Säsong 1: Mellan fantasy och verklighet

Skribent
Säsong 1: Mellan fantasy och verklighet

Det här är FZ High Score, tävlingen som handlar om att förutspå spelkritikernas snittbetyg. Blir Assassin's Creed Shadows en succé? Hur bra blir Split Fiction? Det är din uppgift att komma så nära som möjligt. Får du en snedträff går det att reparera, för FZ High Score spelas i säsonger. Vi inleder med en betaperiod, där vi är tacksamma för alla synpunkter och feedback från er. Nu kör vi!

Redaktör
Ponny

Som sagt: nu kör vi! Bara att fråga om det är något. Det kommer bli skitkul! Beta är det som sagt, så det kommer fixas och skruvas.

Feedback och synpunkter samlar vi här.

signatur

En Bamseponny av folket

Chefredaktör

Vi är live, Äntligen! ❤️

Medlem

Kul! Påminner om fantasycritics!

Medlem

Riktigt kul! Hoppas det blir uppskattat och att man kammar hem många fullpoängare!

Skribent

Kul grej! Kommer det någon sammanställning av deltagarnas poäng i slutet av varje säsong, eller hur funkar det?

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Chefredaktör
Skrivet av Mattias Frost:

Kul grej! Kommer det någon sammanställning av deltagarnas poäng i slutet av varje säsong, eller hur funkar det?

JA!
Poäng och topplista kommer att redovisas löpande så fort första poängen trillat in. Dvs när spel #1 (Spilt Fiction) är "avslutat".

Medlem
Medlem

Rolig idé! Som betting men utan pengar, och samtidigt håller man koll på releaserna!

Releasehästryttare
Chefredaktör
Medlem

Riktigt kul grej!

signatur

Konsolgubbe

Medlem

Härligt initiativ, då får man en anledning att kolla upp spel man eventuellt har missat i release-fönstret också 👍

Skribent
Skrivet av Daniel Sjöholm:

JA!
Poäng och topplista kommer att redovisas löpande så fort första poängen trillat in. Dvs när spel #1 (Spilt Fiction) är "avslutat".

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Kul initiativ och vidareutveckling av sajten!

Medlem

Fan vad roligt! Har så dålig koll på vilka spel som släpps rent generellt så detta kan bidra till att man kanske hittar någon pärla som gått en förbi annars.

signatur

Submission is for the weak

Medlem

Riktigt roligt! Får man någon liten medalj som kan synas på ens profil/forumpost eller liknande ifall det går riktigt bra?

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Kul! Känner att detta kommer bli totalkatastrof för egen del Men kul!

Jobbar med data
Skrivet av Prixm:

Kul! Känner att detta kommer bli totalkatastrof för egen del Men kul!

Då är vi två! Och jag har ju haft möjligheten att bygga in fusk. xD

Medlem
Skrivet av jreklund:

Då är vi två! Och jag har ju haft möjligheten att bygga in fusk. xD

{if jreklund is wrong; jreklund is right instead}

Medlem
Gnällkuk

Ett potentiellt problem blir antalet recensioner, kommer ju vara klart fler på populära titlar så indie-spel kanske inte når thresholden inom rimlig tid. Tidsparameter kanske är bättre? Eller går det att ha båda kanske när antingen x antal recensioner trillat in eller efter datum x?

Kul! Däremot tycker jag det är skandal att det inte finns en separat för att gissa betyget som FZ-recensenten sätter! Fix pls.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ett potentiellt problem blir antalet recensioner, kommer ju vara klart fler på populära titlar så indie-spel kanske inte når thresholden inom rimlig tid. Tidsparameter kanske är bättre? Eller går det att ha båda kanske när antingen x antal recensioner trillat in eller efter datum x?

Kul! Däremot tycker jag det är skandal att det inte finns en separat för att gissa betyget som FZ-recensenten sätter! Fix pls.

"När en vecka gått eller ett spel fått 100 betyg låser vi snittet. Det är då facit avgörs."

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Chefredaktör
Skrivet av trickeh2k:

Om ett spel inte når 100 recensioner låser vi det efter 1 vecka!

"När en vecka gått eller ett spel fått 100 betyg låser vi snittet. Det är då facit avgörs."

Skägg.
10 Chambers
Gnällkuk
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Om ett spel inte når 100 recensioner låser vi det efter 1 vecka!

Ibland undrar jag om jag behöver blinkande geocities-bollar för att inte magiskt hoppa över informatino som redan fanns :>

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Chefredaktör
Skrivet av trickeh2k:

Ibland undrar jag om jag behöver blinkande goecities-bollar för att inte magiskt hoppa över informatino som redan fanns :>

Medlem

Kul! Jag har en känsla att jag kommer parkera i botten av tabellen, bland de coola killarna längst bak i klassrummet.

Ambassadör
Xbox

Fasiken vad roligt! Det här måste man ju haka på.

signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Ibland undrar jag om jag behöver blinkande geocities-bollar för att inte magiskt hoppa över informatino som redan fanns :>

Du är ju inte purung längre, så kanske är dags nu?!

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar