Systemkraven för Clair Obscur: Expedition 33 har avtäckts

Robot
Systemkraven för Clair Obscur: Expedition 33 har avtäckts
Medlem

Jag tror det kommer bli en av vårens höjdpunkter för mig. Ser riktigt bra ut.

Medlem

Vad tusan har hänt med systemkraven senaste året. En dator för runt 15000 för att spela nya spel i 1080 60 fps.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Vad tusan har hänt med systemkraven senaste året. En dator för runt 15000 för att spela nya spel i 1080 60 fps.

Jag börjar misstänka att någon betalar studios att göra spelen så dåligt optimerade att konsumenterna blir lurade till att köpa dyra system. Framförallt grafikkort.
Eller så har utvecklarna blivit så dåliga att detta är resultatet.

Medlem
Skrivet av Kotz:

Jag börjar misstänka att någon betalar studios att göra spelen så dåligt optimerade att konsumenterna blir lurade till att köpa dyra system. Framförallt grafikkort.

Det KAN ju faktiskt vara att spelutvecklare vill pusha framåt också... och inte bara sitta fast med miserabel grafik från 4+ år gamla konsoler.

Spelet i fråga ser ju väldigt snyggt ut grafiskt (nu menar jag inte art direction, som är mer en smaksak).

Medlem

Skillnad på 1080 60fps med höga inställningar och 1080 60fps med låga inställningar...

Medlem
Skrivet av Kotz:

Tror tyvärr det är en blandning. Det latas med optimering nu för tiden för du kan ändå slänga på lite framegen och upscaling så du får spelbara bildrutor. (Även om det ser ut som sörja, har input-lag etc)

1
Skriv svar