Kingdom Come: Deliverance 2
Grym recension, Mikael! Så sjukt taggad på detta!
Tack! Hoppas du har lika kul som en annan.
Kanske står i recensionen, MEN vill absolut inte spola något litet ens. Men är lock picking lika ”bra” som i ettan? Eller har de gjort det knasigt på ett annat sätt bara?
Ärligt talat minns jag inte exakt hur det var i ettan. Man har ett liknande system nu som då, men vad som skiljer vågar jag inte svara på. Har dock inget minne av att jag retade mig lika mycket på systemet i ettan, även om det var lite janky där med.
Klockan 15.00 släpps det för oss så ni vet
17.00 imorgon på steam.
Stealth killllllll.
I första spelet utplånade jag en hel by och slängde alla i floden LOL
Haha! Går att göra nu med. I ett uppdrag där uppdragsgivaren ville att vi skulle storma ett gäng kumaner så övertalade jag honom att låta mig gå in ensam på natten och göra det tyst. Hade ihjäl allihop och blev sen Henry the Killer hos fränderna. 😎
Tänkte köpa på gog, någon som vet när gör spelet tillgängligt där?
https://www.gog.com/en/game/kingdom_come_deliverance_ii
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Haha! Går att göra nu med. I ett uppdrag där uppdragsgivaren ville att vi skulle storma ett gäng kumaner så övertalade jag honom att låta mig gå in ensam på natten och göra det tyst. Hade ihjäl allihop och blev sen Henry the Killer hos fränderna. 😎
hahaha fy fan vad fett!! :=)
Bör man spela ettan först?
Japp:)
Det är en direkt uppföljare som tar vid där ettan slutar.
Bör man spela ettan först?
Japp:)
Det är en direkt uppföljare som tar vid där ettan slutar.
Nja, alltså de flesta recensioner säger att man inte behöver spela ettan och så finns det en bra story recap på ettan som Warhorse själva har gjort. Så jag hade inte spelat ettan först och rushat 60h för att sedan fortsätta 100h i uppföljaren. Finns nog risk att du tröttnar då;P
Lockpick var i min erfarenhet antingen för enkelt eller för svårt, beroende på svårighetsgrad på låset och nivå på färdigheten.
Spelade du med tangentbord och mus eller med handkontroll?
I ettan var det såpass frustrerade att dyrka lås med handkontroll att jag slutade spela.
Det var en av de sämre kontrollmetoder som jag någonsin upplevt.
Jag spelade det på konsol och hade inget alternativ
För mig gick det helt enkelt inte.
I ettan var det såpass frustrerade att dyrka lås med handkontroll att jag slutade spela.
Mus och tangentbord! Inte testat vare sig ettan eller tvåan med handkontroll.
Tack! Det är ju inte samma sak, men går absolut. Man får storyn från ettan återförklarad för sig bitvis under de första timmarna. Så ja, det funkar, törs jag påstå.
Se ovan! Det går bra att köra på.
Realismen i att fajtas mot kameran? Nu hänger jag inte med.
Lockpick var i min erfarenhet antingen för enkelt eller för svårt, beroende på svårighetsgrad på låset och nivå på färdigheten.
Haha, tack så mycket!
Ja du slåss ju i första person. I de flesta action rpgs fuskar du och slåss i tredje person. Har du hjälm så har du ännu mer begränsad fov. Detta är vad du beskriver som att kämpa mot kameran
Sen ska du parera från fyra håll samtidigt. Rörelsemönstrena i ghost of tsushima, rise of ronin, assassins creed välj vilket spel som helst egentligen är inte direkt realistiska men det är ju ett måste för att kunna slåss mot grupper effektivt ensam. Världens skickligaste mortal kombat artist har problem i de här lägena irl mot genomsnittliga fighters där de en mot en hade vart helt överlägsna.
Så ja du kämpar mot "kameran" förutom då att du på något sätt ska kunna parera åt alla håll samtidigt klart det är brutalt svårt
Ja du slåss ju i första person. I de flesta action rpgs fuskar du och slåss i tredje person. Har du hjälm så har du ännu mer begränsad fov. Detta är vad du beskriver som att kämpa mot kameran
Sen ska du parera från fyra håll samtidigt. Rörelsemönstrena i ghost of tsushima, rise of ronin, assassins creed välj vilket spel som helst egentligen är inte direkt realistiska men det är ju ett måste för att kunna slåss mot grupper effektivt ensam. Världens skickligaste mortal kombat artist har problem i de här lägena irl mot genomsnittliga fighters där de en mot en hade vart helt överlägsna.
Så ja du kämpar mot "kameran" förutom då att du på något sätt ska kunna parera åt alla håll samtidigt klart det är brutalt svårt
Känns som du misstolkar vad jag skriver. Det är till att börja med inte svårare att möta flera fiender i KCD 2, bara frustrerande. Problemet är att kameran låser sig till en fiende och att det sedan är bökigt att byta vem man vill sikta på eller försvara mot. Det renderar i att man exempelvis kan möta två fiender och vilja attackera den vänstra, men kameralåset muppar sig och byter inte mål så jag slår på den högra istället. Eller så kan det vara att man möter tre man och kameran är låst till den högra. Jag vill slå på den i mitten och flyttar vyn, men kameran får för sig att hoppa till den vänstra fienden istället och sedan är det för sent.
Problemet är alltså 1) att kameran låser sig över huvud taget och 2) att det ofta är bökigt att få den att låsa sig till den fiende man vill. Problemet är inte att det är svårt att möta flera fiender på samma gång - de attackerar sällan mer än en åt gången i vilket fall. Det har inget med realism att göra utan är bara dåligt fungerande spelmekanik.
Det går i teorin att trycka på en knapp för att få sikta fritt, men det fungerar inte särskilt bra. Har fått höra att det ska patchas till releasen imorgon så vi får väl se om det funkar smidigare då. Personligen känner jag att det hade funkat mycket bättre om kameran var fri automatiskt och man istället fick låsa till en fiende om man ville. Som det är nu låser den sig automatiskt, du får trycka på en knapp för att den ska sluta låsa sig, sedan låser den sig på nästa fiende du tittar på. Inte bra. Kanske är det behjälpligt med handkontroll, men inte med mus & tangentbord.
Med all respekt i världen så är det där bara en skill issue, när du väl får häng på det så får du ju börja sälja dinna lockpicks då det helt enkelt är förr lätt och dom aldrig går sönder! Tålamod min vän tålamod!
Vad jag inte gillade med fösta spelet var den otroligt sega starten och de uppdrag som var "you have 3 days to complete this" Är det samma i detta spel? Jag hatar tidspress. Kan inte hantera det. Jag vill inte skaffa detta spel om det senare kommer uppdrag som tvingar dej att göra dem under en viss tid.
Den som vet vet.
Vad jag inte gillade med fösta spelet var den otroligt sega starten och de uppdrag som var "you have 3 days to complete this" Är det samma i detta spel? Jag hatar tidspress. Kan inte hantera det. Jag vill inte skaffa detta spel om det senare kommer uppdrag som tvingar dej att göra dem under en viss tid.
Det finns några enstaka, vad jag kan minnas. Side quests i dessa fall. Exempelvis en räd som några har tänkt utföra mot en by. Jag sa att det hade jag inga planer på att hjälpa till med, men de hotade med att vara extra brutala om jag inte hjälpte dem så det var bara att bita i det sura äpplet. Men jag ville göra ett annat uppdrag först och bad dem avvakta. Då sa ledaren irriterat att jag hade tre dagar på mig, sen skulle de rida ut själva.
Det tycker jag är helt rimligt och atmosfäriskt snarare än något annat. Givetvis glömde jag dock bort uppdraget sen så... woops.
Finns även uppdrag som inte misslyckas men förändras om du avvaktar. Typ att "nu hände A, så då får du göra B istället".
Det finns några enstaka, vad jag kan minnas. Side quests i dessa fall. Exempelvis en räd som några har tänkt utföra mot en by. Jag sa att det hade jag inga planer på att hjälpa till med, men de hotade med att vara extra brutala om jag inte hjälpte dem så det var bara att bita i det sura äpplet. Men jag ville göra ett annat uppdrag först och bad dem avvakta. Då sa ledaren irriterat att jag hade tre dagar på mig, sen skulle de rida ut själva.
Det tycker jag är helt rimligt och atmosfäriskt snarare än något annat. Givetvis glömde jag dock bort uppdraget sen så... woops.
Finns även uppdrag som inte misslyckas men förändras om du avvaktar. Typ att "nu hände A, så då får du göra B istället".
Tack för svar mitt i natten Kanske avvaktar med detta då tills man kan få tag på det med lite rea.
Den som vet vet.
Tack för svar mitt i natten Kanske avvaktar med detta då tills man kan få tag på det med lite rea.
Som student är dygnsrytmen tyvärr allt annat än regelbunden!
Jag VÄGRAR läsa recensionen, jag har med all min makt undvikit ALLA videos, ALLA recensioner, ALLA artiklar, ALLA klipp om KCD2.
KCD är det bästa spelet som har gjorts igenom ALLA tider. Jag har väntat i 7 jävla år, och nu är det dags! Här har ni mina två KCD tatueringar, kommer att bli fler!
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Fy tusan vad grymt att det finns ett sånt Kingdom Come-fan i Sverige. Det var ett så otroligt spel.
Vad kul att du lyckats undanhålla dig från att kolla videos innan release. Jag har oxå försökt, men kan inte låta bli att kika på gameplay nån minut i taget från stad eller landsbygd.
Tänka sig att FZ gav en 5:a. Mina drömmar har uppfyllts.
Memento Mori
Pratades om att GTA6 skulle kunna kosta tusen spänn men jag ser nu att KCD2 kostar tusen spänn i PS Store. Wtf
Reagerade också på det, köpte ändå. Det var dock gold edition, finns en standard som tydligen är lite billigare också fick jag veta efteråt.
Tack för bra recension, spelet verkar grymt! Längtar till ikväll när jag kan påbörja mitt äventyr!