Säsong 1: Mellan fantasy och verklighet
Hur menar du "betygsinflation"? Varför skulle det bli det? (vilket jag faktiskt tyckte att det blev. Jag tror jag tippade på 79% för AC Shadows, och det var redan kalkylerat med betygsinflation)
Vad syftar du på med "insiktsfull medvetenhet"?
Det var bara en föraning, som visade sig inte stämma fullt ut i slutändan. Jag tyckte det kändes som att vindarna började vända lite i medierapporteringen under 2025 ju närmare släppet vi kom. Ubisoft lyckades med en del PR för att piska upp hype som inte fanns där alls under höststormen.
Den insiktsfulla medvetenheten är att Ubisoft försatt sig själva i en situation där de är piskade att få in bra med flis från Shadows. Det vet även de stora recensionssidorna. När du jobbar nära branschen vore det inte konstigt om vissa recensenter upplever lite av ett stockholmssyndrom och börjar dela ut sympatipoäng. De flesta sparkar inte på den som ligger.
Ett ärligt betyg hade troligtvis landat en bit under 80%. På den punkten är vi eniga.
Det var bara en föraning, som visade sig inte stämma fullt ut i slutändan. Jag tyckte det kändes som att vindarna började vända lite i medierapporteringen under 2025 ju närmare släppet vi kom. Ubisoft lyckades med en del PR för att piska upp hype som inte fanns där alls under höststormen.
Den insiktsfulla medvetenheten är att Ubisoft försatt sig själva i en situation där de är piskade att få in bra med flis från Shadows. Det vet även de stora recensionssidorna. När du jobbar nära branschen vore det inte konstigt om vissa recensenter upplever lite av ett stockholmssyndrom och börjar dela ut sympatipoäng. De flesta sparkar inte på den som ligger.
Ett ärligt betyg hade troligtvis landat en bit under 80%. På den punkten är vi eniga.
Jättefin förklaring. Jag är övertygad om att det fungerar som du beskriver. Stockholmssyndrom och sympatipoäng förklarar definitivt några % upp för vissa storspel, särskilt för Shadows med all turbulens som varit.
Det här ställer till det för oss tippare.
Memento Mori
Missade att rösta på ett spel, RIP 🥲
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Atomfall 80, The First Berserker: Khazan 82. Satte först lite högre betyg men justerade ned på båda i sista stund. Får se om magkänslan stämmer, men känns dock mest som rena chansningar den här gången (särskilt på Berserker).
De inledande recensionerna av Atomfall ser inte lovande ut för mig, i skrivande stund 76. Jag hade tippat 87.😬
Kanske var det ett misstag att använda den egna hajpnivån som enda måttstock?
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
76 för Atomfall i skrivande stund: https://opencritic.com/game/17764/atomfall
Klättrar det ett poäng till så blir det full pott för undertecknad.
Gissade 74 så det får gärna gå ner lite
Det står så här om jag klickar in på sidan "FZ high score" just nu:
Atomfall
76
Deadline passerad
Är 76 min score som jag tippat eller är det det officiella slutresultatet?
Så jäkla grym tävling det här. Jag tror jag kan vinna trots att jag missade tippa de första 2 spelen.
Memento Mori
Det står så här om jag klickar in på sidan "FZ high score" just nu:
Atomfall
76
Deadline passerad
Är 76 min score som jag tippat eller är det det officiella slutresultatet?
Så jäkla grym tävling det här. Jag tror jag kan vinna trots att jag missade tippa de första 2 spelen.
Det är vad du har tippat. Nu är det bara att vänta på vad resultatet blir, och då dyker det upp tillsammans med de andra spelen som är avgjorda under "Resultat och tilldelad poäng".
Atomfall nere på 75 nu, ser inte ljust ut detta.
Satte 77 efter att jag sett 30m gameplay som kändes både generiskt och daterat. Hjärtat höjde i sista stund betyget till 79. Där gick nog tåget för min del efter att ha dalat från 4:e till 18:e plats pga Shadows. Får hoppas på en hedersam avslutning med Khazan istället
I april känns det inte som att det finns några intressanta släpp alls men ser fram emot nästa säsong oavsett när den kommer