Snabbkollen – Blir Switch världens bäst säljande konsol?
Du vet väl om det är skillnad på produced och sold?
Microsoft, t.ex. brukar ge oss siffror i form av SKEPPADE konsoler, det är EJ SAMMA som SÅLDA!
Som tidigare sagt, Switchen har snart sålt mer än PS2 och det UTAN prissänkning medans PS2 reades ut...
54.2% av alla 360´s hade detta, av 84 miljoner sålda 😂
Shit vad värdelösa Microsoft är på göra hårdvara alltså
Likt en Windows- PC som håller sig fräsch i ett år för att sen bli slö som sirap 😉
Ja, jag vet skillnaden. Men du menar alltså att det låg kvar en massa osålda PS2-konsoler efter att den togs ur produktion? Sådana detaljer kommer vi aldrig få klarhet i, och det gäller samtliga konsoler som någonsin tillverkats.
54.2% av alla 360´s hade detta, av 84 miljoner sålda 😂
Shit vad värdelösa Microsoft är på göra hårdvara alltså
Likt en Windows- PC som håller sig fräsch i ett år för att sen bli slö som sirap 😉
Xbox hade inte dessa problem. Xbox One hade inte dessa problem. Inte Xbox Series X/S heller. Microsoft är generellt sett duktiga på hårdvara, trots att de i grunden är ett tjänsteföretag.
Jag tänker på kostnaderna för Microsoft 😉
Konsolerna, för dem, säljs redan till förlust, sen att man måste ersätta varannan såld. SHIT vad dom blödde pengar på den alltså.
Xbox-divisionen ligger rätt risigt till idag, blir intressant o följa dess utveckling
Ja, verkligen, vilka mängder pengar och vilja pionjärer Microsoft varit för konsolspel under 2000-talet. Sony går nästan alltid den trygga vägen och tar efter innovationer från Microsoft och Nintendo.
Jag är mer bekymrad över Sony Interactive Entertainment än Xbox och Nintendo. Tittar vi på nyckeltal, så går det allra sämst för Sony. Sony är smalltime och det enda som håller dem vid liv är Playstation. Ett Playstation där 2024 års mest sålda spel var ett Xbox-spel. Lägg till att Sony inte har samma finansiella muskler som Microsoft och Nintendo tillsammans med att de erbjuder utvecklare sämre arbetsvillkor än Microsoft.
Min oro är att Playstation blir irrelevant framöver, de får inte ut tillräckligt med spel, lider brist på innovation och har inte samma operativa förmåga att kunna få till ett välfungerande operativsystem. Deras system har också sämre system ur ett för spelare säkerhetsperspektiv. Sony är liksom inte bäst på något i dag utom möjligen kameralinser till mobiltelefoner. På sistone har de dessutom tagit riktigt dåliga finansiella beslut och gjort dåliga investeringar som bolag.
Det var nog mest att man hade bråttom att komma ut så långt före PS3 som möjligt som gjorde att man skippade/slarvade med mycket av tillförlitlighetstesterna.
Om man gjort riktiga tester hade man aldrig kunnat missa dessa problem.
Riktigt så enkelt är det inte, även om det kan vara en del av problemen X360 led av.
Denna bild är lite svår att snacka sig ur.
Faktiskt ^^
Ja, verkligen, vilka mängder pengar och vilja pionjärer Microsoft varit för konsolspel under 2000-talet. Sony går nästan alltid den trygga vägen och tar efter innovationer från Microsoft och Nintendo.
Jag är mer bekymrad över Sony Interactive Entertainment än Xbox och Nintendo. Tittar vi på nyckeltal, så går det allra sämst för Sony. Sony är smalltime och det enda som håller dem vid liv är Playstation. Ett Playstation där 2024 års mest sålda spel var ett Xbox-spel. Lägg till att Sony inte har samma finansiella muskler som Microsoft och Nintendo tillsammans med att de erbjuder utvecklare sämre arbetsvillkor än Microsoft.
Min oro är att Playstation blir irrelevant framöver, de får inte ut tillräckligt med spel, lider brist på innovation och har inte samma operativa förmåga att kunna få till ett välfungerande operativsystem. Deras system har också sämre system ur ett för spelare säkerhetsperspektiv. Sony är liksom inte bäst på något i dag utom möjligen kameralinser till mobiltelefoner. På sistone har de dessutom tagit riktigt dåliga finansiella beslut och gjort dåliga investeringar som bolag.
Kan bara hålla med!
Tåls att upprepas: lider brist på innovation!
Har man spelat Uncharted 2 så har man spelat del 4.
Har man spelat Spider-Man 1 så har man spelat tvåan.
Har man spelat Last Of Us 1 så har man definitivt spelan tvåan. DU KAN HOPPA OCH KRYPA NU!!! Yeah Sony, grattis!
PS4 och PS4 Pro låter som en jet motor kontra Switchen, där spel som Alien Isolation som är snyggare på Switchen är KNÄPPTYST!
Det är DÄRFÖR PS5 är lika stor som en PC-burk, för att fläkten skall kunna kyla ner dess monster till maskin, enligt Sony.
Hold my beer säger Microsoft med deras Xbox som är en liten GameCube i jämförelse i storlek!
Släpper en Wii-U dosa till sin PS5 som funkar sisådär va?
Släpper PS5 Pro utan skivläsare som standard.
Lagt ny standard på egna DIGITALA spelpriser: +900 kr
Är såååååå trött på Sony