Spelhelg – NES-nostalgi och återfödda pc-fantasier
Stardew Valley weekend part VIII
Blir mer bondeliv i Stardew-dalen! Snön har smält och är nu inne på våren, år 3.
Äger ca 647 grisar som grymtar upp värdefulla tryfflar i tusental, vilket ger en passiv inkomst om 50k-100k om dagen. Samtidigt har jag ett växthus som producerar uråldrigt fruktvin som sen får gotta till sig i vinkällaren innan det säljs för sjuka summor, SJUKA.
Haley födde en dotter, men hon ligger bara i cribben atm och är allmänt slö. Bebisen Aisha, alltså.
Försöker nu göra klart museet, fånga de sista fiskarna och göra klart alla achievements... Och! Nådde äntligen floor 100 i Skull Cave! Is this what Stardew endgame looks like?!? Ja, dra mej baklänges, kanske så... Kanske så... Har över 100 timmars speltid men det blir nog 100 ytterligare innan gonggongen är slagen, så att säga.
Sist men inte minst så har han Björn Ranelid-look aliken som bor på stranden äntligen skrivit klart sin bok! Ett tecken så gott som något att spelet börjar ta slut.
Blir nog ett par rundor till i Battle Shapers som den roguelite-torsk jag är 😁
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Bestämde mig efter mycket velande fram och tillbaka vilket spel jag skulle spela om: Witcher 3, Red Dead Redemption 2 eller Cyberpunk 2077.
Lotten föll på CP2077 och är nu 8-10 timmar in. Vilken otrolig skillnad från när man plöjde det vid releasen!
Jag hade aldrig några större bekymmer med buggar (PS) men det känns mer levande nu!? Eller så är det för att jag är äldre och törrare än när det släpptes?
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Bestämde mig efter mycket velande fram och tillbaka vilket spel jag skulle spela om: Witcher 3, Red Dead Redemption 2 eller Cyberpunk 2077.
Lotten föll på CP2077 och är nu 8-10 timmar in. Vilken otrolig skillnad från när man plöjde det vid releasen!
Jag hade aldrig några större bekymmer med buggar (PS) men det känns mer levande nu!? Eller så är det för att jag är äldre och törrare än när det släpptes?
Du valde rätt. Otroligt fascinerande spel som växer.
Helgen i spel, film, serier och umgänge blir:
8 Doors: Arum's Afterlife
Apex Legends - Master blir inte av denna gång, kanske Diamond
COD: Black Ops 6
Dead Island 2
Dragon Age: The Veilguard
Hell Let Loose
Immortals of Aveum
Indiana Jones and the Great Circle
Laika: Aged Through Blood
Lonely Mountains: Snow Riders
Maquette
Ninja Gaiden II: Black
Rollerdrome - Out For Blood kampanjen
Stalker 2: Heart of Chernobyl
Tchia
Wild Bastards
Film & Serier:
American Primeval
Beastars
Drottning Margareta
Moonshiners
Squid Game
Unbroken
Uprising
Let's get going.
Trevlig helg Önskas & Såklart genom
Game Pass! 😘
Dead Island 2
Hell Let Loose
Immortals of Aveum
Maquette
Tchia
Wild Bastards
Film & Serier:
American Primeval
Beastars
Drottning Margareta
Moonshiners
Squid Game
Unbroken
Uprising
Let's get going.
Game Pass! 😘
Ska du hinna med allt det där på 48 timmar?!
Blir nog ett par rundor till i Battle Shapers som den roguelite-torsk jag är 😁
Har du testat Jotunnslayer? Finns som demo på Steam...rekommenderas varmt
Ska du hinna med allt det där på 48 timmar?!
Hinna och hinna, det är nerd weekend. 🤓😼🫣 yolo
Dead Island 2
Hell Let Loose
Immortals of Aveum
Maquette
Tchia
Wild Bastards
Film & Serier:
American Primeval
Beastars
Drottning Margareta
Moonshiners
Squid Game
Unbroken
Uprising
Let's get going.
Game Pass! 😘
Satan vad avis jag är på dina fyra veckor långa helger!
Satan vad avis jag är på dina fyra veckor långa helger!
Haha jag köper det, blir själv lite avis på den tanken. Tänk att ha fyra veckor långa helger, hur långa skulle semestrarna bli då? Backlogs would be a distant memory. The horror, the horror...
Ninja Gaiden II: Black är lika frustrerande kul som jag minns det, kameran är även den med sin ryckiga output på input intakt. Jag har förhoppningar på att Platinum Games inför Ninja Gaiden 4 bidragit med lite expertis i samarbetet med Team Ninja.
Träning, äta gott med vänner och familj, spela en jävla massa justea spel tillsammans med och utan vänner i samma rum samt med vänner över kablarna, bubbla, och chilla till filmer och serier, böcker sedan lite frisk luft på det, vad mer behöver man förutom fyra veckor långa helger?
Leva livet, ty livet är kort, för kort.
Det är kul förresten att se att FZ och resterna av det som var innan finns kvar.
Haha jag köper det, blir själv lite avis på den tanken. Tänk att ha fyra veckor långa helger, hur långa skulle semestrarna bli då? Backlogs would be a distant memory. The horror, the horror...
Ninja Gaiden II: Black är lika frustrerande kul som jag minns det, kameran är även den med sin ryckiga output på input intakt. Jag har förhoppningar på att Platinum Games inför Ninja Gaiden 4 bidragit med lite expertis i samarbetet med Team Ninja.
Träning, äta gott med vänner och familj, spela en jävla massa justea spel tillsammans med och utan vänner i samma rum samt med vänner över kablarna, bubbla, och chilla till filmer och serier, böcker sedan lite frisk luft på det, vad mer behöver man förutom fyra veckor långa helger?
Leva livet, ty livet är kort, för kort.
Det är kul förresten att se att FZ och resterna av det som var innan finns kvar.
Jag reser vidare i Octopath Traveller så att jag sedan kan komma igång med A-Z-utmaningen i korrekt ordning. De senaste timmarna har spenderats med att få ordning på laguppställningen och vilka sekundärjobb som ska användas var, samt att stjäla en del kraftfull utrustning från oskyldiga bybor som tar alldeles för mycket betalt för ärliga affärer. Always looking for a deal som Tressa säger - finns ingen bättre deal än gratis.