Playstation Portal Hjälp.

Medlem
Playstation Portal Hjälp.

Hej,

Är det någon kunnig här som har något förslag på att få en bättre bild, en klarare bild när man kör open world spel på PS portal?

Jag har sladd från routern till PS5, kör 5ghz wifi på portal. Det blir en mer suddig bild, i stora öppna världar.

Finns det något man kan göra i routern?

Tack.

Avstängd
Skrivet av kalaspuffar:

Hej,

Är det någon kunnig här som har något förslag på att få en bättre bild, en klarare bild när man kör open world spel på PS portal?

Jag har sladd från routern till PS5, kör 5ghz wifi på portal. Det blir en mer suddig bild, i stora öppna världar.

Finns det något man kan göra i routern?

Tack.

Efter att haft liknande problem med att streama Virtual reality så fick jag hjälp av en användare på SweC.
Så det kan nog vara lika med att streama nått så "enkelt" som till en handheld.
Kör själv Steam deck ibland från PCn på samma nätverk utan problem och knivskarp bild.

Kör enheten ensam på 5ghz (eller 6ghz om du har Wifi6e) nätverket.
Aktivera kanalbredd så du kan köra 160Mhz
Kanal ska du ställa in manuellt, det är ofta på auto som default.
Sen kan du kolla med tex wifi analyzer som är en app på mobilen vilken kanal som är "renast" från närliggande nätverk och så kör du den.
Ibland kan det må bra av att kolla kanalerna ibland på nytt och ev byta kanal även starta om routern då och då.

Detta är tips jag fick för att Streama VR som sagt men det borde gynna handheld också och för mig funkar även det galant

Medlem
Skrivet av VirtualGameCat:

Efter att haft liknande problem med att streama Virtual reality så fick jag hjälp av en användare på SweC.
Så det kan nog vara lika med att streama nått så "enkelt" som till en handheld.
Kör själv Steam deck ibland från PCn på samma nätverk utan problem och knivskarp bild.

Kör enheten ensam på 5ghz (eller 6ghz om du har Wifi6e) nätverket.
Aktivera kanalbredd så du kan köra 160Mhz
Kanal ska du ställa in manuellt, det är ofta på auto som default.
Sen kan du kolla med tex wifi analyzer som är en app på mobilen vilken kanal som är "renast" från närliggande nätverk och så kör du den.
Ibland kan det må bra av att kolla kanalerna ibland på nytt och ev byta kanal även starta om routern då och då.

Detta är tips jag fick för att Streama VR som sagt men det borde gynna handheld också och för mig funkar även det galant

Tack för tipsen! Loggade on på router, men verkar inte kunna byta kanalbredd tyvärr. Är inte jätteduktig heller så kan ju kolla fel, men tror inte det går.

1
Skriv svar