"Battlefield 6" ska släppas innan april 2026
Så slutet på mars 2026?
Låter mera som: Vi släpper det senare pga "fantastisk user feedback".
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Let it cook ~
Om man redan nu misstänker att den klassiska höstlanseringen inte kommer hinnas med, ser jag det bara som positivt att man har framförhållning nog att ge utvecklarna lite extra marginal.
Hinner de få klart spelet till oktober eller november och släppa det då? Fantastiskt! Om inte, har man ändå inte målat in sig i ett hörn, utan har ytterligare ett halvår på sig att finslipa de sista detaljerna inför en (förhoppningsvis) polerad och fullständig lansering.
< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >
< Pixel 8 | XB900N | Reflect Flow Pro >
Jag har inte direkt varit större fan av BF1 eller BFV (spelar dock bf2142..men faktiskt enbart mot bots). Jag HOPPAS att denna blir bra, men jag misstänker besvikelsen kommer ännu en gång. Men vem vet...kanske man blir överaskad?
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Har SKYHÖÖGA förhoppningar på att detta kan bli det bästa spelet i Battlefields historia - Tror inte folk förstår vilken nystart i serien som detta innebär!
Vince Zampella sägs ha fått fria tyglar med detta spel - Både vad gäller budget och handplocka personal och resurser! Vilket är mycket mer än han fick med Call of Duty, Call of Duty 2, Medal of Honor, Call of Duty 4: Modern Warfare, Apex etc.
Kommer bli helt helt helt magiskt!!!
I och med Vince Zampellas framgångar med andra serier kan BF6 mycket väl bli ett väldigt bra spel. Men med risk för att låta gammal så tror jag inte längre att det kommer vara ett "riktigt" Battlefield. Det känns som att vi lämnat den mallen/formen/känslan för längesen.
Hoppas självklart på att bli motbevisad och även om det kanske inte blir det Battlefield som jag ville ha, så kommer jag klart att testa det.
Har SKYHÖÖGA förhoppningar på att detta kan bli det bästa spelet i Battlefields historia - Tror inte folk förstår vilken nystart i serien som detta innebär!
Vince Zampella sägs ha fått fria tyglar med detta spel - Både vad gäller budget och handplocka personal och resurser! Vilket är mycket mer än han fick med Call of Duty, Call of Duty 2, Medal of Honor, Call of Duty 4: Modern Warfare, Apex etc.
Hur annorlunda kan man göra battlefield utan att behöva kalla det för ngt annat?,.. gissar att detta i grund och botten blir samma gamla spel som vanligt.. precis som cod serien...
Tror inte DICE/EA kan ge någon fria tyglar.
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen
Dice och alla andra studios som arbetar på BF6, ta den tid ni behöver!
För min del skulle det inte göra något om de släppte spelet först vintern 2026 eller tidigt 2027.
Det viktiga är att de tar gott om tid på sig den här gången och faktiskt släpper ett riktigt vältestat, välsmort och ett bra Battlefield för detta är nog annars den sista spiken i kistan för den spelserien om BF6 misslyckas.
Är det bara jag som känner att det är för många kockar inblandade med så många olika studios som ska jobba på olika delar. Känns som att detta kan spreta åt alla håll. Har inte kört battlefield sen bf3 och det var väl också relativt fast paced. Men min adhd får adhd av det dom visar i klippet
Det EA / DICE inte verkar fatta är att spelarbasen för BF-serien inte vill ha någon ny Call of Duty-klon.
Speltempot behöver gå ner och gå tillbaka till själen i Battlefield 2 där teamwork och olika roller som medic var grunden.
Tack gode gud för Squad på Steam som tog över där BF lämnade för att gå ner sig i arcade-träsket.
Det EA / DICE inte verkar fatta är att spelarbasen för BF-serien inte vill ha någon ny Call of Duty-klon.
Speltempot behöver gå ner och gå tillbaka till själen i Battlefield 2 där teamwork och olika roller som medic var grunden.
Tack gode gud för Squad på Steam som tog över där BF lämnade och gick ner sig i arcade-träsket.
Sen när är Squad och BF2 liknande spel? BF är och har alltid varit mer mot arkad-spelsren.
Tror inte DICE/EA kan ge någon fria tyglar.
Det är redan bekräftat - LevelCapGaming har verifierat dom uppgifterna att EA/DICE backar Vince med alla pengar och resurser han behöver och ger han fullt mandat att styra rodret.
DICE/EA sitter i baksätet denna gång!
Förstår inte varför man är så benägen att missbruka etablerade titlar för några extra sålda kopior men på samma gång förlora spelare i längden
Aktieägare ska få sina pengar så fort som möjligt. De i fina kosymer måste tänka på de stackarena.
Är det bara jag som känner att det är för många kockar inblandade med så många olika studios som ska jobba på olika delar. Känns som att detta kan spreta åt alla håll. Har inte kört battlefield sen bf3 och det var väl också relativt fast paced. Men min adhd får adhd av det dom visar i klippet
Håller med, visst det ser coolt ut men det ser ut aom bf3 och 4. Många verkar vilja ha det medans jag skulle vilja ha mer högbudget Squad eller Insurgancy liknande.
Ghost Recon breakpoint hade ca 1000 pers som jobbade på det o det gick åt helvete.
Skulle vilja ha mer realism helt enkelt, men tror inte det skulle sälja lika bra. 🥺
Med sånna förväntningar kan du inte bli annat än besviken.