South of Midnight landar i april
älskar den "choppy" animation. ser riktigt trevligt ut
Tyckte personligen det var rent ut sagt avtändande, synd för annars såg det ok ut.
00:00:02:42
Ja detta var spelet som stack ut. Gillade stilen och gameplay såg rätt skoj ut. Tror det är viktigt att det hamnar på rätt pris vid release dock. Jag är lite tveksam till om det har tillräckligt med variation och innehåll för ett spel med fullpris.
Det landar på $40/509kr eller gratish via Game Pass.
Jump in.
Det landar på $40/509kr eller gratish via Game Pass.
Konstigt, är inne på Xbox hemsida men gratisvarianten av Game Pass verkar saknas. 🤔
Konstigt, är inne på Xbox hemsida men gratisvarianten av Game Pass verkar saknas. 🤔
"Gratish" tolkas nog som något som närmar sig gratis eller kan anses billigt.
Nu kör jag på konsolen men där finns det - gratish via GP eller 509:- för ägandeskap.
Den som klippte den här trailern skulle få en långspark från sitt jobb.
Vad är det med att blanda typ 4 olika framerates, inkludera massa frysningar och mikrolagg och ojämna ljudnivåer?
Fattar inte grejen med den fruktansvärt låga animations-frameraten, att ha den tillsammans med någolunda hög fps ser ju riktigt efterblivet ut.
Kanske om spelet hade en stil som passade ihop, men i nuläget ser det ju bara riktigt korkat ut när allting hackar i olika hastighet.
Var det alltså frameraten som gjorde att hela trailerns kändes "fel"? Kunde inte sätta fingret på vad det var när jag såg den, men kändes bara fel. Tänkte även på att det var typ olika "stilar" på karaktärerna och övriga bakgrunden, kanske för att de skulle stå ut från bakgrunden men tyckte inte det var särskilt lyckat tyckte jag.
Gillar grafiska stilen, verkar skoj men tycker ändå man skulle valt hög FPS på alla rörelse inklusive karaktärerna. Förstår att man är ute efter typ stop-motion stilen som i t.ex. Nightmare Before Christmas... Man kan väl hoppas att det går att välja bort men troligtvis inte.
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
Tyckte personligen det var rent ut sagt avtändande, synd för annars såg det ok ut.
Det här känns som en flopp. Varför ens blanda in 15fps framerate i ett annars flytande spel? Karaktären kändes riktigt tråkig och musikvalet. Näe.
Den som klippte den här trailern skulle få en långspark från sitt jobb.
Vad är det med att blanda typ 4 olika framerates, inkludera massa frysningar och mikrolagg och ojämna ljudnivåer?
Fattar inte grejen med den fruktansvärt låga animations-frameraten, att ha den tillsammans med någolunda hög fps ser ju riktigt efterblivet ut.
Kanske om spelet hade en stil som passade ihop, men i nuläget ser det ju bara riktigt korkat ut när allting hackar i olika hastighet.
Var det alltså frameraten som gjorde att hela trailerns kändes "fel"? Kunde inte sätta fingret på vad det var när jag såg den, men kändes bara fel. Tänkte även på att det var typ olika "stilar" på karaktärerna och övriga bakgrunden, kanske för att de skulle stå ut från bakgrunden men tyckte inte det var särskilt lyckat tyckte jag.
Gillar grafiska stilen, verkar skoj men tycker ändå man skulle valt hög FPS på alla rörelse inklusive karaktärerna. Förstår att man är ute efter typ stop-motion stilen som i t.ex. Nightmare Before Christmas... Man kan väl hoppas att det går att välja bort men troligtvis inte.
Har svårt för animationerna/frameraten. Förstår ambitionen men det klickar inte för mig.
Får rätt starka Forspoken-vibbar, tyvärr.
Från Compulsion Games hemsida:
Yes, players will be able to disable the stop motion animation treatment for gameplay.
Från Compulsion Games hemsida:
Yes, players will be able to disable the stop motion animation treatment for gameplay.
Okej nice
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz