The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Äkta Nintendomagi

Medlem
Skrivet av Zensu:

Fin recension!

Det är spelet som gjorde mitt Nintendo Switch inköp värt det! Hade redigt sköjj och kliar lite över att köpa en begagnad Switch(Sålde min inte långt efter jag klarade BOTW ) bara för att få lira ut TOTK...

Håller ut lite till för Blocket/Tradera lär flodas med massa gamla switchar för en billig peng när Switch 2 släpps!

Värt att skaffa för Mario Kart 8, Links Awakening, Super Mario RPG, Paper Mario, Super Mario Odyssey. Metroid Prime, Luigis Mansion 3 också. Spelade du nåt av dom?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Inväntar Switch 2-versionerna, då ska jag köra om TotK.

Nu fick du mig nog såld på en 2:a Måste spela om både BotW och TotK och då förhoppningsvis med 60 fps. De är så avslappnande spel där man kan utforska i egen takt och det är befriande att de inte försöker vara storfilmer utan helt enkelt bara spel.

Medlem
Skrivet av Mjausen:

Tack för fin feedback! ☺️☺️ Tradera är bästa stället att hitta Switch spel till ett bra pris då dom nästan aldrig går ner i pris i vanliga butiker

Noterat! Ja, jag vill minnas att priserna inte rörde sig såvärst hos Nintendo så det var ett fint tips!

Skrivet av scaryfoot:

Värt att skaffa för Mario Kart 8, Links Awakening, Super Mario RPG, Paper Mario, Super Mario Odyssey. Metroid Prime, Luigis Mansion 3 också. Spelade du nåt av dom?

Körde Super Mario Odyssey och hade en kul stund även om spelet var snorlätt så vart det ett skönt sätt att luta sig tillbaks på!

Mario Kart kändes som en rejäl miss ändå, tänkte inte så långt där och då :(. Körde en del på deras Onlinetjänst där man kunde spela NES/SNES spel vilket var trevligt!

Metroid Prime och Links Awakening är annars dom som låter klart mest intressanta för mig!

Tack för tipsen!

EDIT: Stardew Valley finns ju också på Switch!!!! 10/10 gonna farm again!

signatur

Missbrukare av Souls

Gen
Medlem
Skrivet av Papphammar:

Inte orkat spela igenom det. Köpte vid release, spelade lite, hatade fps-droppen som var konstant och tog paus för att försöka återuppta och då insåg jag att jag inte visste var jag skulle och vad jag var på väg att göra, utan några som helst tips eller indikationer vaf-n jag ska göra.

Sprang runt en halvtimme och fick inget gjort. Sen har det varit avstängt sen dess då.
Hatar såna spel…
Var mitt första zeldaspel och antar att detta är normalt beteende.
Gillar spel jag kan pausa och komma tillbaka till utan att gå en utbildning.

Om jag förstår det rätt så börjar det hela med att man pratar med en gubbe som beordrar en att dra till ett högt torn, sen ska man från det tornet markera tre "dungeons" med sin kikare, de är långt borta så man måste ha speciell mat för att orka ta sig till dem, när man är klar så blir gubben en kung och man får en glidare som gör att man kan ta sig vidare på kartan. Det enda man får reda på är att man ska till en by som ligger aslångt bort. På vägen dit kan det eventuellt hända saker beroende på hur äventyrlig man är. Kom till byn på min första genomspelning och antar att jag bara ska fortsätta med mainquest och göra "dungeons" på vägen.

Apropå dungeons, blir de någonsin längre än några minuter?

Medlem
Skrivet av Mjausen:

BOTW är ett måste för alla open-world lovers. Inget kanske eller vi får se. Utan ett MÅSTE

Vad bra! Ska göra det. Verkligen. Har nåt kul att göra då och jag älskar open world. Från vad jag har sett så måste man tänka till lite och det gillar jag starkt. Funderar på om jag ska köpa en bagagnad Switch nu eller vänta på tvåan? Ah ja, vi får väl se.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

12
Skriv svar