Elliot Page gör tv-serieadaption av Beyond: Two Souls

Robot
Elliot Page gör tv-serieadaption av Beyond: Two Souls

Det kommer en tv-serie baserad på Beyond: Two Souls.

#Beyond-two-souls, #Quantic-Dreams

Medlem

Surrealistiskt.

Medlem

Helt orelevant fråga som bara dök upp i huvudet. Nu när USA president Trump meddelat att det bara finns 2 kön. Vad kommer hända med ”Elliot”? Är hen säker eller kommer hen bli fängslad i framtiden?

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Helt orelevant fråga som bara dök upp i huvudet. Nu när USA president Trump meddelat att det bara finns 2 kön. Vad kommer hända med ”Elliot”? Är hen säker eller kommer hen bli fängslad i framtiden?

så jävla extremt förutsägbart att nåt sånt här är en av de första kommentarerna i tråden, och en klar indikation på hur resten av tråden kommer se ut. förstår inte hur ni orkar, FZ.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Dumheter. Elliot definierar väl sig fortfarande som en av de två könen Trump refererar till, så ingen skillnad. Om han/hon sedan vill definiera sig som en helikopter eller kaffekopp är upp till denne personen och inget som har någon laglig grund. Och sedan helt irrelevant till denna artikeln.

Kan någon berätta om spelet har något att göra serie av, eller är det bara igen ett trist försök att försöka mjölka namnet på mer pengar? Har ingen koll på spelet, men film-/serieadaptioner brukar oftast inte bli speciellt bra...

Fragtjuv

Oj. Det var längesedan jag spelade det men vill minnas att jag gillade det. Minns däremot väldigt lite om vad spelet handlade om eller vad det var för gameplay. Det är inget gott tecken kanske. Hur som helst så tycker jag att filmer och serier som bygger på tevespel blivit bättre under de senaste åren så jag är försiktigt positivt.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Så… kommer Page att spela samma roll i serien som i spelet? Och kommer Joide då att fortfarande ha samma kön i serien som i spelet? Eller kommer de att byta kön på Joide då? Eller ska de göra en serie som tar vid där spelet slutar för där verkade en hela massa science fiction kunna ändra på det mesta utan problem? Är ju faktiskt relevanta frågor i sammanhanget.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Riktigt bra spel. Dock är jag väldigt skeptisk till speladaptioner, men överraskas mer än gärna

Skribent
Skrivet av Joe Swallows:

Oj. Det var längesedan jag spelade det men vill minnas att jag gillade det. Minns däremot väldigt lite om vad spelet handlade om eller vad det var för gameplay. Det är inget gott tecken kanske. Hur som helst så tycker jag att filmer och serier som bygger på tevespel blivit bättre under de senaste åren så jag är försiktigt positivt.

Quantic Dreams spel har väl inte haft jättemycket "game play" att minnas heller. Men en sak var att att ha sitt spöke (Aidan) för att kunna lösa visa problem. Tycker nog det är ett av QD svagare spel, men inte dåligt alls. Tror det gåt att göra en bra serie av det.

signatur

"Writer and Fighter"

Geeks Gaming
Skrivet av Atilaa:

Så… kommer Page att spela samma roll i serien som i spelet? Och kommer Joide då att fortfarande ha samma kön i serien som i spelet? Eller kommer de att byta kön på Joide då? Eller ska de göra en serie som tar vid där spelet slutar för där verkade en hela massa science fiction kunna ändra på det mesta utan problem? Är ju faktiskt relevanta frågor i sammanhanget.

Tror page (eller företaget pageboy) kommer skapa serien, inte spela i den (kanske cameo?)

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Kan någon berätta om spelet har något att göra serie av, eller är det bara igen ett trist försök att försöka mjölka namnet på mer pengar? Har ingen koll på spelet, men film-/serieadaptioner brukar oftast inte bli speciellt bra...

Nu var det länge sedan jag spelade det men jag tycker spelet var riktigt bra, som en cool sci-fi film, mycket bättre än Detroit Become Human.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Tror page (eller företaget pageboy) kommer skapa serien, inte spela i den (kanske cameo?)

Aha, ja nu när jag läste artikeln igen står det inget om att Page ska spela, mer att företaget Pageboy ska skapa serien. Måste ha läst lite slarvigt första gången. Uppfattade det som att Cage var vid rodret för serien och pratade om Page som skådis för serien

eld
Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Känner mest att Wolfenstein ip't har en stark framtid!

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Page är kanadensare så än så länge kan han skita i Trumps lagar.

On topic:
Kul, Page är ju grymt bra i Umbrella Academy hoppas han skådespelar i serien. Som tur är så är en bra skådis en bra skådis oavsett om den spelar man, kvinna, spöke eller lejon.

Medlem

Gillar spelet starkt, kan nog bli riktigt bra om de gör mer som The last of us och faktiskt följer spelet hyfsat!

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Roliga är ju att Trump misslyckades totalt med sin order och det numera tekniskt endast finns ett kön i Usa

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Ja för gud förbjude att man ifrågasätter eller undrar över något som det allsmäktiga överheten inom public service eller aftonbladet har bestämt ska vara den enda accepterade sanningen.
Du kan väl bara svara med fakta eller? Är det så svårt? Alltid den där nedvärderande tonen så fort man inte "tänker rätt".

Vad har det med dator- och tv-spel att göra?

Ifrågasätt hur mycket som helst, men FZ är inte platsen att göra det.

Medlem

Uj uj uj "städa ditt rum Kermit" kommer inte att bli glad för det här. Eller så kommer han att ta nya tag och grifta skiten ur det och tjäna sig en hacka på folk som inte har egna problem/inte vill tänka på sina problem ett tag.

Medlem
Skrivet av Thane:

Vad har det med dator- och tv-spel att göra?

Ifrågasätt hur mycket som helst, men FZ är inte platsen att göra det.

Om man inte vill ha diskussioner av ett visst slag kan man ju undvika nyheter som lätt sammankopplas till politik. Som i det här fallet att huvudrollen i spelet bytt kön. Ska man helt ignorera det? Vad har man då kvar att diskutera? Kul! Ännu en remake! Snark!
Sen handlar ju inte nyheten i sig om ett spel heller utan om en tv-serie. Så jag håller med. Vad har nyheten med spel att göra? Skippa sånt här. Ingen vill se det.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av lonian:

Nu var det länge sedan jag spelade det men jag tycker spelet var riktigt bra, som en cool sci-fi film, mycket bättre än Detroit Become Human.

GASP!!!! Detroit är ju makelimakalöst! Du får så klart tycka annorlunda men jag måste nog ta mig ett glas vin för att lugna nerverna.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tycker nog det är ett av QD svagare spel, men inte dåligt alls. Tror det gåt att göra en bra serie av det.

Jag är lite inne på samma spår. Men om de satsar så kan det nog bli bra.

Medlem

Tyckte premissen var rätt intressant men i slutändan var det ett av de märkligaste spel jag spelat och dessutom skittråkigt. Allt var så jävla allvarligt HELA tiden att man inte kunde ta det på allvar alls.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Om man inte vill ha diskussioner av ett visst slag kan man ju undvika nyheter som lätt sammankopplas till politik. Som i det här fallet att huvudrollen i spelet bytt kön. Ska man helt ignorera det? Vad har man då kvar att diskutera? Kul! Ännu en remake! Snark!
Sen handlar ju inte nyheten i sig om ett spel heller utan om en tv-serie. Så jag håller med. Vad har nyheten med spel att göra? Skippa sånt här. Ingen vill se det.

En tv-serie baserat på vaddå? Kanske ett spel?

Medlem

Oväntat att tråden skulle spåra ur totalt och gå helt off topic...

Själv hoppas jag den blir bra, så det blir fler tv-serier/filmer baserade på spel, och än så länge låter det lovande.

signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Fragtjuv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Quantic Dreams spel har väl inte haft jättemycket "game play" att minnas heller. Men en sak var att att ha sitt spöke (Aidan) för att kunna lösa visa problem. Tycker nog det är ett av QD svagare spel, men inte dåligt alls. Tror det gåt att göra en bra serie av det.

Ja. Det är ju förvisso sant. Kanske därför jag glömt.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Ser försiktigt fram emot detta! Spelet är briljant. Adaptioner är antingen en vinst eller sorg. Det gick bra för t.ex TLoS(s.1) och Fallout(s.1) men vi pratar inte om t.ex Halo eller Death Note(räknar enbart live action, inte fullt animerade serier som Arcane).

Jag hade nog hellre sett att det blev en långfilm på Beyond: Two souls, men lyckas de så kan det bli riktigt fin tobak. Hoppas Page lever upp till rollen fortfarande. Alltid trevligt med originalen.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Fast det är ju skådisen som bytt kön inte karaktären. Så varför diskutera det när det inte ens är säkert om det är samma skådis som ska spela rollen nu?

Att det ska göras film/serie på ett spel är väl mycket mer relevant som nyhet än att en skådis som var i ett spel har bytt kön efter sitt deltagande. Det är ju inte spelrelaterat alls.

Medlem
Skrivet av jawik:

Fast det är ju skådisen som bytt kön inte karaktären. Så varför diskutera det när det inte ens är säkert om det är samma skådis som ska spela rollen nu?

Att det ska göras film/serie på ett spel är väl mycket mer relevant som nyhet än att en skådis som var i ett spel har bytt kön efter sitt deltagande. Det är ju inte spelrelaterat alls.

Helt rätt. Fel av mig. Allt är bra. Det här blir kanon 👍

signatur

Medlem
Skrivet av Thane:

En tv-serie baserat på vaddå? Kanske ett spel?

Du har rätt. Fel av mig. Serien kommer bli kanon. Jag känner det på mig 👍

signatur

12
Skriv svar