Systemkraven för Assassin's Creed Shadows är här – och kräver sin pc
vad är selective raytracing? säg inte att det här också är ett spel som tvingar på Ray Tacing utan att kunna stänga av det
Eftersom de nämner GTX 1070 så misstänker jag att man kan stänga av RT.
Ser ut som spelet blir så krävande att det lär sälja sämre på grund av de höga systemkraven.
Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB
Eftersom de nämner GTX 1070 så misstänker jag att man kan stänga av RT.
Ser ut som spelet blir så krävande att det lär sälja sämre på grund av de höga systemkraven.
hittade på google
"Selective Raytracing: This mode uses raytracing only within the Hideout portion of the game. The reason behind this, is that the Hideout allows extensive player customization at a level never seen before on Assassin’s Creed. Because of that, we cannot use traditional, pre-calculated, global illumination techniques, and therefore need to adopt a real-time approach with raytracing. In all other gameplay situations, such as in the open world, raytracing will not be used."
så det går att stänga av ray tracing på alla ställen förutom sitt hideout tydligen
Det här med att ray tracing alltid måste vara på känns mer som lathet än något artistiskt beslut som är nödvändigt för spelets vision. Känns som nästa steg i lathet bland utvecklarna. Latheten har varit tydligt med kass optimering och ökad mängd buggar senaste åren. Så det här är nog bara nästa steg. Men men, vi har ju sett att med nya DLSS tekniken så kommer 3 av 4 bildrutor att vara fake. Så bara för utvecklarna att fortsätta lata sig.
Tycker själv att ray tracing knappt tillför något och stänger alltid av det.
Det här med att ray tracing alltid måste vara på känns mer som lathet än något artistiskt beslut som är nödvändigt för spelets vision. Känns som nästa steg i lathet bland utvecklarna. Latheten har varit tydligt med kass optimering och ökad mängd buggar senaste åren. Så det här är nog bara nästa steg. Men men, vi har ju sett att med nya DLSS tekniken så kommer 3 av 4 bildrutor att vara fake. Så bara för utvecklarna att fortsätta lata sig.
Tycker själv att ray tracing knappt tillför något och stänger alltid av det.
håller verkligen med. Ray Tracing känns så värdelöst för hur mycket påverkan det har på performance.
Det här med att ray tracing alltid måste vara på känns mer som lathet än något artistiskt beslut som är nödvändigt för spelets vision. Känns som nästa steg i lathet bland utvecklarna. Latheten har varit tydligt med kass optimering och ökad mängd buggar senaste åren. Så det här är nog bara nästa steg. Men men, vi har ju sett att med nya DLSS tekniken så kommer 3 av 4 bildrutor att vara fake. Så bara för utvecklarna att fortsätta lata sig.
Tycker själv att ray tracing knappt tillför något och stänger alltid av det.
Jag ska vara ärlig. Långt ifrån allting den här killen säger fattar jag, men från det stora hela så "känns" det som en hel del saker han tar upp i sina videos stämmer rätt bra. Tycker det passade in på din kommentar.
https://www.youtube.com/@ThreatInteractive/videos
T.ex:
och
Jag ska vara ärlig. Långt ifrån allting den här killen säger fattar jag, men från det stora hela så "känns" det som en hel del saker han tar upp i sina videos stämmer rätt bra. Tycker det passade in på din kommentar.
https://www.youtube.com/@ThreatInteractive/videos
Har inget egentligen att bidra till huvudtråden, men som Tech-Artist med flera år i branschen så kan jag säga att han är lite av ett skämt i denna industrin. Alltid lika kul att sitta tillsammans med render programmerarna och skratta när han släpper en ny video där han bara spyr ur sig console commands i tron att det är profiling / opimization.
Han profilar för guds skull inuti editorn istället för RenderDoc, PIX eller Razor
Har inget egentligen att bidra till huvudtråden, men som Tech-Artist med flera år i branschen så kan jag säga att han är lite av ett skämt i denna industrin. Alltid lika kul att sitta tillsammans med render programmerarna och skratta när han släpper en ny video där han bara spyr ur sig console commands i tron att det är profiling / opimization.
Han profilar för guds skull inuti editorn istället för RenderDoc, PIX eller Razor
Ja, alltså som sagt. Just det tekniska är långt över huvudet på mig, men meningen och det generella känns bara som det passar med hur spel har utvecklats på senare tid. Har inte sett alla han videos för det ger mig liksom ingenting då jag inte förstår, men tyckte det var intressant just den där videon med optimization. Har sett några andra som går igenom liknande, typ att spel var snyggare för 8-9 år sedan o.s.v. Om du ser bortom han som person och rent generellt på budskapet, är det bara snömos eller något "riktigt"?
Typ som den här, som har en annan vinkel på utvecklingen.
Tycker det är lite intressant för med tanke på hur kraven på hårdvara sjutit i höjden, spelen inte är generellt snyggare, mängden buggar och flertalet kassa optimeringar så är det något som förändrats på senare år men jag har inte kunskapen att sätta finger på exakt vad eller varför.
Eidt: Eller som den här (som jag inte sett än, men ska göra efter arbetsdagen är slut). Inser även att det här en bit från topic, men inte helt irrelevant tycker jag.
Min stackars 8700K hamnar på minimikrav. 😬
Men ändå intressant att se hur det blir i verkligheten med tanke på att den är överklockad och rullar i 5GHz på alla kärnor. I mångt och mycket så står den sig ganska bra än så länge. Men jag har ju inte heller testat något av det allra nyaste i spelväg.
Jag ska vara ärlig. Långt ifrån allting den här killen säger fattar jag, men från det stora hela så "känns" det som en hel del saker han tar upp i sina videos stämmer rätt bra. Tycker det passade in på din kommentar.
https://www.youtube.com/@ThreatInteractive/videos
ThreatInteractive driver tyvärr inget annat än en scam för att lura pengar av gamers (hans videos är till för att samla in pengar till sig själv). Kan man något om det han pratar om förstår man att det är manipulativt vinklat innehåll och inte någon sanning som han presenterar.
Killen vill alltså "lösa" anti aliasing (kantutjämning) utan att det ska finnas några kompromisser. Ett problem som funnits i årtionden och som ingen ännu har en lösning på utan att samtidigt behöva prata om kompromisser. Inte Nvidia, AMD, Intel, Epic, ID Software eller någon annan.
Men han som aldrig ens har gjort ett enda spel eller har något att visa upp ska lösa det bara han får lite pengar ...öhhvaa?!
Dessutom går det alldeles utmärkt att utveckla spel i dag även utan att använda Temporal Anti Aliasing tekniker, Det går även i Unreal Engine 5 som ThreatInteractive använder sig av i sina videos. Det är bara det att då måste man kompromissa på andra sätt. Alla utvecklare har fritt fram att välja vad som passar bäst till deras projekt.
tips:
Ett sätt att få snyggare bild vid rörelser är att ha fler FPS, det hjälper både när Temporal Anti Aliasing används och även när någon annan kantutjämningsteknik används.
Det var många kategorier. Men den viktigaste är ju DLSS...
Gäller kraven på RTX-kort med eller utan DLSS!?
"Using dynamic resolution and upscaling" verkar gälla för samtliga kategorier. Bra krävande med andra ord.
Vart hamnar en Intel core ultra 5 4,2 ghz här nånstans då?
Den lär ha ett modellnummer som du får kolla upp.
I drank what?