och det är samma visa. Raider och basbyggande ändrade inte något speciellt.
Är EXTREMT trött på öppna stora världar där man måste springa/rida hela tiden för att ta sig någonstans. Frugan spelade Valhalla så har sett mycket av det och det är samma visa. Raider och basbyggande ändrade inte något speciellt.
Det där med att springa runt känner jag är lite beroende på vilket spel det är och hur det har gjorts. I vissa spel kan jag till och med välja att springa/rida istället för t ex "fast travel" då det blir lite mer "RPG-ish" och "immersion" (vad det nu heter på svenska). Dessutom kan man kanske, även då beroende på spel, stöta på random events på vägen eller samla resurser som man stöter på.
De där raiderna som dom lade till i Valhalla lade bara till på ett lager med grind som inte tillförde något, utan tvärt om bara innebar timmar med extra, upprepande jobb som bara fick mig att sluta spela.
Därav min fråga och undran tidigare: är det mer som Odyssey eller mer som Valhalla då de två spelen i mina ögon har tillräckligt stora skillnader för att jag skall spela det ena men inte det andra.
Hhhhmmm kollat lite mer gameplay nu och börjar bli mer intresserad, yasuke ser tråkig ut och känns inte som han hör hemma i spelet utan intryckt för att (känns inte alls ac i mina ögon när man ser hans gameplay) de borde byggt hela spelet kring henne istället då hon känns som mer som en ninja/assassin.
De har i tidigare spel haft bara manlig karaktär, varför inte bygga detta kring endast en kvinnlig?
Hhhhmmm kollat lite mer gameplay nu och börjar bli mer intresserad, yasuke ser tråkig ut och känns inte som han hör hemma i spelet utan intryckt för att (känns inte alls ac i mina ögon när man ser hans gameplay) de borde byggt hela spelet kring henne istället då hon känns som mer som en ninja/assassin.
De har i tidigare spel haft bara manlig karaktär, varför inte bygga detta kring endast en kvinnlig?
Gissar att de siktar brett och vill äta kakan men ha den kvar, aka ge folk möjlighet att spela på olika sätt,med olika preferenser.