The Last of Us säsong 2 har "brutalt innehåll" som inte kom med i spelet

Robot
The Last of Us säsong 2 har "brutalt innehåll" som inte kom med i spelet
Skribent

Och så tänker vi på att inte spoila nåt för personer som inte har lirat det andra spelet.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Och så tänker vi på att inte spoila nåt för personer som inte har lirat det andra spelet.

Jag ska spoila rubbet! (jag har varken spelat första eller andra spelet).

Det var betjänten med ljusstaken i farstun som var mördaren.

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent
Skrivet av Ankh:

Jag ska spoila rubbet! (jag har varken spelat första eller andra spelet).

Det var betjänten med ljusstaken i farstun som var mördaren.

Hepp, då får väl jag ropa på Uber, då.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mer och Extra allt. Precis vad den moderna publiken vill ha.
Vi behöver mer brutalt våld.

Medlem

Jag blir skeptisk när jag läser det här. Tycker våldet redan är brutalt i spelet och är inte sugen på mer övervåld.

Jag kan ha fel dock. Får se vad som händer.

It's not a lake, it's an ocean

Det andra spelet är ju synnerligen brutalt, Naughty Dog använde alla knep i boken för att chocka spelaren (hundar, gravida etc) så det är inte så överraskande. Men ännu mer...? Vet inte om det behövs, ärligt talat.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag tyckte Part 2 var brutalt nog, och väldigt deprimerande. Tveksam till detta.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jonny Myrén:

Skrivet av Ankh:

o7

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har faktiskt inte spelat klart tvåan. Kanske kommit 7-8 timmar in varje gång jag testat.

Sjuuukt hype på säsong två, ettan var fantastisk!

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Hoppas andra blir bättre än första säsongen. Första var väldigt mellanmjölk.
Mer våld löser dock inte problemen.

Medlem
Skrivet av Therant:

Hoppas andra blir bättre än första säsongen. Första var väldigt mellanmjölk.
Mer våld löser dock inte problemen.

Avsnitt tre av första säsongen var däremot ett av de bästa avsnitten jag någonsin sett i en TV-serie. Däremot slog du huvudet på spiken vad budskapet i TLOU2 är.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Avsnitt tre av första säsongen var däremot ett av de bästa avsnitten jag någonsin sett i en TV-serie. Däremot slog du huvudet på spiken vad budskapet i TLOU2 är.

Vilket väl även var avsnittet som ändrade mest från spelet? Eller iallafall la till saker. Så att dom lägger eller ändrar innehåll är det inte mig förbi. Sen är det väl klart att mer våld inte nödvändigtvis var vad som saknades i TLOU2...

Medlem
Skrivet av Sarato:

Nu kommer jag inte riktigt ihåg vad avsnitt 3 handlade om. Men om det är det avsnittet jag tänker på, så var det inte speciellt bra i mitt tycke. De ändrade loren från spelet och hela avsnittet förstörde flytet för mig. Men kul att du diggade avsnittet iaf.
Avstickardelar i serier, som släpper huvudhandlingen, förstör alltid för mig. Det är därför jag är rädd för att säsong 2 inte kommer vara något för mig. Men tanke på hur part 2 utspelar sig. Men jag hoppas jag har fel.

Medlem
Skrivet av Therant:

Avstickardelar i serier, som släpper huvudhandlingen, förstör alltid för mig. Det är därför jag är rädd för att säsong 2 inte kommer vara något för mig. Men tanke på hur part 2 utspelar sig. Men jag hoppas jag har fel.

Det här håller jag verkligen med om! I säsong ett kändes Joel och Ellie som biroller och det fungerade inte alls för mig. Lyckades traggla mig igen 6-7 avsnitt, men sedan gav jag upp.

Överväger att ge säsong 2 en chans, men det återstår att se. Tyckte trots allt att det första spelet var bättre än det andra, så det ska verkligen mycket till för att s2 ska bli bättre än s1.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Det här håller jag verkligen med om! I säsong ett kändes Joel och Ellie som biroller och det fungerade inte alls för mig. Lyckades traggla mig igen 6-7 avsnitt, men sedan gav jag upp.

Överväger att ge säsong 2 en chans, men det återstår att se. Tyckte trots allt att det första spelet var bättre än det andra, så det ska verkligen mycket till för att s2 ska bli bättre än s1.

Spel är alltid bäst som spel.
Film är bäst som film.
Trots det så gjorde man ett nytt spel med Indianen Jöns, den gamle filmhjälten från 80-talet.
När jag spelar ett spel så är det roligare med nåt nytt. Men smaken är som baken.

Medlem

Måste beklaga att jag sågade serien tidigare efter bara en episod på streaming.

Har nu sett säsong 1 på Bluray & hemmabio och tycker att den var fantastisk. Ser fram emot säsong 2. 🙂👍

Medlem

3 säsonger av part 2 känna förtillfället gäsp. Orkar man det tro?

Förståeligt dock för de har säkert planerat när säsong 4 slutar så släpps part 3 till ps6

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Förståeligt dock för de har säkert planerat när säsong 4 slutar så släpps part 3 till ps6

Frågan det. Tvåan var aningen långt och många andra har också klagat på det. Men om man får ännu mer smaskigt övervåld så går det nog ner. En annan fråga är: när blir man mätt?

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Mja, PS7 kanske med tanke på den tid det tar mellan säsonger för en serie nuförtiden

Jag är hur som helst torsk på The Last of Us-universumet, vill bara ha mer av det i alla dess former, även om jag inte va helt såld på säsong 1 av olika anledningar så ser jag ändå fram emot kommande säsong och tycker det låter vettigt att dela upp andra spelet i flera säsonger. Va ett långt jäkla spel där jag flera gånger trodde det skulle ta slut men där det istället tog ny fart.

Medlem

Mer våld på film / serie gör alltid saker bättre.
Tänk en barn anpassad Walking dead pfft...

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Vore kul om folk som inte spelat 2an eller inte vet något om storyn kunde säga till här så vi vet att det fortfarande existerar de som inte vill bli spoilade.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

de har säkert planerat när säsong 4 slutar så släpps part 3 till ps6

Eller så räknas serien som part 3.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ja, mer våld är välkommet för min del då jag tycker att hela säsong 1, typ, saknade våld.

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34GB Corsair Vengeance DDR5 5200MHZ CL40
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

1
Skriv svar