GTA VI siktar fortfarande på släpp i höst

Robot
GTA VI siktar fortfarande på släpp i höst
Medlem

R* kommer såklart att försena GTA 6, Blir inte ens förvånad

GTA 4

Försenad

GTA 5

Försenad

Red dead redemption

Försenad

Red dead redemption 2

Försenad

Ser ni mönstret ?

signatur

PEACE✌️

Medlem

Det är snart 11,5 år sedan GTA5 släpptes. Jag skulle vilja säga att GTA6 redan är försenat

Medlem
Skrivet av whoo:

Det är snart 11,5 år sedan GTA5 släpptes. Jag skulle vilja säga att GTA6 redan är försenat

Du måste tänka på att R* Jobbade med RDR2 efter GTA 5, Full produktion på GTA 6 var nog efter RDR 2 hadde släppts år 2018. GTA 6 har varit utvecklat ca 7 år.

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

GTA 4

Försenad

GTA 5

Försenad

Red dead redemption

Försenad

Red dead redemption 2

Försenad

Ser ni mönstret ?

Jo vi ser mönstret, men dom kanske vill bryta denna tradition med gta6?

Medlem
Skrivet av Geijmer:

GTA 4

Försenad

GTA 5

Försenad

Red dead redemption

Försenad

Red dead redemption 2

Försenad

Ser ni mönstret ?

Jag ser inte mönstret? Det är ju helt olika spel??

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag ser inte mönstret? Det är ju helt olika spel??

Vet inte om du var sarkasm eller inte?
Alla spelen är från R* & blev försenade där har du mönstret.
Hoppas dock GTA 6 inte blir försenad vore ju kul.

signatur

PEACE✌️

Medlem

Ska bli kul att spela ett nytt spel med ny story och nya karaktärer. Sånt är man inte bortskämd med. Fler utvecklare borde göra såna spel. Som det var förr.

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Vet inte om du var sarkasm eller inte?
Alla spelen är från R* & blev försenade där har du mönstret.
Hoppas dock GTA 6 inte blir försenad vore ju kul.

Berätta gärna mera!

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Berätta gärna mera!

Om du vill ha en god natt saga fråga annan.

signatur

PEACE✌️

Medlem

Inte dåligt om dom hinner med till hösten med tanke på att de anställda måste vada runt i $$$ sedlar varje gång dom skall hämta kaffe.

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Du måste tänka på att R* Jobbade med RDR2 efter GTA 5, Full produktion på GTA 6 var nog efter RDR 2 hadde släppts år 2018. GTA 6 har varit utvecklat ca 7 år.

Nej, det har utvecklat GTA 6 minst sedan 2013. Kanske inte full produktion, men de påstod redan då att de hade 45 år av idéer för kommande GTA.

https://www.ign.com/articles/2013/10/03/gta-6-and-beyond-rock...

Med tanke på vilken kassako GTA har varit så lär det legat i bakgrunden under lång tid, finns inte en chans att de tvekade på om de skulle börja utveckla GTA 6 eller om de skulle ge alla resurser till RDR som är en betydligt mindre franchise.

Så de lär ha varit ordentligt förbereda och knappast startat från noll när RDR var klart.

För egen del är det mest spännande med GTA 6 spelmotorn, med tanke på hur stor prestanda skillnad det är och hur infrastrukturen för multiplayer har förändrats så borde GTA 6 kunna vara extremt mycket mer stabilt och optimerat från grunden.
Hoppas att dem optimerar ordentligt för modern hårdvara, för det skulle kunna vara fantastiskt för den här typen av spel.
Det som tyvärr förmodligen är lite för tidigt är att integrera mer avancerad AI, spelet är nog i försent stadie för att kunna integrera det på ett bra sätt. Men hoppas verkligen att de optimerat bra för flera CPU kärnor, Direct storage(och liknande lösningar) och gärna med och utan RT(så att båda fungerar bra). Finns säkert rätt mycket mer som skulle kunna göra väldigt stor skillnad, men det är det jag kommer på nu. Fysik motor och AI nog det som jag brinner för mest, även om också RT skulle kunna vara riktigt snyggt, speciellt om det görs bra.

Men jag hoppas nog säkert på för mycket, men det finns stort potential. Ska det rulla på hendheld och Series S så lär inte grunden i spelmotorn kunna ha så höga grundkrav vilket då sätter stop för bland annat avancerad AI och fysik.

Medlem

Väck mig om 3 till 5 år när på pc. Noll intresse som det är nu även om man har en ps5 hemma min 7 åriga sån spelar Roblox på.

Medlem

Är väl en situation som få bolag befinner sig i.

Deras nuvarande spel säljer fortfarande extremt bra. Så fort de släpper del 6 så kommer det börja sina. Då måste allt vara klart från början för att mer eller mindre förflytta spelarna från ett spel till ett annat. Om det är minsta skav inför releasen så tror jag de skjuter på det. Så länge de inte släpper något nytt om GTA VI så kommer spelarna fortsätta pumpa pengar in i gamla.

Medlem

Hade hellre hoppats på en trailer

Medlem

Hoppas på en gameplay trailer i sommar

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Varför är det så stor hype kring dessa spel? Jag tycker att sleeping dogs är roligare än GTA.

Medlem

För egen del gör det inget att det försenas har fortsatt kul med GTA Online så länge 👍 Hoppas att storyn går att spela co-op den här gången vore nice!

Medlem
Skrivet av landahl:

Varför är det så stor hype kring dessa spel? Jag tycker att sleeping dogs är roligare än GTA.

För att de är bland det roligaste man kan spela. De säljer massor. När ett nytt GTA släpps så är det stort. Det största som händer det spelåret.
Inte ens om det avslöjas att Tomten finns på riktigt så är det en större nyhet.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

För att de är bland det roligaste man kan spela. De säljer massor. När ett nytt GTA släpps så är det stort. Det största som händer det spelåret.
Inte ens om det avslöjas att Tomten finns på riktigt så är det en större nyhet än GTA 6-släppet.

Instämmer helt! Enda spelet jag vill spela egentligen just nu men jag är lite rädd att all hype kommer att göra att spelet blir en besvikelse för många eftersom man förväntar sig så extremt mycket av spelet.

Medlem

Finns det bekräftat någonstans att GTA6 inte kommer på Switch 2 eller är det något många bara har fått för sig?

Jag skulle inte bli jätteförvånad om Rockstar vill ha en bit av Handheld kakan. Xbox och Playstation planerar väl också hendhelds framöver så Switch 2 och kanske deck blir först ut när det kommer till GTA? Med tanke hur populärt GTA är och hur många som köpt nuvarande Switch så borde de väl vara intresserade? Handhelds borde väl vara så starka framöver så att Rockstar inte känner ett starkt behov med en separat version i så fall?

Medlem

Meh finns massa spel o spela 😀 det får komma när set kommer.

1
Skriv svar