Nintendo slopar guldpoäng i Switch-shoppen
Oj vad tråkigt, undrar om de ska ersätta det med något annat sen när Switch 2 kommer?
Nu blir det diamant poäng i stället
Jag har säkert 40 inplastade spel, kanske dags att börja öppna och registrera
Man har 12 månader på sig från att spelet släpptes.
Så äldre spel kan du låta vara kvar i plasten (:
Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz
12 månader? Jag har för mig att jag registrerat mycket äldre spel än så på kassetten. Kasst isåfall man får ju automatiskt poäng när man köper i eshoppen, även på äldre titlar.
Girighet från Nintendos sida är det enda jag kan komma på.
12 månader? Jag har för mig att jag registrerat mycket äldre spel än så på kassetten. Kasst isåfall man får ju automatiskt poäng när man köper i eshoppen, även på äldre titlar.
Haft Switch sen den släpptes och var idag gammal när jag fick reda på att man kan få poäng för fysiska spel… jaja
Antagligen (om nu kontot ska följa med) så vill de inte att man ska kunna köpa Switch 2-spel för poäng man tjänat in på Switch 1-spel.
Antagligen ja.
Tror faktiskt att man kan registrera när man vill så länge nyckeln till spelet inte redan är använd. Däremot så har man 12 månader på sig att spendera guldmynten därefter innan de försvinner.
Tror faktiskt att man kan registrera när man vill så länge nyckeln till spelet inte redan är använd. Däremot så har man 12 månader på sig att spendera guldmynten därefter innan de försvinner.
Nej, det korvmos skriver stämmer.
Nej, det korvmos skriver stämmer.
Jag försökte registrera ett spel, 2 år efter release är det som gäller, får ta fram de 2 senaste Zelda spelen då 😑
Girighet från Nintendos sida är det enda jag kan komma på.
Tycker det bara har varit trevligt. Ingen annan gör eller har gjort det tidigare, förutom Ubisoft som är som typ platinum points som ger skräp
Nu blir det diamant poäng i stället
Ja men de kan man väl inte köpa spel för?
Trist!
Alltid trevligt att spara en gyldtia eller två på eShopen med guldpoäng. Gillar platinum poäng också, ibland har man ju kunnat lösa in dem för nån trevlig present på my nintendo-shoppen.
Antar, med tanke på taimingen, att Nintendo förbereder för något nytt i.om. Switch 2.
Tycker det bara har varit trevligt. Ingen annan gör eller har gjort det tidigare, förutom Ubisoft som är som typ platinum points som ger skräp
Jag menade att det säkert är girighet som gör att de tar bort guldpoängssystemet
Antagligen (om nu kontot ska följa med) så vill de inte att man ska kunna köpa Switch 2-spel för poäng man tjänat in på Switch 1-spel.
Då kanske vi får köpa Switch 2 då efter 25 mars.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Citat från Nintendos hemsida: Gold Points must be claimed within one year of the game’s original release date in the Nintendo eShop. If a physical version of a game is released later than the digital version, it may no longer qualify for Gold Points.
Citat från Nintendos hemsida: Gold Points must be claimed within one year of the game’s original release date in the Nintendo eShop. If a physical version of a game is released later than the digital version, it may no longer qualify for Gold Points.
När jag försökte lösa in ett spel på konsolen stod det 2 år 🤔, läste in Super Mario Wonder igår.
När jag försökte lösa in ett spel på konsolen stod det 2 år 🤔, läste in Super Mario Wonder igår.
haha spännande! Men gött att det gick!
Jag har bara försökt en gång med ett spel som jag inte hade spelat. Vet inte hur gammal det var då, men iaf mer än 12 månader och att det inte gick.