Phil Spencer utesluter inte Starfield på andra konsoler

Robot
Phil Spencer utesluter inte Starfield på andra konsoler

"Att hålla spel borta från andra plattformar är inte vägen för oss."

#Starfield

Medlem

"En utannonsering som många Playstation-ägare hoppas på är att Starfield ska släppas på Sonys plattform"

Är det verkligen någon som hoppas på det?🤔 Tycker det ser ut som själlöst skräp.

Medlem

Bara bra om fler får tillgång till det 😊

Som flera sagt tidigare så är det ett spel som får oförtjänt mycket skit online, många pratar om det som om det vore ett 1/10 spel fast det egentligen är ett 7/10. Inte ett perfekt spel, det har sina brister men ändå ett spel jag själv fortfarande kan lägga ner många timmar i.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

"En utannonsering som många Playstation-ägare hoppas på är att Starfield ska släppas på Sonys plattform"

Är det verkligen någon som hoppas på det?🤔 Tycker det ser ut som själlöst skräp.

Själlöst vet jag inte, men det var inte värt mer än en genomspelning genom Game Pass. Kommer inte ihåg några särskilda ögonblick från spelet, hade kul i stunder men väldigt frustrerad över hur mycket sämre det var som ett rollspel än både Fallout och Elder Scrolls.

Ifall du inte bryr dig så mycket om valfrihet, tycker om scifi-shooters och rymdskepp så tror jag att du kan ha väldigt roligt med spelet. Även krafterna kan vara lite kul.

Men om du vill rollspela så... eh... nä, hände mer än en gång att jag fick genomföra uppdrag där det kändes som att det tydligt borde ha funnits andra slut på dem, men av någon anledning blev detmest kaffesump som val både till höger och vänster.

Jag tycker själv att Nexus Mods är talande för hur lite engagemang som spelet har skapat. Visst finns det moddar osv., men i jämförelse med andra storspel som har gott modstöd så märks det en markant skillnad i vad för typ av moddar som toppar listorna. Listar man popularitet efter hur många som gillar en mod så blir typ hela första sidan för listan fylld med UI-moddar.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Så lät det ju inte när Bethesda blev uppköpta. Det var väl flera ledande inom Bethesda som blev förbannade när ms sa att det endast skulle släppas till Xbox.

Medlem

Halo infinite till ps5 är den enda räddningen!
Uteslut pc spelarna däremot. Spelarbasen mår myyycket bättre av konsoler i sin egen pool.

Medlem

Oaktat vad man tycker om spelet så får man väl ändå instämma där. Det är bra om fler får tillgång till det. Med det sagt är jag rätt övertygad om att tröskeln för att skicka ut Starfield på Playstation är ganska låg jämfört med andra titlar. En titel som Elder Scrolls 6 eller Fallout 5 tror jag skulle ha en avsevärt längre väg till flerplattformsrelease. Det är ingen insikt som tippar någons värld på ända, kanske, men man gör nog rätt i att ha det i åtanke.

Kontot avslutas
Skrivet av blackidus:

Bara bra om fler får tillgång till det 😊

Som flera sagt tidigare så är det ett spel som får oförtjänt mycket skit online, många pratar om det som om det vore ett 1/10 spel fast det egentligen är ett 7/10. Inte ett perfekt spel, det har sina brister men ändå ett spel jag själv fortfarande kan lägga ner många timmar i.

Det är ett spel som dom som inte uppskattar sin speltid och kan lägga tid på skit som gillar det "jag har rätt kul" duger för dessa.
Har man högre krav och inte oändligt med speltid är det bortkastad tid på ett mediokert till dåligt spel.

Snacka om att Phil Spencer är mästare på att vända kappan efter vinden i sina uttalanden.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så lät det ju inte när Bethesda blev uppköpta. Det var väl flera ledande inom Bethesda som blev förbannade när ms sa att det endast skulle släppas till Xbox.

Jo, något email läckte som visade att Bethesdas dåvarande PR-chef Pete Hines var rätt så irriterad över att Starfield inte skulle släppas till PS5. Han har sedan dess slutat, efter 24 år hos Bethesda.

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

Det är ett spel som dom som inte uppskattar sin speltid och kan lägga tid på skit som gillar det "jag har rätt kul" duger för dessa.
Har man högre krav och inte oändligt med speltid är det bortkastad tid på ett mediokert till dåligt spel.

Snacka om att Phil Spencer är mästare på att vända kappan efter vinden i sina uttalanden.

Eller så kan det helt enkelt vara så att man har olika smak vad gäller gameplay?

Jag har tex urtrist i spel som andra anser vara mästerverk. God of War, Spiderman föll mig inte alls i smaken vad det gäller gameplay men jag har full förståelse för att andra gillar det. Baldurs gate 2, inte alls min typ av spel och kommer troligen aldrig spela det, men jag ser varför så många andra gillar det.

Edit: Menade ju såklart Baldurs Gate 3 😂

Medlem
Alla har egna åsikter
Skrivet av blackidus:

Eller så kan det helt enkelt vara så att man har olika smak vad gäller gameplay?

Jag har tex urtrist i spel som andra anser vara mästerverk. God of War, Spiderman föll mig inte alls i smaken vad det gäller gameplay men jag har full förståelse för att andra gillar det. Baldurs gate 2, inte alls min typ av spel och kommer troligen aldrig spela det, men jag ser varför så många andra gillar det.

Bra skrivet
Jag hatar The Last Of Us överskattat skit, men samtidigt förstår jag varför många älskar det.
Jag älskar Uncharted spelen dock.

signatur

PEACE✌️

Medlem

Med andra ord ”spelarbasen på Xbox är för liten för att vi ska ha råd att ha exklusiva titlar.”

Kontot avslutas
Skrivet av blackidus:

Ja olika smak.
Det finns dom som trots allt tycker om slentrian obearbetat "skräp", vilket bidrar till att det fortsätter produceras.
Mycket som gått dåligt på senaste också och jag tror inte Starfield var nån succé precis.
MS får ha på sig skygglapparna och räkna antalet användare på gamepass så mycket dom vill. Men uttalandet i denna nyhet tyder ju inte på det då man gjort en helomvändning.

Medlem

Älskar starfield jag har det på skiva till xbox och på steam, jag hoppas verkligen ps och Nintendo spelarna ska få chansen att spela det på sina favorit konsoler

Medlem

Starfield kan de väl ändå behålla, ingen anledning att straffa Playstation-spelarna med en sådan titel.

Medlem

Men när det utannonserades oj oj oj vad det skulle vara PlayStation exklusivt.

Sedan köpet av Bethesda/Zenimax och Activision Blizzard har Microsoft ändrat strategi. Xbox måste göra som ledningen säger. Och det är därför deras omsättning höjdes med $6(B) Miljarder förra kvartalet. Och då har de redan räknat in Activision Blizzard köpet. Så det lönar sig att släppa på flera format.

Medlem

Hade funkat som Powerpointpresentation på Switch iaf

Medlem

Hahahaha, men vad i helvete är det där för bild/montage??
Sjukt roligt.
Men samtidigt, oproffsigt. Känns ju sådär lagomt vinklat när man uppenbarligen tagit en ful ögonblicksbild när man benämner någon i en artikel såhär. Känns vinklat så det förslår. Nu är jag inte Phil Spencer-fanboy alls. Men vad än artikelförfattaren säger, så är ju detta en ganska uppenbart medvetet fult vald bild? Om än roligt då. Jag lär väl bli flamed to hell av Spencer-haters nu, men men. Det kan jag ta

Nä, vore jag journalist/skribent så hade jag skippat dylikt, och ändå försökt ta en bra bild vem det än gällde inom gaming. Och "riktiga" bilder finns det ju tusentals av på personer som Spencer med jämlikar.

Medlem
Skrivet av Eminskonto:

Halo infinite till ps5 är den enda räddningen!
Uteslut pc spelarna däremot. Spelarbasen mår myyycket bättre av konsoler i sin egen pool.

Håller med bortsett från att jag byter ut Halo infinite till Gears of war E-day

Medlem
Skrivet av Proximately:

Själlöst vet jag inte, men det var inte värt mer än en genomspelning genom Game Pass. Kommer inte ihåg några särskilda ögonblick från spelet, hade kul i stunder men väldigt frustrerad över hur mycket sämre det var som ett rollspel än både Fallout och Elder Scrolls.

Ifall du inte bryr dig så mycket om valfrihet, tycker om scifi-shooters och rymdskepp så tror jag att du kan ha väldigt roligt med spelet. Även krafterna kan vara lite kul.

Men om du vill rollspela så... eh... nä, hände mer än en gång att jag fick genomföra uppdrag där det kändes som att det tydligt borde ha funnits andra slut på dem, men av någon anledning blev detmest kaffesump som val både till höger och vänster.

Jag tycker själv att Nexus Mods är talande för hur lite engagemang som spelet har skapat. Visst finns det moddar osv., men i jämförelse med andra storspel som har gott modstöd så märks det en markant skillnad i vad för typ av moddar som toppar listorna. Listar man popularitet efter hur många som gillar en mod så blir typ hela första sidan för listan fylld med UI-moddar.

Ok kanske inte själlöst då men..skräp^^. Nä då men ser inte ut som något jag skulle lägga några pengar på. Gillar dock rymden, sci-fi och rollspel till viss del men nja, finns annat som lockar mer.

Medlem

Ja tack! Jag hade gärna sett det till PlayStation5 😊

signatur

Jag kan inte minnas det jag har glömt.

Medlem
Skrivet av MiaNemesis:

Ja tack! Jag hade gärna sett det till PlayStation5 😊

How soon is now?

Playstation 5 spelare behöver fler spel. Xbox delivers

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Hahahaha, men vad i helvete är det där för bild/montage??
Sjukt roligt.
Men samtidigt, oproffsigt. Känns ju sådär lagomt vinklat när man uppenbarligen tagit en ful ögonblicksbild när man benämner någon i en artikel såhär. Känns vinklat så det förslår. Nu är jag inte Phil Spencer-fanboy alls. Men vad än artikelförfattaren säger, så är ju detta en ganska uppenbart medvetet fult vald bild? Om än roligt då. Jag lär väl bli flamed to hell av Spencer-haters nu, men men. Det kan jag ta

Nä, vore jag journalist/skribent så hade jag skippat dylikt, och ändå försökt ta en bra bild vem det än gällde inom gaming. Och "riktiga" bilder finns det ju tusentals av på personer som Spencer med jämlikar.

Fattar inte. Phil ser alltid ut som på bilden såvitt jag kommer ihåg iaf.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Fattar inte. Phil ser alltid ut som på bilden såvitt jag kommer ihåg iaf.

Som att han får en stroke medan han skiter?

Jo, som sagt. Montaget är roligt, jag garvade.
Men uppenbart medvetet val av ”skitnödig” bild.

Medlem

Ja nu när Starfield inte blev en raket som sålde en massa konsoler är det ju lika bra att släppa till alla plattformar som finns.

Medlem

Xbox har ju ekonomiska bekymmer.
Om Xbox hade dominerat som under xbox 360-eran hade de inte haft denna "alla ska med"-inställningen

Jag förstår många tittar på siffrorna och tänker "vadå ekonomiska bekymmer??"
Men moderbolaget Microsoft har satsat mycket på Xbox genom åren och det har inte genererat vinsterna som man förväntat sig.

Phil Spencer har gett upp på att dominera hårdvaruförsäljning och exklusiva spel är därmed inte lönsamt när spelarbasen är liten.

Kvar är att gå multiplatform och sälja på alla format som är tillgängliga.
Jag ser varför de vill vara på Steam, Switch, Playstation och sitt egna. Men jag förstår inte varför de planerar för en ny generation hårdvara. Det är tydligt att de vill vara det Microsoft är bäst på, att leverera mjukvara.

Aja.

Medlem

"Att hålla spel borta från andra plattformar är inte vägen för oss. Det funkar inte för oss."

Nej, för ni har målat in er i ett hörn och släpper era spel nästan gratis på Game Pass. Om dom faktiskt vill sälja spel så måste dom släppa på andra plattformar.

Medlem

Starfield är ett mellanmjölksspel. Jag har 400 timmar i Starfield, men mest på grund av att jag är mycket intresserad av spel med rymd setting samt att jag gjorde en ny playthrough vid expansionen. Så det var inte riktigt ett spel som jag saknar eller känner något sug efter. De många laddskärmarna samt att man i rymd delen pretty much befinner sig i ett litet akvarium och flyger omgiven av loading screens förstör all immersion.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Starfield är ett mellanmjölksspel. Jag har 400 timmar i Starfield, men mest på grund av att jag är mycket intresserad av spel med rymd setting samt att jag gjorde en ny playthrough vid expansionen. Så det var inte riktigt ett spel som jag saknar eller känner något sug efter. De många laddskärmarna samt att man i rymd delen pretty much befinner sig i ett litet akvarium och flyger omgiven av loading screens förstör all immersion.

Om du inte har något emot att spela med moddar så testa modden "Astrogate"
Den gör det möjligt att flyga manuellt mellan planeter eller med auto-pilot så du kan gå runt i ditt skepp medan skeppet styr automatiskt till din destination. Du kan även styra hur snabbt du vill komma fram.

Flyga mellan en planet och dess månar fungerar sömlöst, när man flyger mellan planeter som är en längre distans kommer en kort laddning när man kommer fram till nästa planet där POI's på planeten laddas in.

1
Skriv svar