Diskutera – Bästa namnet på ett spel
Gillar att folk föreslår MDK. För det stod ju för Murder, Death, Kill.
Men när de släppte MDK 2 så stod det för Max, Dr Hawkins och Kurt Hectic.
Vet inte varför de gjorde så...
Jag som alltid ser glaset som halvfullt tänker dela med mig av dåliga speltitlar:
Dota 2
Satisfactory
Alla spel som innehåller ”Simulator”, utan MSFS.
Mount & Blade
BeamNG.drive
Team Fortress
Project CARS
Path of Exile
No Man’s Sky
No One Lives Forever
PUBG: Samma sak igen
ARMA
Bully
Half-Life
Cities: Skylines
Fan, man kan ju hålla på hur länge som helst med riktigt dåliga titlar.
Ingen som nämnt dolmen ?
Metroid
Suikoden
God of War
Dying Light
Går ju ej att välja bara ett, finns många fler.
Tycker vi tar och släpper Dolmen. 😏 (Pun very much intended.)
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Command and conquer red alert, beskrivande för rts spel o storymässigt om något som får alarmen att ringa.
Såhär många år i efterhand hade det varit coolt om man kunde aktiverat ett flyglarm som lät i end bas om den blev attackerad, fast det hade kanske blivit super irriterande i längden 😁
Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards är en oslagbar titel på ett, minst sagt, rätt mediokert spel.
Uttryckte precis min förvåning över att ingen nämnt Leisure Suit Larry, så hann du före. 😅
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II: The Rise of the Witch-king
Mera seriöst:
Elite Dangerous
Star Wars Galaxies [SWG]
Ultima Online [UO]
EverQuest [EQ]
Elite
Wizball
Combat Mission Cold War [CMCW]
Fallout
Daggerfall
Morrowind
Kanske tycker namnen är bra på grund av att spelen är bra...
Through the cables and the underground now
Ett bra namn är ju ett man inte glömmer, och när man nämner det för polarna 30 år senare så vet alla direkt vilket spel man menar (dvs, även spelet är oförglömligt och när man hör namnet finns ingen risk för sammanblandning).
Är själv lite svag för namn som "Space Invaders", eller knasiga "Leather Goddesses of Phobos" men bästa spelnamnet är ju TETRIS. Ett ord som inte fanns innan spelet kom, men som med tanke på spelets spridning blev vida känt och lätt att komma ihåg.
Halo: Combat Evolved
Silent Hill
The Last of Us
Heavy Rain
Elden Ring
Inscryption
Fable
Death Stranding
Föredrar svensk översättning, dom låter som parodi på en deckar-thriller från 80-talet: Döden går på grund