Vad betyder "snygg grafik" i spel för dig?
När jag pratar om grafik tänker jag framförallt på texturer och assets. Samt hur väl anti-aliasing, och volumetirc fog etc har implementerats. Estikten för mig är själva uttrycket, världsbygget, settingen. Ett spel med fantastisk grafik kan ha usel estitik och vice versa. Tycker exempelvis att Elden ring hade magiskt bra estitik men det fanns helt klart plats för grafiska förbättringar. Men i praktiken är ju allt som grafikkortet renderar fram just grafik.
Spännande tråd!
För min del måste jag ändå säga RDR2, till PC så klart. Speciellt delarna med snö - var till och med tvungen att visa frugan (som inte är en gamer), hon var dock inte lika imponerad och jag kände mig som en femåring som exalterat visade upp sitt senaste legobygge.
XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3
Fotorealistisk grafik är snygg grafik för mig. Det gör mig hård där nere...
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||