FZ Play i kväll – Kingdom Come: Deliverance 2

Robot
FZ Play i kväll – Kingdom Come: Deliverance 2
Moderator | Testpilot

Wakkaah gör sig som bäst i den här typen av spel. Jag är otroligt taggad på detta!

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kul! Kanske hinner kolla, annars får det väl bli att kolla senare:)

Medlem

Oh no, är på semester så blir nog svårt men kanske tittar in och säger hej i varje fall!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Verkar som ett toppen spel, ska bli kul o se hur det är i starten! Är rätt köpsugen.

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

hoppas man hinner få ungen att somna tidigt då, detta vill jag se!

signatur

//monster

Redaktör
Streamen inställd

Med anledning av den fruktansvärda händelsen i Örebro i dag ställer vi in kvällens stream.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Med anledning av den fruktansvärda händelsen i Örebro i dag ställer vi in kvällens stream.

Annars hade det varit ett gött sätt att fly från verkligheten två timmar.

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Redaktör
Skrivet av Enartz:

Annars hade det varit ett gött sätt att fly från verkligheten två timmar.

Jag förstår. Det är jättesvårt att veta vad som är "rätt" i en sån här situation, och när läget var som det var beslutade vi att skjuta fram den.

signatur
Medlem

Jag förstår. Det är jättesvårt att veta vad som är "rätt" i en sån här situation, och när läget var som det var beslutade vi att skjuta fram den.

Kanske inte den bästa formuleringen, jag är inte den som personligen är känslig men...
Beslutet i sig att flytta fram kan ha två sidor också apropå den biten, en del behöver tid att diskutera och bearbeta och andra kan ha ett behov att fly verkligheten en stund, och en del bryr sig inte alls. Finns nog inte så mycket "rätt" eller "fel".

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Redaktör
Skrivet av PeTTs0n:

Kanske inte den bästa formuleringen, jag är inte den som personligen är känslig men...
Beslutet i sig att flytta fram kan ha två sidor också apropå den biten, en del behöver tid att diskutera och bearbeta och andra kan ha ett behov att fly verkligheten en stund, och en del bryr sig inte alls. Finns nog inte så mycket "rätt" eller "fel".

Så är det. Vi pratade om det i går och landade i att ställa in. Det kändes rätt.

Vi kör torsdag kl 20 istället.

signatur
Medlem

Introt är typ drygt en timme, så räkna med att inte komma så långt.
Så vida inte Wakkaah har förberett och spelat en bit förbi det.

Bra spel för övrigt. Ska försöka hinna spela mer, efter jag byggt färdigt min stad i Foundation.
Och sen på måndag kommer ju Door Kickers 2...
Uuugh.. mycket nu. 😆

Releasehästryttare

Har wakkaah uppdaterat sin dator sen han spelade det där kinesiska spelet?

Medlem

Fasen, jag som har patchfönster ikväll..... whyyyyyy

Medlem

Det var verkligen en rolig stream ikväll. Så kul att se Wakkaah igen!

Men snälla! Kan ni inte börja streama på Twitch också. Idag fick man gissa sig till ibland vad saker var, Youtube är så dålig för att streama spel på.

@Tomas Helenius : Hur kommer det sig att ni slutade med Twitch? Ni kan väl köra båda två? Tror ni kan locka mer folk till fz som helhet om ni kör på Twitch också.
Såhär såg det ut ofta på streamen idag, och jag var inte ensam om att ha det så.

Redaktör
Skrivet av Lagers:

Det var verkligen en rolig stream ikväll. Så kul att se Wakkaah igen!

Men snälla! Kan ni inte börja streama på Twitch också. Idag fick man gissa sig till ibland vad saker var, Youtube är så dålig för att streama spel på.

@Tomas Helenius : Hur kommer det sig att ni slutade med Twitch? Ni kan väl köra båda två? Tror ni kan locka mer folk till fz som helhet om ni kör på Twitch också.
Såhär såg det ut ofta på streamen idag, och jag var inte ensam om att ha det så.
<Uppladdad bildlänk>

Kul att streamen och Wakkaah gick hem!

Ett skäl till bytet var för att Twitch-streamarna såg ut så där... Nä, men det var krångel med flera saker, som att kolla i efterhand har jag för mig. Vi får kika på varför det strulade i dag.

signatur
Medlem

Kul att streamen och Wakkaah gick hem!

Ett skäl till bytet var för att Twitch-streamarna såg ut så där... Nä, men det var krångel med flera saker, som att kolla i efterhand har jag för mig. Vi får kika på varför det strulade i dag.

Twitch sparar ju inte på samma sätt som Youtube, men Wakkaah kan streama på båda samtidigt har jag för mig. har han gjort på sin kanal. När det var på Twitch och Wakkaah egna kanal så är det oftast mycket bättre bild för mig. Jag är ingen Twitch-nörd annars.

Om youtube fortsätter att vara så dåligt när ni streamar, så kommer jag fortsätta titta ändå. det är roligare än inget alls

Tänker ju också på att locka in folk till FZ eftersom de flesta spelfantaster sitter på Twitch och inte yt.

Medlem
Skrivet av Lagers:

Twitch sparar ju inte på samma sätt som Youtube, men Wakkaah kan streama på båda samtidigt har jag för mig. har han gjort på sin kanal. När det var på Twitch och Wakkaah egna kanal så är det oftast mycket bättre bild för mig. Jag är ingen Twitch-nörd annars.

Om youtube fortsätter att vara så dåligt när ni streamar, så kommer jag fortsätta titta ändå. det är roligare än inget alls

Tänker ju också på att locka in folk till FZ eftersom de flesta spelfantaster sitter på Twitch och inte yt.

Jag märkte inga problem med kvalitén på streamen igår. Visst det är komprimerad 1080p men om man jämför med andra på twitch så verkar det inte vara sämre. Valde du 1080p? Ibland blir det default 360p och då behöver man manuellt ändra till 1080.

Tycker Twitch är dåligt på många andra sätt jämfört Youtube som tittare, t.ex det att man inte kan pausa och gå tillbaka eller kolla i efterhand, reklam osv. Dubbelstream är väl OK men youtube är överlägset.

@Wakkaah Mycket bra stream, mer av det tack !

Medlem
Skrivet av MickeV:

Jag märkte inga problem med kvalitén på streamen igår. Visst det är komprimerad 1080p men om man jämför med andra på twitch så verkar det inte vara sämre. Valde du 1080p? Ibland blir det default 360p och då behöver man manuellt ändra till 1080.

Tycker Twitch är dåligt på många andra sätt jämfört Youtube som tittare, t.ex det att man inte kan pausa och gå tillbaka eller kolla i efterhand, reklam osv. Dubbelstream är väl OK men youtube är överlägset.

@Wakkaah Mycket bra stream, mer av det tack !

Jag valde 1080p och satt vid datorn och tittade. Flera av de som brukar vara inne på streamen hade samma problem. Det är nog att en del servrar som yt har har hög belastning eller något. Fragzone fredag fungerar alltid bra men det är nog att det mesta är statiskt och med 3d-grafik blir det svårare när yt får för sig att vara jobbig.

Jag upplever inte Twitch som sämre när jag tittar. Ibland kan ju den också bråka men inte i 2 timmar vad jag har upplevt.

Igår när jag kollade efteråt var det fortfarande dålig kvalité men idag var det riktigt snyggt!

Ska se streamen igen idag och bara njuta av att se alla detaljer. Spelet verkar riktigt snyggt.

Blev sugen på att spela ettan som jag visst hade, men funderar på om striderna och jag är kompatibla

1
Skriv svar