Hopetown kan bli ett slags "Disco Elysium 2"

Robot
Hopetown kan bli ett slags "Disco Elysium 2"
Medlem

Detta kan nog bli det första spelet jag är med och massfinansierar. Spel blir inte bättre än Disco Elysium.

Medlem
Skrivet av OnParole:

Detta kan nog bli det första spelet jag är med och massfinansierar. Spel blir inte bättre än Disco Elysium.

då kan du glädja det åt att detta är ett av typ 16 andra "spiritual successor" till disco elysium.

Medlem
Skrivet av OnParole:

Disco Elysium är inget mindre än ett mästerverk. En av mina bästa upplevelser. Men att kalla det ett spel känns... fel(?).

Det är snarare en interaktiv novell.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Gillar verkligen Disco Elysium men det är så segt att ta sig igenom. Har försökt ordentligt 3 gånger redan och är på fjärde försöket och har aldrig spelat igenom spelet helt. Jag skulle verkligen tänka mig att spela ett spel med Cyberpunk/Shadowrun tema.

Medlem
Skrivet av noreason:

då kan du glädja det åt att detta är ett av typ 16 andra "spiritual successor" till disco elysium.

Ptja. Detta verkar ju ha blodet i sig. Sett nog med reklam för skräp som vill vara efterföljare. Denna fick ju FZs signum.

Skrivet av Freakon:

Disco Elysium är inget mindre än ett mästerverk. En av mina bästa upplevelser. Men att kalla det ett spel känns... fel(?).

Det är snarare en interaktiv novell.

Musiken, känslan, att man övertänker och sedan spänningen i att trycka på 'dumma' textrader. Revachol take me! Fantastiskt.

Medlem

Alla spel borde ha 3 inofficiella uppföljare så att man själv kan avgöra vilken som e riktiga fortsättningen. Fan va bra ^^ dela ba upp alla till 3 olika studios om ett spel.

1
Skriv svar