Diskutera – Bästa namnet på ett spel
Slagkraftiga, poetiska, coola, ikoniska. Hur skapar man en titel med det lilla extra?
Har inte spelat det, men "Summer-Colored High School ★ Adolescent Record – A Summer At School On An Island Where I Contemplate How The First Day After I Transferred, I Ran Into A Childhood Friend And Was Forced To Join The Journalism Club Where While My Days As A Paparazzi Kid With Great Scoops Made Me Rather Popular Among The Girls, But Strangely My Camera Is Full Of Panty Shots, And Where My Candid Romance Is Going" är ganska så svårslaget. Kort och koncist.
Kort men evokativt ska det vara! De värsta syndarna är långa titlar med undertitlar och påhittade ord (så som fantasyspel med namnet på ett land eller dylikt i titeln).
Dead Space är exempel på en stark titel, enligt mig, medan ett skräckexempel kan vara The Dungeon Of Naheulbeuk: The Amulet Of Chaos (bra spel, däremot).
Inte ett spel jag spelat men alltid tyckt de har grymt namn. Devil May Cry.
Star Goose 🙂
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
MDK
Kommer alltid ihåg att det var värsta debatten bland polarna om vad MDK faktiskt stod för. Tror den officiella beskrivningen var ”Murder Death Kill” men inte säker.
För att vara någorlunda seriös:
Deus Ex (11 spänn just nu, jösses vilket jäkla kap)
För att vara lite mindre seriös (men ändå lite, gillar namnen):
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.