Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii visar skeppsstrider

Robot
Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii visar skeppsstrider
Medlem

Hahaha älskar hur överdrivet är precis som det ska vara. Ska bli kul

Men vad i #@$&!

Medlem

Gameplay verkar ju riktigt kul 🤩

Skrivet av Kavakava83:

Gameplay verkar ju riktigt kul 🤩

Njae, skeppsfysiken verkar orealistisk med sådär skarpa svängar.

Medlem

Precis, Infinite Wealth tog ut svängarna men hamnade långt under t ex Silent Hill 2-remaken på listan över årets spel. De flesta föredrar en gammal historia i ny skrud, som ser ut som många andra spel och är skapat av en fantasilös studio. Man är beredd att betala ett par hundra kronor extra också. Hellre remakes än ett spel som gör nåt nytt.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Njae, skeppsfysiken verkar orealistisk med sådär skarpa svängar.

Brukar någonting vara realistiskt i dessa spel?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Sarkasm

Medlem

Det här är ett spel gjort för mig. Jag var extremt skeptisk men jag tar tillbaka allting. Det här måste förbokas.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jodå, allt är superrealistiskt:

Medlem

Höhö kommer bli kanon.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Höhö kommer bli kanon.

Ett riktigt pangspel.

Geeks Gaming

Ser fortfarande bättre ut än Skull and Bones xD

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Precis, Infinite Wealth tog ut svängarna men hamnade långt under t ex Silent Hill 2-remaken på listan över årets spel. De flesta föredrar en gammal historia i ny skrud, som ser ut som många andra spel och är skapat av en fantasilös studio.

Seriöst. Det räcker nu med ditt jävla tjat och spammande om Silent Hill och Blopper Team i varje jäkla tråd! Du börjar allt mer likna Jontebulan som tjatade om Xcloud, trots att ämnet inte hade något med det att göra. Så jäkla tröttsamt att läsa samma sak gång på gång av dig! Du ogillar tydligen studion och remaken, vi fattar det efter 20 inlägg, gå vidare med ditt liv än att sitta och spamma.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Precis, Infinite Wealth tog ut svängarna men hamnade långt under t ex Silent Hill 2-remaken på listan över årets spel. De flesta föredrar en gammal historia i ny skrud, som ser ut som många andra spel och är skapat av en fantasilös studio. Man är beredd att betala ett par hundra kronor extra också. Hellre remakes än ett spel som gör nåt nytt.

Jag kan bara anta detta är satir/sarkasm? Vem fan föredrar remakes framför spel som gör något nytt.

Medlem

Strunt i det, vilka gamla arkadspel har de med den här gången?

Fast jag kanske är den enda som köper Yakuza-spel enbart pga arkadspelen.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Strunt i det, vilka gamla arkadspel har de med den här gången?

Fast jag kanske är den enda som köper Yakuza-spel enbart pga arkadspelen.

House of the Dead: Scarlet Dawn hade varit kul om de lyckas klämma in.
Eller kanske Golden Axe: The Revenge of Death Adder!

Medlem
Skrivet av Sarato:

House of the Dead: Scarlet Dawn hade varit kul om de lyckas klämma in.
Eller kanske Golden Axe: The Revenge of Death Adder!

SCUD Race hoppas jag på.

Men vad i #@$&!

Trodde inte det skulle se ut så, trodde en mer allvarlig ton, men tji fick jag.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Dreijer:

Man kan ju se på kläderna t ex att de är extremt realistiska mot hur den verkliga pirat-Yakuzan såg ut vid den här tidpunkten, så då är det ju lite olyckligt att man inte ställer samma höga krav på realism gällande skeppsfysiken. Men men, havsmonstren verkar ju tidsenliga i alla fall.

Medlem

Man kan ju se på kläderna t ex att de är extremt realistiska mot hur den verkliga pirat-Yakuzan såg ut vid den här tidpunkten, så då är det ju lite olyckligt att man inte ställer samma höga krav på realism gällande skeppsfysiken. Men men, havsmonstren verkar ju tidsenliga i alla fall.

Fun fact. Det var faktist så att pirat-yakuzan på den tiden hade utvecklat speciella roder som i formen påminde mycket om dai-katanas. De gjorde att de kunde svänga extremt effektivt. Och de var faktist med hjälp av det som de gjorde sushi till sjöss. De lade ut sushi-ris som ett täcke på däcket, sedan svängde de in i ett stim flygfisk och g-krafterna i svängen fick riset att rulla ihop över fiskarna. True story.

Medlem

Vill verkligen köpa och spela det här. Men jag måste spela igenom PS5 versionen av första "Like a dragon" spelet först!

Medlem

Oj okej måste ha detta!

Skrivet av jawik:

Fun fact. Det var faktist så att pirat-yakuzan på den tiden hade utvecklat speciella roder som i formen påminde mycket om dai-katanas. De gjorde att de kunde svänga extremt effektivt. Och de var faktist med hjälp av det som de gjorde sushi till sjöss. De lade ut sushi-ris som ett täcke på däcket, sedan svängde de in i ett stim flygfisk och g-krafterna i svängen fick riset att rulla ihop över fiskarna. True story.

Haha, the more you know! Härligt med en riktig pirat-yakuza-expert här på forumet

Medlem
1
Skriv svar