Måste Det Spelas ? TV
Tjena !
Min 10 åriga son har ganska nyligen blivit intresserad av retrospel vilket värmer mitt gamla retrospelshjärta❤
Det känns som ungdomarna idag går miste om den kulturskatt som jag växte upp med under min uppväxt ( jag är idag 43 år) med konsoler som Nes och Mega Drive.
För att han så få uppleva dom bästa spelen som släpptes förr har vi skapat en liten Youtube show där vi tillsammans spelar igenom mina retro favoriter.
Kanalen heter Det Måste Spelas ? TV Junior mode
Hittills har vi släppt 6 avsnitt.
gå gärna in och kika (om ni vill)☺
Spelar era barn retrospel ??
Bra grejer du har där. Brukade lyssna på eran podcast för ett antal år sedan.
Det känns som ungdomarna idag går miste om den kulturskatt som jag växte upp med under min uppväxt ( jag är idag 43 år) med konsoler som Nes och Mega Drive.
Hade dom inte själv, men brukade spela NES och Mega Drive hos en kompis, det blev bland annat en hel del Mega Man 1&2 och Streets of Rage.
Jaaadå, här spelas det mycket retro med grabbarna! Har fyra, varav tre är stora att spela, och det blir mycket retro via Switch Online! De har perioder där de fastnar för vissa spel och nöter igenom dem... I höstas var det mycket Super Metroid för de två stora, minstingen föredrar Castlevania-samlingen (spec Mega Drive-spelet). Balloon Fight var hejdlöst inne ett tag, liksom Super Punch-Out och de tre DKC-spelen. De varvar rätt friskt mellan nyare spel som Zelda TotK/Animal Crossing och mer gamla godingar. Ett "nytt" retrodoftande spel som inte fått så mycket uppmärksamhet som heter Aggelos tävlar de t om i att speedrunna mot varandra.
Jaaadå, här spelas det mycket retro med grabbarna! Har fyra, varav tre är stora att spela, och det blir mycket retro via Switch Online! De har perioder där de fastnar för vissa spel och nöter igenom dem... I höstas var det mycket Super Metroid för de två stora, minstingen föredrar Castlevania-samlingen (spec Mega Drive-spelet). Balloon Fight var hejdlöst inne ett tag, liksom Super Punch-Out och de tre DKC-spelen. De varvar rätt friskt mellan nyare spel som Zelda TotK/Animal Crossing och mer gamla godingar. Ett "nytt" retrodoftande spel som inte fått så mycket uppmärksamhet som heter Aggelos tävlar de t om i att speedrunna mot varandra.
Grymt !
Jag har fyra grabbar jag också men tyvärr är det bara 10 åringen som gillar retro.
Super Metroid är ju världens bästa spel så det låter ju som du uppfostrat sönerna väl ! 😆.
Aggelos gillade jag skarpt. Känns som ett nytt Wonder boy spel !
Behöver hitta rätt spel för mina äldre söner så dom också blir hookade☺️. Punch Out är ju så förbaskat bra !
Kul att höra att det finns hopp för ungdomen
On ni inte har testat det kan jag varmt rekommendera Shovel Knight. Med bred marginal det bästa "nya" retrospel jag har spelat.
Shovel Knight är ett fantastiskt spel😍.
Sonen har inte spelat det men jag har nog kört igenom det på alla möjliga format.
Grymt !
Jag har fyra grabbar jag också men tyvärr är det bara 10 åringen som gillar retro.
Super Metroid är ju världens bästa spel så det låter ju som du uppfostrat sönerna väl ! 😆.
Aggelos gillade jag skarpt. Känns som ett nytt Wonder boy spel !
Behöver hitta rätt spel för mina äldre söner så dom också blir hookade☺️. Punch Out är ju så förbaskat bra !
Haha, ja, jag växte upp med att nöta Super Metroid så det är kul att det går i arv.
Sjuåringen hemma älskar Sonic, och jag är så glad att han började med att klara ut Mega Drive-spelen innan han gick vidare till de moderna versionerna. Just nu kör vi Sonic Superstars, som han också gillar trots att det är bitvis svårt och lite trial and error. Jag har inte testat hans tålamod med andra retrotitlar än, men det kommer.
Sjuåringen hemma älskar Sonic, och jag är så glad att han började med att klara ut Mega Drive-spelen innan han gick vidare till de moderna versionerna. Just nu kör vi Sonic Superstars, som han också gillar trots att det är bitvis svårt och lite trial and error. Jag har inte testat hans tålamod med andra retrotitlar än, men det kommer.
Sonic är nog ett väldigt bra exempel för att introducera retrospel för barn. Det är inte jättestor skillnad på gameplay på gamla och nya sonic titlar samt att dom fortfarande är fantastiskt vackra att på och har super bra soundtrack.
Nu när jag tänker på det så borde jag och sonen göra ett avsnitt av Sonic 2.
Superkul att du förslog att dim son skulle spela Megadrive titlarna först .