Playstation ger sig på 60 fps-modifikationen till Bloodborne
24 år senare är det ett så gammalt spel ?
haha tack, smögs sig in en tvåa.
"Writer and Fighter"
Man vet att remastern kommer vara shitty då de måste ta ner en mod som gör så att det gamla spelet spelas i högre framerate.
Nej det vet man inte 🙈
Brukar starta upp bloodborne med jämna mellanrum och grafiken har ju åldrats så fruktansvärt. Man tror ju knappt att det är ett ps4 spel så att en remaster kommer vara shitty har jag oerhört svårt att tro.
Detta gäller väl "pc" versionen... Den olagliga emulerings metoden. Svårt att se att det går att modda playstation versionen
Nej det gör det inte. Sony kan inte göra något åt PC versionen av Bloodborne. Dom har verkligen skjutit sig själv i foten (igen? någon förvånad?).
Bara kolla på nexus mods hur populärt det är, vilket i det stora hela antagligen skulle vara förlorad försäljning. Måste säga det är ganska fantastiskt att spela Bloodborne på PC i nuläget. 1440p, 60 fps, enhanced visuals, mycket trevlig upplevelse.
Detta gäller väl "pc" versionen... Den olagliga emulerings metoden. Svårt att se att det går att modda playstation versionen
Jo, den går att använda på PS4 så länge den är hackad. Bloodborne har väl inte ens gått att emulerara på PC förrän nu nyligen när det har gjorts stora framsteg.
Nej det vet man inte 🙈
Brukar starta upp bloodborne med jämna mellanrum och grafiken har ju åldrats så fruktansvärt. Man tror ju knappt att det är ett ps4 spel så att en remaster kommer vara shitty har jag oerhört svårt att tro.
Håller jag inte alls med om. Började spela Bloodborne för några par månader sen för första gången och helt fastnat för det, inne på min 3 karaktär nu. Visst, texturer håller inte Elden Ring-klass men i mina ögon ser det fortfarande väldigt bra ut för ett 10 år gammalt spel. Och definitivt ett av de bästa spel jag kört, älskar art design/miljöerna.
Håller jag inte alls med om. Började spela Bloodborne för några par månader sen för första gången och helt fastnat för det, inne på min 3 karaktär nu. Visst, texturer håller inte Elden Ring-klass men i mina ögon ser det fortfarande väldigt bra ut för ett 10 år gammalt spel. Och definitivt ett av de bästa spel jag kört, älskar art design/miljöerna.
Vilken tur att man kan tycka olika 🙏 Spelet är helt otroligt, vilket det alltid varit, men det grafiska är nuförtiden undermåligt.
Helt rätt! Spelet bör avnjutas i 24 FPS för att få den mest cinematiska upplevelsen. Känns som den här 60 FPS-hetsen förstör branschen med för snabba spel, man hinner ju inte med längre.
Det mänskliga ögat kan ju ändå bara se i max 30 fps!
Det mänskliga ögat kan ju ändå bara se i max 30 fps!
Jo, men förhoppningsvis har du ju två och då blir det 60.
På lördagar har jag alltså 120?! Wow 🤯
Det blir hela 120 när jag tar hjälp av ”brunögat”
På lördagar har jag alltså 120?! Wow 🤯
Är nvidia mfg användarna spindlar?!.!.😱
Spelar väl ingen roll, det är ju bara att spela spelet på andra plattformar.
Nej just det, Sony envisas ju med att låsa spel till sina plattformar.
Det blir hela 120 när jag tar hjälp av ”brunögat”
90 väl?
Sony går verkligen loss i jakten på popularitet och sunda kommersiella beslut numera.
Bloodborne är ett väldigt välaktat spel med fog för den aktningen, kanske en aningens för enkelt och inte lika bra som det bättre Sekiro, men väldigt bra.
Sony står just nu för bad will om vi pratar good will.
Remaster efter remaster och remakes.
Super Astrobot Odyssey utan svårighetsgrad.
Hutlöst dyra PS5 Pro utan nya spel till deras mest omtyckta serier.
Utfasning av PS4 spel på PS Plus.
Priset på PS Plus i förhållande till Game Pass och tjänsternas innehåll, PS Plus ligger milsten efter milsten efter, men skiljer sig endast en femma i pris.
Dåligt optimerade releaser av spel till PC.
Och nu detta, bitch-slappin' soulslike spelarna möjlighet att spela ett optimerat Bloodborne sisådär en 1460 dagar senare. Denna bitch-slap parallellt med att Sony köpt in sig i From Software och beslutsfattandet, bådar inte särskilt gott för spelare som gillar From Software spel och Gaidenlike/Soulslike genren.
Playstation for the Players
Börjar tyvärr likna 599 US dollars och PS3, där Sonys företrädare uppträder på ett allt mer arrogant sätt mot spelare, med åtskillnaden att PS3 faktiskt hade nya spel i omfång som var bra och en alltid lika arrogant Ken Kutaragi som var bra på att prata celler och struntsaker, samt visa på självförtroende.
Playstation for the Payers.
Maktens människor på Sony behöver banne mig steppa upp sitt beslutsfattande, affärsomdöme och sitt fokus på spelarna om de vill komma åt sista raden på fakturan framgent. Även om PS5:an sålt oförtjänt bra, så närmar vi oss ett generationsskifte på horisonten. Med dåliga beslut, arrogans och positionen som hopplöst efter i själva ekosystemet runt själva hårdvaran och spelen, de nya spelen som lyser med sin frånvaro, så positionerar Sony sig själva med en dålig hand.
Tragikomiskt då att det är Microsofts spelstudios som sannolikt kommer stå för spelen på Playstation 5 år 2025.
Att de har sålt plus 70 miljoner enheter är tack vare själva varumärket Plaýstation, Call of Duty (numera Microsoft), Electronic Arts och andra faktorer exempelvis Gaidenlike/Soulslike spel. Nu kommer kanske ännu en remake eller remaster på Bloodborne i och med denna nyhet. Fast vart är Jak N' Daxter, Sly Racoon, Resistance, Killzone, Uncharted, (Ratchet N' Clank), (Last of Us) med flera?
Hur och vad tänker ni om Sonys agerande runt Bloodborne och annat relaterat till Playstation?
PS
Jag har inget emot vettiga remakes eller remasters, däremot ställer jag mig tveksam till om huvudsyftet med en ny generations maskiner vore att köpa och spela redan köpta och spelade spel. Hur och vad tänker ni?
90 väl?
Bra att någon har koll på hur man räknar. Märks att det är helg 😅
Bra spel men det såg åldrat ut redan när det kom, ungefär som de flesta From-spel.
Sony går verkligen loss i jakten på popularitet och sunda kommersiella beslut numera.
Bloodborne är ett väldigt välaktat spel med fog för den aktningen, kanske en aningens för enkelt och inte lika bra som det bättre Sekiro, men väldigt bra.
Sony står just nu för bad will om vi pratar good will.
Remaster efter remaster och remakes.
Super Astrobot Odyssey utan svårighetsgrad.
Hutlöst dyra PS5 Pro utan nya spel till deras mest omtyckta serier.
Utfasning av PS4 spel på PS Plus.
Priset på PS Plus i förhållande till Game Pass och tjänsternas innehåll, PS Plus ligger milsten efter milsten efter, men skiljer sig endast en femma i pris.
Dåligt optimerade releaser av spel till PC.
Och nu detta, bitch-slappin' soulslike spelarna möjlighet att spela ett optimerat Bloodborne sisådär en 1460 dagar senare. Denna bitch-slap parallellt med att Sony köpt in sig i From Software och beslutsfattandet, bådar inte särskilt gott för spelare som gillar From Software spel och Gaidenlike/Soulslike genren.
Playstation for the Players
Börjar tyvärr likna 599 US dollars och PS3, där Sonys företrädare uppträder på ett allt mer arrogant sätt mot spelare, med åtskillnaden att PS3 faktiskt hade nya spel i omfång som var bra och en alltid lika arrogant Ken Kutaragi som var bra på att prata celler och struntsaker, samt visa på självförtroende.
Playstation for the Payers.
Maktens människor på Sony behöver banne mig steppa upp sitt beslutsfattande, affärsomdöme och sitt fokus på spelarna om de vill komma åt sista raden på fakturan framgent. Även om PS5:an sålt oförtjänt bra, så närmar vi oss ett generationsskifte på horisonten. Med dåliga beslut, arrogans och positionen som hopplöst efter i själva ekosystemet runt själva hårdvaran och spelen, de nya spelen som lyser med sin frånvaro, så positionerar Sony sig själva med en dålig hand.
Tragikomiskt då att det är Microsofts spelstudios som sannolikt kommer stå för spelen på Playstation 5 år 2025.
Att de har sålt plus 70 miljoner enheter är tack vare själva varumärket Plaýstation, Call of Duty (numera Microsoft), Electronic Arts och andra faktorer exempelvis Gaidenlike/Soulslike spel. Nu kommer kanske ännu en remake eller remaster på Bloodborne i och med denna nyhet. Fast vart är Jak N' Daxter, Sly Racoon, Resistance, Killzone, Uncharted, (Ratchet N' Clank), (Last of Us) med flera?
Hur och vad tänker ni om Sonys agerande runt Bloodborne och annat relaterat till Playstation?
PS
Jag har inget emot vettiga remakes eller remasters, däremot ställer jag mig tveksam till om huvudsyftet med en ny generations maskiner vore att köpa och spela redan köpta och spelade spel. Hur och vad tänker ni?
Alla remasters och remakes nu för tiden är sällan lika spännande som helt nya ip och uppföljare....jag själv hade mycket hellre viljat att fokusen låg på nya nån upplevelse istället för ny färg på nått gammalt, men det kanske är säkrare kort för utvecklare att köra på redan omtyckta spel får hoppas det vänder snart i branchen
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Jag måste erkänna att jag kommer att spela spelet så fort det kommer till Playstation som remake. Men samtidigt så bryr jag mig inte ett något om spelet just nu. Sitter i startgroparna för Monster Hunter Wilds just nu. Betan på Torsdag/Fredag kommer jag att spela rätt mycket.