Vilka osläppta, nerlagda spel spel sörjer du?

Medlem
Vilka osläppta, nerlagda spel spel sörjer du?

Det har varit många spel som aldrig sett dagens ljus som har sett fantastiska ut, som man sörjer. Vilka spel önskade du släpptes som aldrig gjorde det?

Min lista

Donkey kong racing
Diddy kong racing adventure
Kirbys adventure
Conkers other bad day
Conkers Twelve tales
Dead Phoenix
Golden Sun 3
Dinosaur Planet

Vad kan man säga, tack Microsoft för nästan ingenting, Rare hade mått bättre hos nintendo

Wind waker 2, men vi fick twilight Princess istället

Killing day, detta såg så sinnessjukt snyggt ut, blev så besviken när det lades ner
Eight days

Castlevania ressurection
Fable DC versionen
Grand theft auto 3 DC versionen

Sonic Xtreme

Golden Sun 64
Metroid 64
Super Mario 64-2 super Mario 128

Fear & Respect

APB innan free to play versionen
Legacy of Kain: Dead Sun
Mega Man Universe
Frame City Killer
Sleeping dogs 2

Mega man Legends 3

Scalebound
Star Wars 1313

Colors (Gizmondo)

Blue protocol, det släpptes i Japan men kom aldrig hit, nu även nerlagt i Japan. Det såg ut som ett Tales of MMO, världen såg underbart mysig ut, spelet jag såg mest fram emot och så lades det ner.
Finns säkert många fler jag inte kommer på just nu.

Vilka spel önskar ni såg dagens ljus?

Vill även tipsa om denna boken om man är intresserad av nerlagda spel.

Medlem

Starcraft Ghost och Blizzard Norths Diablo 3

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Fallout 3 (Van Buren)
Half-Life 3

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Danster:

Fallout 3 (Van Buren)
Half-Life 3

Även Troikas Fallout 3 hade jag gärna velat se. De gick för rättigheterna men Bethesda bjöd mer och sen blev det som det blev. Hann nog inte bli mer än en tech demo av vad jag förstått så om det räknas som nedlagt spel låter jag vara osagt.

Medlem

Stalker: Oblivion Lost/Shadow of Chernobyl innan de tog bort en massa content.
Jag gillar den slutliga produkten, men drömmen efter "originalet" väcktes när de släppte build 1935 för allmänheten.

Medlem

Anthem 2.0, eller vad man ska kalla det. Det va rätt trevligt att flyga runt i världen. Med en riktig "A Realm Reborn"-behandling hade det verkligen kunna bli något.

signatur

Chassi: A4-H2O GPU: 4090 FE CPU: 9800X3D Mobo: AORUS PRO B850I RAM: Kingston Fury 6000MHz CL30 2x32GB AIO: EK-AIO 240 PSU: ROG Loki 1000W SSD: MP700 PRO 2TB Tgb: GMMK Pro Mus: Pro X Superlight 2 Skärm: G8 OLED

Medlem

Helt klart Star Wars 1313!

Medlem

Quake Live

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Backloggens befriare

MS Röj 2

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Explorer 2260 var ett Elite-liknande spel till Amigan som var under utveckling i slutet av 90-talet, som skulle ha ett stort dynamiskt universum. Egentligen så fick vi aldrig riktigt se något speciellt, men dom hade en stor hemsida fylld med massor av lore som fick en verkligen att hoppas att det skulle bli något.

Black 9 lades ner runt 2004. Kommer inte ihåg så mycket om det längre, men det skulle vara något Deus Ex-aktigt och som totalt Deus Ex-frälst så var jag oerhört hypad. Kommer också ihåg om att jag faktiskt drömde om att jag spelade det, så det är väl något i alla fall.

Ett litet tag så jobbade Bethesda med att porta Redguard till PS2, men det lades snabbt ner för att fokusera mer på Morrowind. Förståeligt, men även lite trist, då originalet till DOS är en tekniskt katastrof.

Deep Cover, spelet som Looking Glass Studios jobbade med när dom lades ner. Smygspel i modern miljö. Då Thief 1&2 fortfarande är dom bästa smygspelen som gjorts så skulle jag gärna ha sett fler smygspel av dom.

Sleeping Dogs 2 för att nämna något nyare, då första spelet är utan tvekan min favorit när det gäller öppna spelvärldar i stadsmiljö.

Star Wars 1313 såg riktigt bra ut också, RIP Lucasarts.

Medlem

De flesta är redan nämnda men spontant känner jag Starcraft Ghost, Silent Hills, Star Wars 1313, Fallout 3 (Van Buren) och sen en liten bubblare - Scalebound som såg väldigt roligt ut för en yngre mig

Medlem

Kom på ett till: uppföljaren till XIII

Medlem

Utöver tidigare nämnda titlar:

Command & Conquer: Generals 2

Baldur's Gate III: The Black Hound

SimMars

Tom Clancy's Rainbow 6: Patriots (lite skrämmande aktuell plot/setting)

Titan - mest för att det hade varit intressant att veta vad de hade fått ihop av det.

Crimson Skies 2 (som skulle portats till PC, men så blev det aldrig) och 3an, som aldrig blev av alls.

DK Project: The Last City of Heaven - bra cyberpunk-spel hade inte skadat för 10-15 år sedan.

The Outsider

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Utöver tidigare nämnda titlar:

Command & Conquer: Generals 2

Baldur's Gate III: The Black Hound

SimMars

Tom Clancy's Rainbow 6: Patriots (lite skrämmande aktuell plot/setting)

Titan - mest för att det hade varit intressant att veta vad de hade fått ihop av det.

Crimson Skies 2 (som skulle portats till PC, men så blev det aldrig) och 3an, som aldrig blev av alls.

DK Project: The Last City of Heaven - bra cyberpunk-spel hade inte skadat för 10-15 år sedan.

The Outsider

Ah fan, Crimson skies asså, jävla fint det var när det begav sig! Drog igång det igen för någon månad sedan men hade inte åldrats så väl tyvärr.

Hade gärna sett en remaster eller uppföljare på detta.

Medlem
Skrivet av sumodl:

Ah fan, Crimson skies asså, jävla fint det var när det begav sig! Drog igång det igen för någon månad sedan men hade inte åldrats så väl tyvärr.

Hade gärna sett en remaster eller uppföljare på detta.

Helt enig! Jag gillar verkligen estetiken, spelvärlden och konceptet bakom spelet/spelmekanik o.s.v., men nja... en del spel åldras bra, men andra inte riktigt lika mycket. :/

Gör att jag verkligen måste nämna Freelancer 2 också - ettan lider lite av samma problem som Crimson Skies, tekniskt är det inte riktigt up to par längre. Även om det finns moddar och fixar som gör det lite bättre.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Starcraft Ghost som nämnts men särskilt Dungeon Keeper 3.

Warcraft Adventures - Lord of the Clans släpptes aldrig heller men liten tröst att läckt icke fullständig version, cutscenes ska ej vara med, finns att spela.

Medlem

Star Wars 1313 och Silent Hills.

Medlem
Skrivet av Sloback:

Anthem 2.0, eller vad man ska kalla det. Det va rätt trevligt att flyga runt i världen. Med en riktig "A Realm Reborn"-behandling hade det verkligen kunna bli något.

Håller helt klart med. Anthem var fantastiskt! Saknar det

signatur

1# FZ Troll

Testpilot

Wave Race
Deus Ex

Medlem

Duke Nukem Forever (2001)
Project Offset
C&C Renegade 2

Medlem

Duke Nukem Forever 2001
Battlefront 3
Command & Conquer: Renegade 2
Command & Conquer: Tiberium

Redaktör
Ponny

Eternal Darkness 2. Helsike vad jag tycker om första spelet. Kan vi åtminstone få en remaster?

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Freelancer 2

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Privateer Online.

Medlem

En till röst för Anthem 2.0 här.
Potentialen som gick åt helvete där alltså...

Medlem

Finns nog många spel och studios, ska jag nämna ett i relativ närtid, så är det en uppföljare till:

The Order: 1886 (Playstation 4) av nu nedlagda Ready at Dawn. Spännande universum och plotline, spelet och studion förtjänade bättre hantering från Sonys sida.

Medlem

Hellraid från Techland såg ballt ut.

Medlem
Skrivet av necrolock:

Hellraid från Techland såg ballt ut.

Släpptes det inte sen som DLC?

Medlem

Star Wars 1313 och Fallout 3 (Van Buren) helt klart!

Sleeping Dogs 2 och Immortals: Fenyx Rising 2 hade gärna fått se dagens ljus.

signatur

00:00:02:42

Skriv svar