Kingdom Come: Deliverance 2 har efter en vecka tjänat in utvecklingskostnaderna
Är ungefär 30 timmar in och jag vet att man inte ska överdriva och dra förhastade slutsatser men frågan är om inte detta är det absolut bästa spelet jag någonsin spelat. Den öppna världen, storyn, sidouppdragen, karaktärerna, stridssystemet etc. är verkligen top notch.
Det är så realistiskt att man ibland blir less på att man inte bara kan springa iväg och tro att allt är frid och fröjd efter att man blivit upptäckt göra inbrott. Allt är så perfekt kodat och välgjort.
Ju mer jag läser om spelet desto mer sugen blir jag att spela. Kan man hoppa direkt in i KCD 2 eller är det bättre att spela första spelet först?
Du får en massa förklarat för dig i tvåan om vad som hänt och resten kan du läsa dig till. Jag skulle hoppat rakt in i tvåan eftersom båda spelen är så tidskrävande att du nästan kommer att vara mätt på dem när du är klar.
Haha! Jag vet var du menar, körde just förbi den händelsen och tryckte givetvis på hjärtat för jag diggar Hans! Fattade inte att hjärtana innebär att jag vill komma innanför byxorna på han dock, vi får väl se hur det går!
En del av mig kommer alltid fundera på vad som kunde blivit.. men nej, vi har haft en fin bromance och är som ett gnabbande kärlekspar ändå så det känns onödigt att komplicera det hela ytterligare.
Är detta spel woke? Nu blev jag skeptisk.
Du blir skeptisk för att någon random använder ett begrepp som i praktiken är meningslöst, annat än som dog whistle?
Ibland blir jag avundsjuk på er som lever i en så enkel värld. Men för det mesta inte.
Som Fortnite, Apex, Warzone och Gta Online?
Edit: EA har tjänat in Anthems budget genom Apex: Legends och Sony har tjänat in Concords budget genom Helldivers 2. Det går att tjäna pengar på SP-spel men det går att tjäna betydligt mer pengar på MP-spel.
Att behöva ett spel för att betala förlusten av ett annat är ett nollsummespel i längden. Urbota finansiellt korkat sätt att se på det.
I drank what?
Extrem förenkling av verkligheten när spelare säger "gör bra spel" så säljer det. Precis som allt annat i verkligheten behöver mycket mer klaffa och turen & tidpunkten ligga på ens sida. Många riktigt bra och välgjorda spel där ute som inte fått i närheten av det resultat de förtjänat, men människor är också extremt random med dubbla måttstockar, så vem är egentligen förvånad.
Att behöva ett spel för att betala förlusten av ett annat är ett nollsummespel i längden. Urbota finansiellt korkat sätt att se på det.
Fast det är en risk företagen är beredda att ta. De vet att om ett live service-spel går bra räcker de upp för flera misslyckade projekt.
Fast det är en risk företagen är beredda att ta. De vet att om ett live service-spel går bra räcker de upp för flera misslyckade projekt.
"Om vi bara får en hit, så löser det alla andra misslyckanden! Det har gått 10 år och vi har tjänat... 10 kronor!!! Nu när vi betalat för alla misslyckandena!"
Nej, jag tvivlar starkt på den logiken. Om företagen varit "beredda att ta" den risken hade Sony inte avbrutit så många live service spel som de gjort på sistone.
I drank what?
"Om vi bara får en hit, så löser det alla andra misslyckanden! Det har gått 10 år och vi har tjänat... 10 kronor!!! Nu när vi betalat för alla misslyckandena!"
Nej, jag tvivlar starkt på den logiken. Om företagen varit "beredda att ta" den risken hade Sony inte avbrutit så många live service spel som de gjort på sistone.
I maj förra året uppgav EA att de hade tjänat 3.4 miljarder dollar på Apex.
Fortnite drog in 3.5 miljarder dollar under 2023, 80% av intäkterna för hela Epic Games.
Under 2020 drog Warzone in 5.2 miljoner dollar varje dag.
Så ja, en hit löser alla misslyckanden. Går vi efter ryktessumman kring Concords budget täcker intäkterna från ett år av Fortnite utveckling av 8.5 Concords.
I maj förra året uppgav EA att de hade tjänat 3.4 miljarder dollar på Apex.
Fortnite drog in 3.5 miljarder dollar under 2023, 80% av intäkterna för hela Epic Games.
Under 2020 drog Warzone in 5.2 miljoner dollar varje dag.
Så ja, en hit löser alla misslyckanden. Går vi efter ryktessumman kring Concords budget täcker intäkterna från ett år av Fortnite utveckling av 8.5 Concords.
Kan du nämna 30 hits till, eller är det den där enhörningen du pekar ut som du verkar tro är så vanlig för företag?
I drank what?
Kan du nämna 30 hits till, eller är det den där enhörningen du pekar ut som du verkar tro är så vanlig för företag?
Kan du nämna några singleplayer-spel som drar in liknande summor? Sen kan du gärna visa var jag skriver att det är vanligt.
Edit: Men vill du ha fler kan du kolla upp Wow, Diablo 4, PUBG, The Division, CS2, Dota 2, LoL, TF2 osv. Hur mycket tid har du?
Edit2: Äsch, eftersom jag är snäll idag ger jag dig 22 till, så totalt 30. Rocket League, GTA Online, Rainbow Six Siege, Destiny, FIFA (FC), Overwatch, Roblox, Helldivers 2, Warframe, Elder Scrolls Online, Hearthstone, Among Us, Sea of Thieves, For Honor, Battlefield, Final Fantasy 14, The Division 2, CoD MP (Kan räknas som fler), Marvel Rivals, War Thunder, World of Tanks, Ark Survival, Rust, Genshin Impact.
Edit3: Blev visst 32 totalt. Varsågod.