Vilka osläppta, nerlagda spel spel sörjer du?

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

Nej det har inget med dina exempel att göra. Vi diskuterar nedlagda spel.
Du vill ha bredare spelmedium säger du men är det verkligen sant. Dom flesta kör "samma typ" av spel hela tiden. Sen gnäller att aldrig nått nyskapande händer.

Ja, ett bredare spelmedium inkluderar både iterativa förändringar (uppföljare exempelvis) och helt nya idéer. Om antalet spel minskar så minskar också bredden. Inte alltid särskilt mycket, då det kan diskuteras hur mycket nyskapande exempelvis Call of Duty 36 eller så gör, men ändock.

Och det hänger ihop - om det finns fler spel som gör något som är ungefär av "samma typ", så finns det mer incitament för andra att göra något annat, då marknaden för spel av "samma typ" är mer mättad.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Ja, ett bredare spelmedium inkluderar både iterativa förändringar (uppföljare exempelvis) och helt nya idéer. Om antalet spel minskar så minskar också bredden. Inte alltid särskilt mycket, då det kan diskuteras hur mycket nyskapande exempelvis Call of Duty 36 eller så gör, men ändock.

Och det hänger ihop - om det finns fler spel som gör något som är ungefär av "samma typ", så finns det mer incitament för andra att göra något annat, då marknaden för spel av "samma typ" är mer mättad.

Det har inget med att sitta och sörja nedlagda spel.
Du har redan otrolig bredd på spel, som sagt öppna ögonen ist för att stirra dig blind på call of duty eller vad det nu är för rince and repeat typ av spel du stirrat dig blind på, och sen sörja nedlagda spel.
Dessa nya andra spel finns där framför näsan på dig.

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

Det har inget med att sitta och sörja nedlagda spel.
Du har redan otrolig bredd på spel, som sagt öppna ögonen ist för att stirra dig blind på call of duty eller vad det nu är för rince and repeat typ av spel du stirrat dig blind på, och sen sörja nedlagda spel.
Dessa nya andra spel finns där framför näsan på dig.

Helt okej att du känner så.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag vill säga att jag sörjer Kotor-remake som jag vill minnas blev nerlagd förra året men inte så påläst, den kanske är på g igen?

Annars sörjde jag länge alla de gånger som man la ner remake på LBA men nu i julas fick vi ju till slut dessa fantastiska remakes.

Medlem

Alla Black Isle spel som inte släpptes.
Streets of Rage
Doom 4

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Duke Nukem Forever (2001)
Project Offset
C&C Renegade 2

https://www.moddb.com/mods/dnf2001-restoration-project

Duke nukem 2001 är ju "typ" släppt 😜

Medlem

Beyond Good & Evil 2:

"Nej, du måste finnas
Du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas
Du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans
Jag vore ingenting om du inte fanns"

Finns det en motsvarande tråd om sorgen över spel som inte borde ha släppts och alltjämt är fortgående?

Medlem

Duke Nukem Forever 2001

signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Timesplitters 4 😢

Medlem
Skrivet av Blazter:

Duke Nukem Forever 2001

https://www.moddb.com/mods/dnf2001-restoration-project

Finns ju typ 😜

Medlem
Medlem
Medlem

För min del:
StarCraft Ghost
Halo Mega Bloks
Team Fortress 3
Viva Pinata 2
Far Cry Primal 2
Phantom Dust 2 (eller remake)
Shadow run 2
Dark Messiah of Might & Magic 2

Medlem

Kameo 2. Last Ninja 4, samt Attack of the Mutant Zombie Flesh Eating Chickens from Mars.

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

Ni har garanterat nog med bra spel att spela än att sitta och sörja nedlagda projekt.
Om inte är det dags att öppna ögonen och era sinnen.
Flesta spelen var trasiga, osammanhängande och rent av för dåliga.

Alltså när vi pratar om Half-life 2: Episod 3 så vill jag ju ha en fortsättning på de 4 berättelserna som tvärdog. Valve hade kunnat ge resurser till att fortsätta men fokucerade på annat.

Jag spelar fortfarande ibland HL1 eller HL2 eller någon av expantionerna till de spelen.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Alltså när vi pratar om Half-life 2: Episod 3 så vill jag ju ha en fortsättning på de 4 berättelserna som tvärdog. Valve hade kunnat ge resurser till att fortsätta men fokucerade på annat.

Jag spelar fortfarande ibland HL1 eller HL2 eller någon av expantionerna till de spelen.

Vilja ha en fortsättning och sörja nedlagda spel är inte samma sak.

Ep3 var uppenbarligen Valve inte nöjda med, därför skrotades det. Valve har ett speciellt arbetssätt.
Half life spel har startats och lagts ner flera ggr, även left for dead och portal och andra spel.

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

Vilja ha en fortsättning och sörja nedlagda spel är inte samma sak.

Ep3 var uppenbarligen Valve inte nöjda med, därför skrotades det. Valve har ett speciellt arbetssätt.
Half life spel har startats och lagts ner flera ggr, även left for dead och portal och andra spel.

Ja, men det lär ju aldrig komma en episod 3 som börjar exakt där 2an slutade och med samma motor som finns nu.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja, men det lär ju aldrig komma en episod 3 som börjar exakt där 2an slutade och med samma motor som finns nu.

Episode 2 slut är inte canon längre, så nej.
Du får spela och utgå från slutet av Half life alyx som skrev om slutet och där jobbar Valve med en uppföljare. Som med största sannolikhet kommer vara Half life 3.
Finns mycket info på youtube att kolla upp om du är intresserad av läckor från Valve.

Hela anledningen varför man skrev om slutet är just för att man skippa Ep3 och satsar på HL3 ist.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

För mig är det den mysiga (om än cheesy och inte särskilt originella) storyn i Freelancer som var en av de stora lockelserna.

Och Elite i all ära, men jag ser det som lite en annan typ av spel. Freelancer var mer arkadigt, jag skulle nästan säga att Everspace 2 är närmare ett Freelancer 2 i så fall - men jag tycker det känns bra mycket mer innehållsfattigt och med mindre sandlådemöjligheter.

Okej ja jag har inte spelat freelancer på otroligt många år! Men vad jag kommer ihåg så är elite mer eller mindre en kopia men storyn saknas och är istället en "levande story" i världen som konstant ändras baserat på vad spelarna gör. Samt att elite har otroligt mycket mer att göra utöverlag.

Men kan såklart vara jag som kommer ihåg fel, är ändå 20 år sen jag spelade freelancer.

Medlem

Ett nytt Twisted Metal är vad jag saknar i livet i spelväg

Medlem

Hade höga förväntningar på P.T

Medlem

H1Z1 helt klart.

Medlem

Jag väntar fortfarande på Alien Isolation 2, men den har väl aldrig ens varit tilltänkt.

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

Episode 2 slut är inte canon längre, så nej.

Exakt.

Skrivet av JollyRoger:

Du får spela och utgå från slutet av Half life alyx som skrev om slutet och där jobbar Valve med en uppföljare. Som med största sannolikhet kommer vara Half life 3.
Finns mycket info på youtube att kolla upp om du är intresserad av läckor från Valve.

Hela anledningen varför man skrev om slutet är just för att man skippa Ep3 och satsar på HL3 ist.

Allt det där vet jag redan om. Episod 3 är död.

signatur

Medlem

Asheron's Call

Medlem

Ultima Online 2

Medlem

Visste inte att Golden Sun var tänkt till 64, har dock hoppats på att det får uppföljare till Switch (eller kanske Switch 2 nu då)!

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Finns nog många spel och studios, ska jag nämna ett i relativ närtid, så är det en uppföljare till:

The Order: 1886 (Playstation 4) av nu nedlagda Ready at Dawn. Spännande universum och plotline, spelet och studion förtjänade bättre hantering från Sonys sida.

The Order var snuskigt snyggt och intressant, och mellansekvenserna minns jag som rätt välgjorda i allt från teknik till röstskådespel. Synd att folk inte kan uppskatta kvalite utan hakar upp sig på att det är "kort".

Medlem

Half Life 3, Star Wars 1313 och Starcraft Ghost.

Medlem
Titanfall 3 och prey 2. 2 studior som till dags datum är episka.

Nuff said.

signatur

#PCMR

Skriv svar