Sony skippar PSN-krav för Spider-Man 2 och andra pc-spel

Robot
Sony skippar PSN-krav för Spider-Man 2 och andra pc-spel

Men lockar med förmåner om man använder medlemstjänsten.

#Psn, #Spider-man-2, #nyhetstips

Medlem

Morot brukar vara mer uppskattat än piska

Medlem

Bra, bra. Vi vill bara ha spelen, inte det andra.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det trodde jag aldrig. Negativa steam reviews lönar sig!

Medlem

Det var ju fan vad långt in det satt. Men äntligen!

signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Medlem
Medlem

Snygg lösning på problemet, faktiskt. Tumme upp!

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Det lönar sig att aktivt välja att inte köpa när de klämmer in saker man inte vill ha i sina spel

Medlem

As all things should be! Frivilligt!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Bra. Nu kan ju alla de som skrikit bojkott visa deras uppskattning genom att köpa spelen som de aldrig tänkt köpa oavsett.

Medlem

Bra att det skippas, helt värdelöst när det påtvingas konton man inte ska behöva för att starta ett spel.
Spelar inte på PC själv nu men fick ju vara med om en ofantligt tröttsam process härom dagen när ena grabben ville ha hjälp att installera Minecraft på sin dator. Gör inte det är mitt tips^^.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Bra. Nu kan ju alla de som skrikit bojkott visa deras uppskattning genom att köpa spelen som de aldrig tänkt köpa oavsett.

Du har ingen aning om någon tänkt köpa eller inte. Om någon valt att bojkotta pågrund av psn så är det deras val och även deras val om de nu väljer att köpa. Sony är inte din vän och behöver inte heller någons uppskattning

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Du har ingen aning om någon tänkt köpa eller inte. Om någon valt att bojkotta pågrund av psn så är det deras val och även deras val om de nu väljer att köpa. Sony är inte din vän och behöver inte heller någons uppskattning

Du har ingen aning om Sony är min vän eller inte.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Varför det? Jag ville spela en del av spelen med PSN krav när de kom men nu har det kommit annat jag vill spela, och spelar, istället. Finns ingen orsak att visa uppskattning. Konsekvenserna av sådana beslut och folks val att aktivt inte köpa blir ju inte ogjorda bara för att ett dumt krav tas bort på en del spel.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du har ingen aning om Sony är min vän eller inte.

Låt mig omformulera det då. Sony skiter totalt i dig och bryr sig bara om pengar för det är ett företag.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Låt mig omformulera det då. Sony skiter totalt i dig och bryr sig bara om pengar för det är ett företag.

Som alla andra företag då 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Varför det? Jag ville spela en del av spelen med PSN krav när de kom men nu har det kommit annat jag vill spela, och spelar, istället. Finns ingen orsak att visa uppskattning. Konsekvenserna av sådana beslut och folks val att aktivt inte köpa blir ju inte ogjorda bara för att ett dumt krav tas bort på en del spel.

Varför är kravet dumt? Varför är inte spelare konsekventa? För att det inte var spel de ville köpa ändå. Tror du det kommer bli gnäll när gta 6 släpps och det kräver rockstars launcher? Nej. För gamers står inte för någonting över huvudtaget. Denna låtsas moralismen som pågår online är riktigt tramsig.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Tror du det kommer bli gnäll när gta 6 släpps och det kräver rockstars launcher?

Absolut, jag kommer garanterat att gnälla. Men vad jag förstår så kör de redan sin launcher på tidigare spel.
Jag har inte köpt ett enda GTA spel på PC.

Senast när det var Steam rea köpte jag faktiskt Rayman Legends då det var väldigt billigt.
Men på Steam Deck tog det typ 2 minuter att starta upp pga Ubisoft skit. Det blev att stänga ner och göra en retur direkt.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Varför är kravet dumt? Varför är inte spelare konsekventa? För att det inte var spel de ville köpa ändå. Tror du det kommer bli gnäll när gta 6 släpps och det kräver rockstars launcher? Nej. För gamers står inte för någonting över huvudtaget. Denna låtsas moralismen som pågår online är riktigt tramsig.

Hahahaha! Du pratar om ”spelare” och ”gamers”
som om alla vore del av ett samma kollektiv där alla tänker exakt likadant. Du har ingen aning om vad många, inklusive mig, ville köpa och lira men undvek pga business beslut som vi tycker är felaktiga. Kommer även låta bli att köpa GTA VI om det kräver extern launcher och konto.
2K slutade med krav på konto och skrotade krav på sin egna launcher för att tillräckligt många inte gick med på det. EA släpper oftare utan att man måste spela via deras launcher. Ubisoft släpper ibland utan krav att använda deras program. Uppenbarligen så påverkas företagens plånböcker negativt av att tillräckligt många väljer att inte köpa trotsa att de vill lira. Uppenbarligen funkar det och ger dem av oss som vill ha sitt spelbibliotek på ett ställe med färre konton och dåliga launchers mycket mer bekvämlighet.

Du är bara ett troll som inte kan förstå att andra har en annan åsikt och istället kallar det för moralism.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Hahahaha! Du pratar om ”spelare” och ”gamers”
som om alla vore del av ett samma kollektiv där alla tänker exakt likadant.

Ni använder alla samma argument och floskler. Så ja, ni är ett kollektiv.

Men jag måste ju säga att jag är avundsjuk på dig. Själv skulle jag aldrig kunna hålla mig enbart till gog (vilket du gör eftersom du inte gillar företag som låser spel på ett konto). Så jag skickar ett par styrkekramar från mig till dig.

Medlem
Skrivet av ChriL:

Som alla andra företag då 🤷‍♂️

Betala cirka 200 kr i månaden för spela online yää playstation!..

Medlem
Skrivet av chrille_1994:

Betala cirka 200 kr i månaden för spela online yää playstation!..

Du får prenumerera på nästan allt nu för tiden

Medlem
Skrivet av ChriL:

Du får prenumerera på nästan allt nu för tiden

Felet är att det är bakom prenumeration.

1
Skriv svar