Vem vill köpa Xbox idag?

Medlem
Skrivet av Hackers:

Oj kostar series x så pass mycket numera. Jag har för mig att jag betalade under 6000 när jag köpte dagen den släpptes.

Köpte min på release för 5695kr hos webhallen

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Vad tänker du på för spel när du säger bredare utbud? Vilka spel på Xbox som inte finns på PlayStation? PS5 har ju väldigt många fler spel. Och väldigt mycket indie släpps till PS5 PS5 och Switch långt ifrån alltid till Xbox.

Playstation har väldigt mångas plattformsspel, bilspel, fps, pussel, simulatorer, sport, jrpg, vanliga rpgs, indie. Gamepass har de inte, men mycket crossplatform med pc där med.

För min del är det Halo spelen, Flight Simulator, Forza Horizon, Forza Motorsport ( GT har för mig inte varit bra sedan GT4 ), Age of Empires, Sea of Thieves, Grounded, Starfield och framtida Bethesda spel. Några av dessa finns ju nu även på PS men just vid tillfället jag köpte min Series X var det dessa

De enda spel som jag spelade på min PS4 var just cross-plattform spel så i mina ögon var det inget som hindrade mig från att byta till Xbox och ta del av deras exklusiva titlar. Visst Xbox titlarna finns även på PC som jag även äger men jag kunde bara spela dem på PC. Med en Xbox kan jag även spela dessa på tv'n om datorn skulle vara upptagen.

Medlem

Du pratar om att spelen kan sluta komma till Xbox om försäljningen haltar för mycket. Men oavsett försäljning på nya burkar så finns det över 100 miljoner aktiva spelare som äger Xbox konsoler, att spel företag skulle sluta med att göra sina spel till den marknaden är svårt att se, att PS har x2 eller x3 mer spelar liten roll. Kan Microsoft kombinera nästa konsol släpp med ett riktigt bra exklusivt Halo spel så tror jag det kan bli hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av abso:

Du pratar om att spelen kan sluta komma till Xbox om försäljningen haltar för mycket. Men oavsett försäljning på nya burkar så finns det över 100 miljoner aktiva spelare som äger Xbox konsoler, att spel företag skulle sluta med att göra sina spel till den marknaden är svårt att se, att PS har x2 eller x3 mer spelar liten roll. Kan Microsoft kombinera nästa konsol släpp med ett riktigt bra exklusivt Halo spel så tror jag det kan bli hur bra som helst.

Halo som varumärke är så skadat, bara några få tusen i Halo Infinite när Halo reach låg på runt hundratusen och då var det endast konsol, nu är det både oc och konsol tillsammans

Att det finns 55 miljoner Xbox One spelar ingen roll då färre och färre spel släpps till förra generationen. Xbox 360 spelar ännu mindre roll då det inte kommit nya spel på många år.sg

Medlem

Köpte min allra första Xbox Series X denna generation och ångrar mig inte alls. Har från skillnad från vissa andra alltid någonting att spela, både på PS5:an och Xboxen.

Förra året spelade jag nästan lika många spel vardera på konsolerna. Min konsoler "dammar" alltså inte som vissa uttrycker sig. Jag önskar bara att jag hade mer tid till att spela dem. Ofta kommer jag hem sent från jobbet och är alldeles seg i huvudet.

Jag har just nu GP fram till nov 2027, och jag tror och ser detta som en drivande faktor för att vilja ha nästa Xbox om man har råd med två konsoler. Visst, spelen kommer komma till PlayStation, så det mest naturliga vore att endast köpa PS6 nästa generation. Men den största skillnaden skulle jag säga, är att "behöva" köpa Xbox-spelen till fullpris vs att få dem direkt till GP om man är en dag ett spelare.

För min egen del, om jag köper nästa Xbox (beroende på vad den erbjuder), så ser jag fortfarande att det finns en viss fördel, iom GP och (ev. steam ryktet), om tjänsten fortfarande existerar då.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Halo som varumärke är så skadat, bara några få tusen i Halo Infinite när Halo reach låg på runt hundratusen och då var det endast konsol, nu är det både oc och konsol tillsammans

Att det finns 55 miljoner Xbox One spelar ingen roll då färre och färre spel släpps till förra generationen. Xbox 360 spelar ännu mindre roll då det inte kommit nya spel på många år.sg

Haha ja Halo IP:et mår inte jättebra just nu, TV-serien gjorde den inte mycket tjänster heller. Men med tanke på hur extremt populärt det var att lira Halo, Amerikanarna var galna i det så det finns stora potential om dom bara kan få till nästa någorlunda bra, sen om 343 har kompetens att lösa det kan man ju visserligen fråga sig.

Generellt tror jag att man inte skall glömma den stora massan som bara bryr sig om att spela och ingenting annat. Skulle tippa på att 99% av alla gamers inte hänger på spel forum och läser spel nyheter, så du som påläst och uppdaterad i ämnet och därmed tvekar över eventuellt framtida Xbox köp är nog ganska unik. En Farsa som skall köpa den nya konsolen till sin unge i julklapp står inte och grubblar över försäljningssiffror eller exklusivitet på spel.

Medlem
Skrivet av noreason:

Folk som vill ha en konsol med marknadens bästa utbud av spel och med en superior kontroll. Frågan borde snarare vara varför i helvete man vill köpa en Sony konsol, stödja ett konsumentfientligt företag som hatar sina konsumenter och använder en uråldrig och tråkig affärsstrategi som exklusiva spel för locka folk?

Metal Gear Solid Delta får Bomberman istället för Ape Escape på Xbox

Medlem
Skrivet av noreason:

Folk som vill ha en konsol med marknadens bästa utbud av spel och med en superior kontroll. Frågan borde snarare vara varför i helvete man vill köpa en Sony konsol, stödja ett konsumentfientligt företag som hatar sina konsumenter och använder en uråldrig och tråkig affärsstrategi som exklusiva spel för locka folk?

Dock är det helt och hållet onödigt att köpa en konsol överhuvudtaget, bara en medioker produkt som försöker framstå som något bättre.

Att köpa en konsol baserat på exklusiva spel kan vara bland de mest tragiska beslut man kan ta som individ.

Hur tror du Nintendos konsoler hade sålt utan exklusiva spel? Väldigt lite.

Det är spelen som gör konsolen.

Xbox har varken god of War eller last of us, men Playstation får snart Forza, och det dröjer nog inte länge innan Halo och Gears också finns där.

Medlem

Det är väl bara att bena ut, vad är personan för en person/personer som vill köpa ett Xbox series S och en prenumeration på Gamepass?

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Series X har mycket som jag gillar, formfaktorn och quick resume t.ex.

Jag köpte min Series X typ 2022 och har köpt 2 Series X spel till den än så länge och inget är från Microsoft, köpte Cyberpunk 2077 för det har DLC på skiva medans PS5 inte har det och sen köpte jag NFS Unbound för de kostade 99kr på spelbutiken. Skulle vilja köpa fler t.ex. Indiana Jones men är det inte fysisk release som har iaf spelbar patch 1.0 så blir det inget köp och spelar inte spelet heller.

Spelar mer Xbox 360 spel på min Series X än riktiga Series X spel och jag har fortfarande min Xbox 360 inkopplad för att spela OG Xbox så skulle inte ens behöva min Series X.

Vad har Series X att erbjuda idag för en som vill ha fysiska spel? Xbox kör bara på 50GB skivor och i stort sett ingen släpper en riktigt fysisk release om det skulle kräva 2 skivor för att få plats med hela spelet. I stort sett ALLA "cross platform" spel för mig köps då på PS5 eller Switch.

Jag har aldrig betalat för PS+ eller Xbox Live, spelar endast single player spel.

Det är tråkigt men kommer nog aldrig köpa en Xbox igen.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Hur tror du Nintendos konsoler hade sålt utan exklusiva spel? Väldigt lite.

Det är spelen som gör konsolen.

Xbox har varken god of War eller last of us, men Playstation får snart Forza, och det dröjer nog inte länge innan Halo och Gears också finns där.

Bryr mig inte för fem öre hur mycket Nintendos konsoler hade sålt. Det angår inte mig. Men pga att dom har en fruktansvärt usel konsol, och många usla spel för den delen också, så köper jag inte deras konsol. Tänker inte heller stödja ett företag som Nintendo som är ännu mer konsumentfientligt än Sony.

Medlem
Skrivet av noreason:

Bryr mig inte för fem öre hur mycket Nintendos konsoler hade sålt. Det angår inte mig. Men pga att dom har en fruktansvärt usel konsol, och många usla spel för den delen också, så köper jag inte deras konsol. Tänker inte heller stödja ett företag som Nintendo som är ännu mer konsumentfientligt än Sony.

Vad man tycker är usla spel är väl personligt men jag tycker Nintendo har minst 10st bra spel för varje enskilda spel Xbox har idag.

Tycker även Microsoft är mest "konsumentfientligt" som pushar hårdast av alla att du inte ska äga något.

Medlem
Skrivet av noreason:

Men ändå säljer de bästa, då måste det bero på spelen. Spelen får oftast skyhöga betyg med

Medlem

Senaste veckornas galenskaper från Trump, Musk och JD Vance gör att jag vill bojkotta alla amerikanska produkter. Alltså jag VILL bojkotta alla men jag är nog för bekväm för att göra det.

I övrigt har jag redan en PS5, men rent teoretiskt skulle jag väl kunna köpa ett Xbox också. Jag tycker priserna är för höga både på PS5 och Xbox just nu. Maskinerna har funnits för länge på markanden för att priset skulle vara motiverat för någon av dem.

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Senaste veckornas galenskaper från Trump, Musk och JD Vance gör att jag vill bojkotta alla amerikanska produkter. Alltså jag VILL bojkotta alla men jag är nog för bekväm för att göra det.

I övrigt har jag redan en PS5, men rent teoretiskt skulle jag väl kunna köpa ett Xbox också. Jag tycker priserna är för höga både på PS5 och Xbox just nu. Maskinerna har funnits för länge på markanden för att priset skulle vara motiverat för någon av dem.

Spel har blivit så stort och populärt så de vet att folk måste ha. Smakar det så kostar det. Skulle inte spela nån roll om de hade konkurrens från 15 andra konsoler. Allt blir dyrare. Samma har man sett med bredband. Folk måste ha det och då får man betala för det. Ungefär lika mycket vem man än väljer. "Konkurrens"

GTA 6 kommer bli dyrt, en del gnäller om det kostar 1000. De skulle kunna ta 1500-2000 för det och det kommer ändå bli en storsäljare.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Spel har blivit så stort och populärt så de vet att folk måste ha. Smakar det så kostar det. Skulle inte spela nån roll om de hade konkurrens från 15 andra konsoler. Allt blir dyrare. Samma har man sett med bredband. Folk måste ha det och då får man betala för det. Ungefär lika mycket vem man än väljer. "Konkurrens"

GTA 6 kommer bli dyrt, en del gnäller om det kostar 1000. De skulle kunna ta 1500-2000 för det och det kommer ändå bli en storsäljare.

Ja men jag menade inte just att konsolerna hade högt utgångsspris menade mer att det flera år efter är samma eller högre pris. Det är ju ovanligt. Speciellt om man jämför med andra elektronikprylar.

"Skulle inte spela nån roll om de hade konkurrens från 15 andra konsoler" skriver du men det har ju betydelse. Försäljningsmässigt går det åt skogen för Xbox ju. Dom har konkurrens från 1 annan konsol och får inte sålt sina.

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Ja men jag menade inte just att konsolerna hade högt utgångsspris menade mer att det flera år efter är samma eller högre pris. Det är ju ovanligt. Speciellt om man jämför med andra elektronikprylar.

"Skulle inte spela nån roll om de hade konkurrens från 15 andra konsoler" skriver du men det har ju betydelse. Försäljningsmässigt går det åt skogen för Xbox ju. Dom har konkurrens från 1 annan konsol och får inte sålt sina.

Ändå så har de inte sänkt priset på Xbox.

Medlem
Skrivet av noreason:

Du kan nog bada i usla spel på alla platformar, man får titta på var de bra spelen är som tilltalar en själv helt enkelt

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

När GC gick trögt gick ju konsolen från 2500 till 999kr på bara något år, Jag köpte min Series X på release för 5800kr, nu kostar den 7200kr, det känns helt orimligt. PS5an säljer som smör, och den ligger också på 7200kr

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Men ändå säljer de bästa, då måste det bero på spelen. Spelen får oftast skyhöga betyg med

Jaha okej? Varför bryr du dig ens om hur mycket spelen säljer eller vad för betyg det får av random människor? Litar du så lite på dig att du måste låta sånt bestämma över dig och dina köp? Det är som att prata med en vägg, du uppenbart förstår inte mina tidigare inlägg.

Medlem
Skrivet av noreason:

Jaha okej? Varför bryr du dig ens om hur mycket spelen säljer eller vad för betyg det får av random människor? Litar du så lite på dig att du måste låta sånt bestämma över dig och dina köp? Det är som att prata med en vägg, du uppenbart förstår inte mina tidigare inlägg.

Du kanske inte bryr dig men uppenbarligen bryr sig många fler, annars hade konsolerna och spelen aldrig sålt. Microsoft strategi funkar uppenbarligen inte.

Mario Kart 8 Deluxe har legat i topplistan i försäljning ända sedan release, tror inte 67 miljoner människor har fel. Breath of the wild 32 miljoner, Nintendo är mästare på att göra miljonsäljare.

Random människor?

Metacritic samlar massor av recensioner. Där står kanske att spelet är fullt med buggar, trasiga servrar eller liknande. Köper du alla spel i blindo?

Hade folk inte läst recensioner så hade heller inte några recensioner gjorts.

Anser du Zelda, Mario, Metroid och pokemon är skitspel?

Varför bry sig om spelen säljer? Säljer spelen bra får de uppföljare, jag älskade shadows of the damned men det sålde typ 50 tusen exemplar och det kom ingen uppföljare, Devils third gillade jag och det sålde uruselt, ingen uppföljare.

Får spel höga betyg finns det större chans att fler köper det, säljer spelen bra får de ofta uppföljare, får spelen uppföljare så blir de som gillar spelserien glada, och personerna på företaget får behålla sina jobb.

Står det i en recension att spelet är fullt av buggar och är ospelbart så stämmer det ofta.

Medlem

Ser inget intresse i varken Xbox eller Playstation. PC och Switch är allt jag behöver.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av KoP:

Är helnöjd med min Series X. Vilken konsol som säljer mer eller mindre kunde jag inte bry mig mindre om. 😂

Det är relevant om du vill ha en livskraftig konsol och ett varumärke med en framtid.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Beror på vad man vill ha. Säg till en filmentusiast som samlar DVD/VHS att han lika gärna kan köpa en Apple TV och börja prenumerera på Netflix istället. En del gillar fysiska spel helt enkelt.

Jo givetvis. Och då kan man skaffa en series x och köpa sina spel ändå...

Jag undrar bara hur "vanligt folk" tänker. Dom som inte tycker det är häftigt med en exklusiv samlarutgåva av gears of war 3

Medlem
Skrivet av Ralf:

Jo givetvis. Och då kan man skaffa en series x och köpa sina spel ändå...

Jag undrar bara hur "vanligt folk" tänker. Dom som inte tycker det är häftigt med en exklusiv samlarutgåva av gears of war 3

Ungefär 10% av spelen som säljs på Xbox är fysiska, många av spelen som släpps fysiskt till Switch och PS5 släpps endast digitalt till Xbox för att tillverkarna inte tycker det är lönt. Skulle inte förvåna mig om Microsoft kör heldigitalt snart.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Du kanske inte bryr dig men uppenbarligen bryr sig många fler, annars hade konsolerna och spelen aldrig sålt. Microsoft strategi funkar uppenbarligen inte.

Mario Kart 8 Deluxe har legat i topplistan i försäljning ända sedan release, tror inte 67 miljoner människor har fel. Breath of the wild 32 miljoner, Nintendo är mästare på att göra miljonsäljare.

Random människor?

Metacritic samlar massor av recensioner. Där står kanske att spelet är fullt med buggar, trasiga servrar eller liknande. Köper du alla spel i blindo?

Hade folk inte läst recensioner så hade heller inte några recensioner gjorts.

Anser du Zelda, Mario, Metroid och pokemon är skitspel?

Varför bry sig om spelen säljer? Säljer spelen bra får de uppföljare, jag älskade shadows of the damned men det sålde typ 50 tusen exemplar och det kom ingen uppföljare, Devils third gillade jag och det sålde uruselt, ingen uppföljare.

Får spel höga betyg finns det större chans att fler köper det, säljer spelen bra får de ofta uppföljare, får spelen uppföljare så blir de som gillar spelserien glada, och personerna på företaget får behålla sina jobb.

Står det i en recension att spelet är fullt av buggar och är ospelbart så stämmer det ofta.

Åh, jag förstår nu! Du har helt rätt, jag borde verkligen bry mig om hur många miljoner exemplar Mario Kart har sålt, för det är ju uppenbarligen den ultimata måttstocken för vad som är bra i livet. Jag menar, om 67 miljoner människor hoppade från en bro, skulle jag göra det också? Förmodligen. Vem behöver eget omdöme när man har försäljningssiffror, eller hur?

Och ja, jag erkänner, jag har varit blind. Jag borde sluta tänka själv och bara låta Metacritic och Nintendo styra mitt liv. Vem bryr sig om att jag tycker att deras konsol är usel och deras spel är överhypade? 32 miljoner människor har ju spelat Breath of the Wild, så jag måste ju ha fel. Självklart är jag den som har fel, inte de som köper samma spel om och om igen för fullpris år efter år.

Och för all del, låt oss inte glömma att spelrecensioner är den heliga graalen. En kritikerkår som alldeles för sällan är kritiska. Och självklart är det bara genom att läsa recensioner som man kan avgöra om man kommer gilla ett spel. Låt oss istället låta andra tänka åt oss.

Så tack för att du öppnade mina ögon. Från och med nu ska jag bara köpa saker baserat på försäljningssiffror, recensioner och hur många miljoner andra som har gjort det. För det är ju så man lever sitt bästa liv – genom att följa flocken och ignorera sina egna preferenser.

Men hey, om du någonsin vill ha någon som tänker själv och inte bara följer massorna, så vet du var du kan hitta mig. Tills dess får du njuta av dina exklusiva spel och dina höga försäljningssiffror. Jag ska sitta här och vara 'fel' i fred. Ha det så kul med dina miljonsäljare!

Medlem
Skrivet av noreason:

Åh, jag förstår nu! Du har helt rätt, jag borde verkligen bry mig om hur många miljoner exemplar Mario Kart har sålt, för det är ju uppenbarligen den ultimata måttstocken för vad som är bra i livet. Jag menar, om 67 miljoner människor hoppade från en bro, skulle jag göra det också? Förmodligen. Vem behöver eget omdöme när man har försäljningssiffror, eller hur?

Och ja, jag erkänner, jag har varit blind. Jag borde sluta tänka själv och bara låta Metacritic och Nintendo styra mitt liv. Vem bryr sig om att jag tycker att deras konsol är usel och deras spel är överhypade? 32 miljoner människor har ju spelat Breath of the Wild, så jag måste ju ha fel. Självklart är jag den som har fel, inte de som köper samma spel om och om igen för fullpris år efter år.

Och för all del, låt oss inte glömma att spelrecensioner är den heliga graalen. En kritikerkår som alldeles för sällan är kritiska. Och självklart är det bara genom att läsa recensioner som man kan avgöra om man kommer gilla ett spel. Låt oss istället låta andra tänka åt oss.

Så tack för att du öppnade mina ögon. Från och med nu ska jag bara köpa saker baserat på försäljningssiffror, recensioner och hur många miljoner andra som har gjort det. För det är ju så man lever sitt bästa liv – genom att följa flocken och ignorera sina egna preferenser.

Men hey, om du någonsin vill ha någon som tänker själv och inte bara följer massorna, så vet du var du kan hitta mig. Tills dess får du njuta av dina exklusiva spel och dina höga försäljningssiffror. Jag ska sitta här och vara 'fel' i fred. Ha det så kul med dina miljonsäljare!

Så du tror själv att spel som floppar, som gör att utvecklare får stänga ner, tror du själv att du får spela uppföljare till spel du gillar då om spelen floppar?

Jag har det väldigt kul med mina miljonsäljare, Mario, Zelda, Pokemon, Metroid, Tekken, Super Smash, Halo, Call of duty.

Följer massor. Man köper ett spel och testar, jag har inte tid att betala 500kr för spel som får 1/10 som ser ointressanta ut bara för att "jag ska tänka själv". Jag har gillat de andra Nintendospelen, varför skulle jag inte köpa nästa då? Jag gillar inte elderscrolls eller grand Turismo fast de får höga betyg, för jag gillar inte genren.

På gamepass kan jag testa lite allt möjligt. Astrobot blev förra årets spel, och det ser fantastiskt ut, jag köpte det och kommer antagligen ha väldigt kul med det.

Jag bryr mig inte om du tycker Nintendo är skit, men många älskar konsolen, det jag reagerar på är att du inte tycker det spelar någon roll om någon konsol eller något spel säljer, för säljer något dåligt påverkar det hela spelserien eller hela konsolens spelutbud.

Konsolerna som säljer mest har också fått störst utbud, konsoler som floppar har fått magert utbud. Du kan ju alltid titta på hur mycket spel Atari Jaguar, Atari 7800, Master system, Saturn, 3DO, Game Gear, Lynx, Wii U, PS Vita fick jämfört med konkurrenterna.

Nej, 67 miljoner kommer aldrig hoppa från en bro.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

När GC gick trögt gick ju konsolen från 2500 till 999kr på bara något år, Jag köpte min Series X på release för 5800kr, nu kostar den 7200kr, det känns helt orimligt. PS5an säljer som smör, och den ligger också på 7200kr

Jupp, köpte en sprillans ny GameCube från Webhallen för 699kr om jag minns rätt. PS2an var billig likaså, trist att konsolpriserna inte går ner längre.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Ungefär 10% av spelen som säljs på Xbox är fysiska, många av spelen som släpps fysiskt till Switch och PS5 släpps endast digitalt till Xbox för att tillverkarna inte tycker det är lönt. Skulle inte förvåna mig om Microsoft kör heldigitalt snart.

Ja? Exakt. Då förstår jag verkligen inte varför det går så illa

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Så du tror själv att spel som floppar, som gör att utvecklare får stänga ner, tror du själv att du får spela uppföljare till spel du gillar då om spelen floppar?

Jag har det väldigt kul med mina miljonsäljare, Mario, Zelda, Pokemon, Metroid, Tekken, Super Smash, Halo, Call of duty.

Följer massor. Man köper ett spel och testar, jag har inte tid att betala 500kr för spel som får 1/10 som ser ointressanta ut bara för att "jag ska tänka själv". Jag har gillat de andra Nintendospelen, varför skulle jag inte köpa nästa då? Jag gillar inte elderscrolls eller grand Turismo fast de får höga betyg, för jag gillar inte genren.

På gamepass kan jag testa lite allt möjligt. Astrobot blev förra årets spel, och det ser fantastiskt ut, jag köpte det och kommer antagligen ha väldigt kul med det.

Jag bryr mig inte om du tycker Nintendo är skit, men många älskar konsolen, det jag reagerar på är att du inte tycker det spelar någon roll om någon konsol eller något spel säljer, för säljer något dåligt påverkar det hela spelserien eller hela konsolens spelutbud.

Konsolerna som säljer mest har också fått störst utbud, konsoler som floppar har fått magert utbud. Du kan ju alltid titta på hur mycket spel Atari Jaguar, Atari 7800, Master system, Saturn, 3DO, Game Gear, Lynx, Wii U, PS Vita fick jämfört med konkurrenterna.

Nej, 67 miljoner kommer aldrig hoppa från en bro.

Så du menar att om ett spel floppar så får jag aldrig spela en uppföljare? Men vänta, det är ju precis det jag menar! Om folk slutar köpa samma gamla spel om och om igen, kanske utvecklarna skulle få incitament att skapa något nytt och spännande istället för att bara mjölka samma gamla serier till döds. Men du har rätt, det är mycket bättre att köpa samma spel år efter år, för det är ju så man visar att man är en "smart" konsument.

Och du har såklart rätt, jag borde sluta tänka själv och bara lita på vad andra tycker. Recensioner är ju det viktigaste som finns, och om det står 1/10 så är det ju så. Inget utrymme för egen tolkning där inte. Eller vänta, minns du när FZ gav The Witcher 1 en 1/5? Det gick ju bra sen ändå, eller hur? Smak är ju som bekant olika.

Så tack för att du upplyste mig. Från och med nu ska jag bara köpa det som säljer bäst och har högst betyg. För det är ju så man lever sitt bästa liv, genom att vara en i mängden.

Skriv svar