Testpilot: NZXT Capsule Elite - ljudupptagning i toppklass

Robot
Testpilot: NZXT Capsule Elite - ljudupptagning i toppklass

Testpiloten André "Yatagarasu" Uppman testar en mikrofon från NZXT, där kvalitativt ljud och inställningsmöjligheter är två av paradnumren.

#NZXT, #mic, #mikrofon

Medlem

Den var rätt frän och inte alltför dyr heller!

Det behövs inget popfilter till den va?

Men ja, ljudupptagningen är alltid kass på de flesta micarna... gött med program som ex nVidia Broadcast men för egen del brukar det funka typ 50% av gångerna jag startar upp datorn...

signatur

Halo kompis!

Medlem

Bra recension!

Så synd att den tar ljudet omkring, jag har redan problem med det med min yeti mikrofon (får inte rätt på det)

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Testpilot
Skrivet av Bussovic:

Den var rätt frän och inte alltför dyr heller!

Det behövs inget popfilter till den va?

Men ja, ljudupptagningen är alltid kass på de flesta micarna... gött med program som ex nVidia Broadcast men för egen del brukar det funka typ 50% av gångerna jag startar upp datorn...

Skrivet av Ankh:

Bra recension!

Så synd att den tar ljudet omkring, jag har redan problem med det med min yeti mikrofon (får inte rätt på det)

Broadcast eller motsvarande är nästan ett måste om man ska använda en kondensatormikrofon. I alla fall om man har högljudd kringutrustning, likt ett mekaniskt tangentbord

Och det behövs inte något popfilter eller liknande för denna mikrofon, däremot kan det vara en idé att öka de-esser-filtreringen i CAM-mjukvaran. När jag lyssnade igenom mina egna ljudinspelningar var detta nog främst vad jag reagerade på, förutom att den plocka upp omgivningen rätt väl då.

signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

< R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >

1
Skriv svar