Ockerpris eller bra deal?

Är det bara jag som tycker 1599kr är lite i överkant för 3 gamla GC/Wii spel eller är det jag som är för snål?
599-699kr skulle jag väl ha lättare att acceptera men det här tar *** emot, bra spel visst men...
https://www.spelbutiken.se/produkt/super-mario-3d-all-stars-uk-se-dk-fi/2367UR/
Det är ju ockerpris utan tvekan. Samtidigt så "slutade" spelet att säljas för fyra år sedan då Nintendo bara släppte en limiterad utgåva så det går säkert att fläska på priset nu. Om Nintendo fortfarande sålde spelet så skulle nog priset fortfarande vara runt 600kr.
Precis, Nintendo har slutat pressa och sälja samlingen så nu när den är "OOP" kan försäljare ta mer för de få utgåvor som finns kvar. Så även om det är tråkig prisutveckling är den också helt logisk. Du skulle slagit till när den sålde för då var det mer skäligt.
Det är ju ockerpris utan tvekan. Samtidigt så "slutade" spelet att säljas för fyra år sedan då Nintendo bara släppte en limiterad utgåva så det går säkert att fläska på priset nu. Om Nintendo fortfarande sålde spelet så skulle nog priset fortfarande vara runt 600kr.
Ah okej, trodde spelet fanns o beställa fortfarande från Nintendo, det är ju en Switch release iaf dvs inget retro även om spelen är det.
Ah okej, trodde spelet fanns o beställa fortfarande från Nintendo, det är ju en Switch release iaf dvs inget retro även om spelen är det.
Nej, det var en limiterad utgåva som bara fanns en "kort" tid för att fira Mario under 35års jubileumet tror jag det var. Av någon anledning ville de hålla nere produktionen istället för att bara släppa det som vilket spel som helst.
Nej, det var en limiterad utgåva som bara fanns en "kort" tid för att fira Mario under 35års jubileumet tror jag det var. Av någon anledning ville de hålla nere produktionen istället för att bara släppa det som vilket spel som helst.
Såg nu att Elgiganten inte ville vara sämre, de tar en hundring mer till o med...
Såg nu att Elgiganten inte ville vara sämre, de tar en hundring mer till o med...
Aouch, jag är glad att jag köpte mitt ex när det var aktuellt vid släpp. Tror jag gav 500 för den. Kändes värt. Det trippla hade jag inte varit lika säker över.
Galet att göra det i begränsad upplaga....känns som det blir färre ex sålda, så jag förstår ej syftet. Lite hajp i några dar, sen inget mer.
Ja, märkligt beslut. Borde vara tillgängligt för alla som andra spel och samlingar. Men men. Nintendo gör inte alltid som en tycker är det bästa och mest logiska lol.
Galet att göra det i begränsad upplaga....känns som det blir färre ex sålda, så jag förstår ej syftet. Lite hajp i några dar, sen inget mer.
Ja precis, minns de har till o med släppt något annat spel digitalt i begränsad tid bara. Konstiga beslut, ibland vill inte Nintendo ha pengar...
Ja precis, minns de har till o med släppt något annat spel digitalt i begränsad tid bara. Konstiga beslut, ibland vill inte Nintendo ha pengar...
Jo, Fire Emblem: Shadow Dragon and the Blade of Light, det allra första spelet i serien, var bara tillgängligt digitalt i fyra månader på Nintendo eShop under dess 30 års jubileum, sedan togs det bort samtidigt som Super Mario 3D All-Stars.
Dom släppte även tjugo NES & GBA-spel gratis digitalt till Nintendo 3DS, något dom kallade Nintendo 3DS Ambassador Program, för dom som hade köpt en 3DS innan den 12 augusti 2011. Och GBA-spelen gick inte att köpa för dom som köpte en Nintendo 3DS senare.
Det där var svindyrt. Jag skulle betala så mycket för GTA 6. Dyraste jag köpt hittills var Jedi Survivor, 699 kronor. Det ångrade jag genast.
Silent Hill 2-remaken kostar 620 kronor. Det är skamligt högt pris för ett fuskbygge.
Tombi var svindyrt. Sen gick det ner lite då det fanns tillgängligt på Playstation Store.
Det där var Nintendo-produkten som fick mig att ta steget bort från Nintendo helt och hållet. Det var flera saker som tillsammans vägde upp beslutet, men när de började sälja spel i limiterad utgåva bara för att hetsa konsumenter till att köpa kände jag att det fick räcka.
Till deras försvar så släpper de spel som funkar. Och så är det originaltitlar som de själva hittat på. De hade egen fantasi.
Tyvärr så vill många inte ha såna spel.
Till deras försvar så släpper de spel som funkar. Och så är det originaltitlar som de själva hittat på. De hade egen fantasi.
Tyvärr så vill många inte ha såna spel.
Det är ju inte som att Nintendo är ensamma om de sakerna, så ser inte riktigt hur det skulle rättfärdiga FOMO i form av försäljning.
Det är ju inte som att Nintendo är ensamma om de sakerna, så ser inte riktigt hur det skulle rättfärdiga FOMO i form av försäljning.
Mer rättfärdigat än de som tar ut höga priser för trasiga spel och fantasilösa remakes på gamla spel.
Det där var Nintendo-produkten som fick mig att ta steget bort från Nintendo helt och hållet. Det var flera saker som tillsammans vägde upp beslutet, men när de började sälja spel i limiterad utgåva bara för att hetsa konsumenter till att köpa kände jag att det fick räcka.
Ja man får väga fördelarna mot nackdelarna ur eget perspektiv.
Själv skulle jag nog ha väldigt svårt att bojkotta Nintendo då de har mig i sitt järngrepp med exklusiva spel som jag älskar.
Men visst höjer de priset på ALLA spel till 1600-1700kr så kanske jag följer din väg...