Sniper Elite: Resistance

Robot
Sniper Elite: Resistance

Man kan inte leva på gamla meriter hur många gånger som helst.

#sniper-elite-resistance

Medlem

Ser lite fram emot detta, men då inte emot SP kampanjen. Ser mest fram emot Invasion läget och förstöra andra spelares kampanjer och faktiskt multiplayer som var ganska bra i 5'an.

Men kan hålla med om att serien behöver något nytt vid det här laget, en spin-off som det här kanske skulle mått bra av att bringa något nytt till serien. Kanske en ny setting som WW1 eller Vietnam. Modern sniping har vi ju redan i Ghost Warrior eller vad dem spelen nu heter.

Gnällkuk

Trist, var också sugen på mer Sniper Elite men inte när det ser likadant ut både grafiskt och spelmekaniskt. Annars brukar man ju sucka och rulla med ögonen när man vill tillföra något nytt och sedan släpper ett spel som bara har namnet gemensamt med tidigare upplagor i spelserien, här känns det ju som man istället bara släppt ett spel som lika gärna kunnat vara ett tillägg till tidigare spel.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tack för recensionen! Den breskrev precis mina farhågor så för första gången i Sniper Elite serien så säger jag: pass.

signatur

I drank what?

Medlem

Kände redan i förra spelet att det var dags för att antingen komma med en hel del nytänkande och innovationer eller lämna WWII. Finns så många olika konflikter att utforska, prickskytt i WWI, Korea, Vietnam, eller under Vietnams invasion av Kambodja under Pol Pot. Eller bara en annan vinkel av WWII. Men det får vi inte, skulle bli en redig kalabalik om det berättades från fel sida. Men finns mycket att ta av som är intressant, dags att lämna det lättuggade bakom sig.

Sen ska det nämnas att man inte slås mot fiendens krypskyttar, nazisterna är givetvis också prickskyttar. Är vanligt att man förväxlar termerna, men rätt ska (helst) vara rätt
Edit: blev en redig "Umm ackchyually " här...

Medlem

Det här är en serie som verkligen inte har utvecklats något sedan tvåan...

Medlem

Kommer lira detta spel då jag gillat alla tidigare Elite spelen.. Sniper i WW2 alltid lika roligt jag är inte rädd för upprepningar. Samt kommer ju på game pass så...

signatur

-- Alla Tycker Vi Olika --

Redaktör

Jag har testat någon timme, och det känns exakt som föregångarna. Det måste inte vara dåligt om det är det man är ute efter, men själv lutar jag åt Kilmans syn på saken: det får gärna kännas lite mer nytt spel. Nu känns det mest expansion för 600 kr.

signatur
Medlem

Lirar alltid dessa med en polare, och vi tänkte lira igenom detta också då det finns/kommer finnas på gamepass. Lite tråkigt att läsa att det suger pung dock, men men

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Skribent
Skrivet av theBoosing:

Lirar alltid dessa med en polare, och vi tänkte lira igenom detta också då det finns/kommer finnas på gamepass. Lite tråkigt att läsa att det suger pung dock, men men

Det suger inte, det är bara oinspirerat och fattigt för en full release.
Tror säkert ni kan få kul med det i co-op, om ni bara räknar med att det i princip är samma spel igen.

Redaktör
Skrivet av Atilaa:

Sen ska det nämnas att man INTE slås mot fiendens krypskyttar, nazisterna är givetvis också prickskyttar. Är vanligt att man förväxlar termerna, men rätt ska (helst) vara rätt

Tack, ändrat.

Men nog kan man väl säga att "krypskytt" blivit mer eller mindre synonymt med prickskytt, i alla fall för oss lekmän? Lite som "pansarvagn": de som kan rätt terminologi säger alltid ifrån, men man fattar vad som avses.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tack, ändrat.

Men nog kan man väl säga att "krypskytt" blivit mer eller mindre synonymt med prickskytt, i alla fall för oss lekmän? Lite som "pansarvagn": de som kan rätt terminologi säger alltid ifrån, men man fattar vad som avses.

Sant, råkade gör en "umm ackchyually" utan att tänka mig för... var inte tanken, blev lite att jag såg termen och tänkte "nä men, det är ju inte korrekt!!!!!!" Har även råkat bli en sådan som gärna är korrekt med "material" och "materiel," men där har jag inte rättat någon, än. Så går det när aspergerhjärnan tar över lite för mycket ibland
Men det är sant att prickskytt, skarpskytt, och krypskytt är ungefär samma sak för 99.9% av befolkningen, om inte fler. Nu fick man konsekvensen för att man skrev innan man tänkte och känner sig som en skurk som fick er att peta i Kilmans text

Medlem

Hade hoppats att det skulle nå en 3:a i alla fall. Mer av samma är helt okej för mig, men låter som att det är lite för lite hjärta bakom detta. Känns trist.

Jag kommer ändå börja spela, då jag hade jättekul med Sniper Elite 5 och dess DLC. Sen får vi väl se om jag tröttnar innan jag är klar.

Medlem

Direkt till Gamepass.

Tröttnade på hela denna tröttsamma spelserie för evigheter sedan, varje del är exakt likadan med tunn tråkig story och karaktärer där enbart sniper-gameplayet håller uppe spelen...i några banor i alla fall, för sen har man tröttnat på den enformiga spelmekaniken.

Skribent
Skrivet av Atilaa:

Sant, råkade gör en "umm ackchyually" utan att tänka mig för... var inte tanken, blev lite att jag såg termen och tänkte "nä men, det är ju inte korrekt!!!!!!" Har även råkat bli en sådan som gärna är korrekt med "material" och "materiel," men där har jag inte rättat någon, än. Så går det när aspergerhjärnan tar över lite för mycket ibland
Men det är sant att prickskytt, skarpskytt, och krypskytt är ungefär samma sak för 99.9% av befolkningen, om inte fler. Nu fick man konsekvensen för att man skrev innan man tänkte och känner sig som en skurk som fick er att peta i Kilmans text

https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/001/191/035/135....

Ha ha! Jag brukar faktiskt försöka tänka på att skilja på de termerna (för jag har fått detta påpekat för mig förut), men tydligen glömde jag det den här gången.

Medlem

Spel där recensioner åsikterna går isär, gör det hela bara mer intressant. Sedan beror det kanske lite på vad en som spelare är ute efter. Kostar just ingenting att prova Sniper Elite: Resistance heller.

Redaktör
Skrivet av Atilaa:

https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/001/191/035/135....

Haha, det var inte meningen att du skulle hamna i skamvrån för att vi gjorde fel.

signatur
Medlem

Haha, det var inte meningen att du skulle hamna i skamvrån för att vi gjorde fel.

Jodå, nu sitter jag här med dumstruten på inför hela klassen

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Har fått bra omdömen på annat håll, och jag skulle bli förvånad om uppdragen är gamla.
En stor del av grejen är multiplayer.

Medlem

Sniper elite vietnam, eller typ korea kriget hade varit coolt!
Skulle vilja se något nytt i spelserien

Medlem

Det förra Sniper Elit var totalt värdelöst, man blev bestraffad av att använda sniper istället för pistol.... för mycket ljud.

Medlem

Sniper Elite 4 var bäst hittills. Har inget emot upprepning i gameplay när det är bra men i 5an blev det sämre, sämre, sämre på för många sätt. Färre fiender mer utspridda, mer korkade fiender, vem fan har med sig klirrande glasflaskor för att distrahera när man skall vara tyst, banorna var tristare men kunde varit roligare att spela om inte punkt 1 & 2 spelat in. Varför låsa upp spawnpoint för att starta på vid omspel, rent narrativt är det ju ungefär lika korkat som när skärmen scrollar förbi Mario... i Marios "värld" vad var det som dödade honom? Att han "simmade ur bild"? Varför skull en soldat göra samna uppdrag igen när han klarat uppdraget o dragit därifrån liksom?

Medlem

Dags att plocka ur serien ur andra världskriget och förnya.

Redaktör
Skrivet av hasselholmen:

Dags att plocka ur serien ur andra världskriget och förnya.

Ja. Behålla grundidén, men bygga allt från grunden i ny setting hade varit fint. Spelidén är fortfarande kul, men utförandet känns väldigt gjort.

signatur
Medlem

Jag kan stå ut med lite upprepning så det ska bli skoj, och givetvis blir det authentic-nivån som alltid.

Medlem

Ojj,, vad kul jag har. Spelat alla spelserier,, mer eller mindre.. & oftast bara vid släpp.
Men gud vad jag älskar invationsläget.. Får allt att krascha oftast då jag kör så mycket stealth som möjligt & låter fienden leva om jag kan (Jag är inte Rambo)
änsålänge kör jag på Elite nivån.. men funderar på gå upp till Max,,, mest för att de som invaderar mig skall ha svårare att snipa mig.
Märker att de flesta jag invanderar kör på de lättare svårigheterna.

Vad säger ni som invaderar,, e det lättare att möta nån som sopat rent på kartan på fiender (tycker det e lätt att följa var de är på kartan,, bara leta kroppar)
Eller nån som lämnar merparten levande?

Inget köp denna gång. Kanske på rea för under hundralappen. Ångrar fortfarande mitt köp av del fem i serien (förhandsbokade). För mig så är SE4 favoriten.

signatur

00:00:02:42

Skribent
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Inget köp denna gång. Kanske på rea för under hundralappen. Ångrar fortfarande mitt köp av del fem i serien (förhandsbokade). För mig så är SE4 favoriten.

Sniper Elite 4 är seriens höjdpunkt så här långt, helt klart.

Medlem

Ja. Behålla grundidén, men bygga allt från grunden i ny setting hade varit fint. Spelidén är fortfarande kul, men utförandet känns väldigt gjort.

Finska vinterkriget i rollen som tidernas mest fruktade prickskytt Simon Häyä a.k.a Belaja Smert (Vita Döden) erbjuder ett fantastiskt material att utgå ifrån.

Jag ser dock fram att sätta ett skott i testikeln på Hitler i Resistance och spelet har onekligen många kvalitéer mer lättsmälta alternativ saknar, exempelvis när det kommer till spelbarhet och simulation. Humorn när en genom kikare spanar på soldaterna och får kort information om deras namn och framtid är minst sagt dödsskön.

Min reflektion över Resistance är att om en inte upplevt tidigare Sniper spel eller det senaste som har två tre år på nacken, är Resistance definitivt att varmt rekommendera för de som gillar genren och andra världskriget. Är du således inte mätt på universumet likt vad jag uppfattar vara en uttråkad Kilman tycks vara, så har du mycket spel för pengarna framför dig.

Det finns många saker Sniper serien gör som andra liknande spel inte är i närheten av att göra.

Nu blir det till att jaga nassar och sätta bulor på "Hans und Grüber". För att sedan njuta av det fantastiska Eternal Strands och äntligen få ta i Citizen Sleeper 2: Starward Vector.

Happy Gaming!

Digital Foundry har tagit sig en titt på spelet.

signatur

00:00:02:42

12
Skriv svar