đŸ§č StĂ€da burken!

Medlem
đŸ§č StĂ€da burken!

Före

Efter

Tog över en timma att fÄ ren.

Datorn blev fem gÄnger tystare. Den lÄter ingenting nu! Hur skönt som helst.

Den stod 2 Är pÄ golvet i grabbens sovrum. Nu fÄr den stÄ pÄ ett bord.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Medlem

CPUn kan Àntligen börja andas luft istÀllet för damm

Medlem

Milda makter sÄ mycket damm, man kunde tro att ni har hittat datorn i en utgrÀvning i Syriens öknar. Bra jobbat!

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Grabben borde nog stÀda lite rummet oftare eller byta chassi! Hade en dator i sex Är som jag aldrig stÀdade ut invÀndigt och det fanns max smÄ spÄr pÄ flÀktbladen.

Medlem

TvÄ Är bara?! Hur?? Har ni abnormala mÀngder damm dÀr hemma eller en stenkross i nÀrheten? Antigen det eller sÄ har grabben ett lite halvdÄligt chassi som suger in ungefÀr allt damm i rummet samt inga sÄdana mÀshnÀt framför flÀktarna, eller vad det heter.

Medlem

AlltsĂ„, hur Ă€r det dĂ€r möjligt? 😅

Testpilot

JÀklar! Jag brukar försöka göra en stÀdning en gÄng per Är i alla fall. Hade dessutom problem med att datorn inte ens ville starta en gÄng men efter stÀdning gick det desto bÀttre. Dock var det inte alls sÄ mycket damm vad jag kan minnas!

Medlem

Hur i allsin dar.... 😅

Medlem

PĂ„minner mig om den gamla goda tiden nĂ€r jag jobbade i en datorbutik. De bĂ€sta datorerna att felsöka och laga var de frĂ„n mĂ€nniskor som rökte inomhus framför datorn. Deras datorer brukade vara fulla av tjĂ€rigt klibbigt rökdamm som luktade anus och var omöjligt att fĂ„ rent. 😃

Medlem

Med luftvĂ€rmepump och el-element sĂ„ ser jag inga konstigheter alls i att det Ă€r mycket damm. Men Ă€ndĂ„ bra jobbat att fĂ„ in allt i burken 😆
Och att den höll i tvĂ„ Ă„r utan(?) krĂ„ngel. Polarns syrra dammsög aldrig sin dator och tillslut slutade den funka, tills han dammsög den, dĂ„ vaknade den 😁

Medlem

Vad Àr det för komponenter i?

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Blev vÀl som helt ny dator nu, förstÄr jag?
SÄg ungefÀr ut som en polares dator gjorde för ett par Är sedan, ett under att inte den datorn tog eld.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av Atilaa:

TvÄ Är bara?! Hur?? Har ni abnormala mÀngder damm dÀr hemma eller en stenkross i nÀrheten? Antigen det eller sÄ har grabben ett lite halvdÄligt chassi som suger in ungefÀr allt damm i rummet samt inga sÄdana mÀshnÀt framför flÀktarna, eller vad det heter.

Tror problemet ligger mycket i att den brukade stÄ i ett hörn pÄ golvet i ett rum fullt med klÀder och damm. Ibland tÀckt av tvÄ tjocka mörklÀggningsgardiner.

Sen Àr chassit lite mÀrkligt. Det Àr ganska glest mesh i fram dÀr tvÄ stora flÀktar suger in. I bott och topp finns det lite mer finmaskig mesh. I bak (utblÄs) dÀr Àr det inget mesh alls förstÄs.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Vad Àr det för komponenter i?

Bra frÄga. Det Àr en gammal burk byggt pÄ komponenter som blivit över nÀr jag och brorsan köpt nya grejer. De mesta Àr vÀl 5-8 Är gamla grejer? Grafikkortet Àr ett Geforce GTX 1060, 3 gb.

Datorn anvÀnds mest till att köra Simple Planes och Roblox, ibland spel som Valheim.

signatur

Medlem
Skrivet av magma:

Blev vÀl som helt ny dator nu, förstÄr jag?
SÄg ungefÀr ut som en polares dator gjorde för ett par Är sedan, ett under att inte den datorn tog eld.

Yes, det brukade lÄta förjÀvligt. Nu Àr den knÀpptyst! Enorm skillnad.

signatur

1
Skriv svar