Att ändra utseende i Monster Hunter Wilds kostar pengar

Robot
Att ändra utseende i Monster Hunter Wilds kostar pengar

Capcom bjuder dock på första gången.

#Capcom, #Monster-Hunter-Wilds

Medlem

Capcom har hållit på med sina meninslösa microtransactions i åratal nu, såväl Dragons dogma som dead rising drogs med dem. Det är verkligen ett icke-problem känner jag och vad håller de som klagar på med ens? Varför behöver man ändra sin karaktär om och om igen? Gör något du är nöjd med, spela spelet och sluta lipa.

Medlem

Det kostar att ändra utseende på riktigt också så det är verklighetstroget som fan.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Egentligen inte konstigare än att köpa skins i andra spel och det betalar ju folk massor för. Det är ju bra om utvecklare får pengar till fler spel i framtiden men trenden orsakar ju lite oro när gränser flyttas lite såhär. Men i grunden ser jag inga problem i sig med detta.

Medlem

Hoppas ingen faktiskt köper skiten. Gillar ju Capcom, mest för att jag älskar Resident Evil, så det är tråkigt att se dom hålla på med sånt här.

Medlem

+1 för de som spelar på PC där man kan komma runt problemet. De körde samma sak med ferrystone i DD2, dvs det item du använder för fast travel. Så skönt att det finns moddar som löste det, riktig QoL som ändrade spelet till det bättre.

Backloggens befriare
Skrivet av BarryBurton:

Det kostar att ändra utseende på riktigt också så det är verklighetstroget som fan.

🤣🤣

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Ingenting nytt. Det var exakt samma sak i MH World och MH Rise samt Dragons Dogma.

Medlem

Dragons Dogma har skit microtransaktioner: MEN VA FAN JÄVLA SKIT CAPCOM DÖ FÖR FAN
Monster Hunter har skit micotransaktioner: Det är okej World hade det också

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Dragons Dogma har skit microtransaktioner: MEN VA FAN JÄVLA SKIT CAPCOM DÖ FÖR FAN
Monster Hunter har skit micotransaktioner: Det är okej World hade det också

"MEN VA FAN JÄVLA SKIT CAPCOM DÖ FÖR FAN" inget vettig människa tänker så här, ingen vettig människa bryr sig om såna här menlösa microtransactions alls, då har man för lite saker att bry sig om i livet

Medlem

Men vouchers var väl en grej I world också. Och va fan, gör om karaktären och starta från början om det stör så jäkla mycket.

Jag tycker inte heller om detta direkt, men folk gör sådan stor grej om det. Skapa rätt karaktär från början =D
ÄR detta kanske en sån där LBTQ grej där dom vill ändra sig lite för hur dom känner sig varje dag Man måste undra lixom.

Ja lite hat och napp kommer man få för att säga vad man tycker men tur det finns att man kan ignorera ^^

Medlem
Skrivet av DieZe:

Capcom har hållit på med sina meninslösa microtransactions i åratal nu, såväl Dragons dogma som dead rising drogs med dem. Det är verkligen ett icke-problem känner jag och vad håller de som klagar på med ens? Varför behöver man ändra sin karaktär om och om igen? Gör något du är nöjd med, spela spelet och sluta lipa.

Jag vet inte om detta är sarkasm eller inte, men ganska skrämande att det finns folk som försvarar ett företag som Capcom för detta och vrider det som om det är spelarna som är dumma och berättigade.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Jag vet inte om detta är sarkasm eller inte, men ganska skrämande att det finns folk som försvarar ett företag som Capcom för detta och vrider det som om det är spelarna som är dumma och berättigade.

Försvarar inte, det är kasst och bör inte finnas där men det är verkligen ett icke-problem och det är imo extremt löjligt att klaga över. Gör en gubbe du är nöjd med från start, problem solved.

Medlem
Skrivet av DieZe:

"MEN VA FAN JÄVLA SKIT CAPCOM DÖ FÖR FAN" inget vettig människa tänker så här, ingen vettig människa bryr sig om såna här menlösa microtransactions alls, då har man för lite saker att bry sig om i livet

Ingen vettig människa försvarar meningslösa microtransaktioner skulle jag påstå.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Försvarar inte, det är kasst och bör inte finnas där men det är verkligen ett icke-problem och det är imo extremt löjligt att klaga över. Gör en gubbe du är nöjd med från start, problem solved.

Hur är det ett "icke problem" när utvecklarna uppenbarligen laggt ner mycket tid och ansträngning för att skapa karaktärsskapandet och dess system? Det är ett problem att folk som betalar typ 800k för ett spel med massa DLC/MTX tycker det är hutlöst att man skall betala extra för att kunna använda sig utav systemet i spel man betalat så mycket för?
Samma argument kan du göra om du spelar ett shooter spel och dem tar betalt för ammunition. "Det är ett icke problem och löjligt at klaga över, starta om spelet om du har slut på ammunition. "

Bara för du personligen inte tycker att denna aspekt av spelet är "viktigt" betyder inte att spelare som tycker att detta är viktigt är "löljiga"

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Hur är det ett "icke problem" när utvecklarna uppenbarligen laggt ner mycket tid och ansträngning för att skapa karaktärsskapandet och dess system? Det är ett problem att folk som betalar typ 800k för ett spel med massa DLC/MTX tycker det är hutlöst att man skall betala extra för att kunna använda sig utav systemet i spel man betalat så mycket för?
Samma argument kan du göra om du spelar ett shooter spel och dem tar betalt för ammunition. "Det är ett icke problem och löjligt at klaga över, starta om spelet om du har slut på ammunition. "

Bara för du personligen inte tycker att denna aspekt av spelet är "viktigt" betyder inte att spelare som tycker att detta är viktigt är "löljiga"

Ammo behöver du för att klara av ett shooter spel, att ändra längden på dina ögonfransar behöver du inte kunna göra däremot för att progressa. Så länge MTX är helt optional och inte låser ute content så tycker jag det är löjligt att klaga över ja, speciellt 6 usd för tre tickets.

Medlem
Skrivet av fakemail:

Egentligen inte konstigare än att köpa skins i andra spel och det betalar ju folk massor för. Det är ju bra om utvecklare får pengar till fler spel i framtiden men trenden orsakar ju lite oro när gränser flyttas lite såhär. Men i grunden ser jag inga problem i sig med detta.

Tänk dig ett ondskefullt ekorre-hjul typ..

Gränserna flyttas för att det hela tiden accepteras och blir normaliserat till slut.

Sålänge de sköter det snyggt, eller vad vi nu ska kalla det, så kommer du förmodligen inte se några problem med det. Då det kontinuerligt normaliseras...

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Ingenting nytt. Det var exakt samma sak i MH World och MH Rise samt Dragons Dogma.

Men kan man få in-game valuta som ger en möjligheten till att ändra utseende? Det kan man i Dragons Dogma 2 iallafall.

Medlem

Yes det är lika mycket Monster Hunter som att Street Fighter behövde köpas om helt om man ville ha den senaste versionen.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Betalar man 800k för ett spel så är knappast 6 dollar för lite kosmetiskt krimskrams ett problem.

Medlem
Skrivet av jawik:

Betalar man 800k för ett spel så är knappast 6 dollar för lite kosmetiskt krimskrams ett problem.

Fan nu kommer du nog bli överraskad men där finns något man kan göra som kallas "spara pengar"! Då sparar man pengar för just ett syfte i förväg, så man kan köpa det man normalt sätt inte har råd med efter lite planering. Knasigt va?!

Sen, hör och häpna, finns där julklappar och presenter dessa får man normalt under julafton och födelsedagar. Ofta är det folk som inte är vuxna (kallas barn eller tonåringar). Dessa har normalt sätt inte en egen inkomst! Skitkonstigt jag vet!!

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Fan nu kommer du nog bli överraskad men där finns något man kan göra som kallas "spara pengar"! Då sparar man pengar för just ett syfte i förväg, så man kan köpa det man normalt sätt inte har råd med efter lite planering. Knasigt va?!

Sen, hör och häpna, finns där julklappar och presenter dessa får man normalt under julafton och födelsedagar. Ofta är det folk som inte är vuxna (kallas barn eller tonåringar). Dessa har normalt sätt inte en egen inkomst! Skitkonstigt jag vet!!

Haha!

Att betala extra för något så simpelt i ett fullprisspel är inget annat än girigt och kundfientligt. Att folk accepterar detta som en struntsak är bara beviset på hur långt girigheten kan gå utan att folk bryr sig. Jag undrade hur Ica lyckas förnedra oss med sin prissättning, nu vet jag, naivitet och brist på tänkande.

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem

Som MMOs har gjort i åratal.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Haha!

Att betala extra för något så simpelt i ett fullprisspel är inget annat än girigt och kundfientligt. Att folk accepterar detta som en struntsak är bara beviset på hur långt girigheten kan gå utan att folk bryr sig. Jag undrade hur Ica lyckas förnedra oss med sin prissättning, nu vet jag, naivitet och brist på tänkande.

Tror du drar alla över en kant, folk orkar nog helt enkelt inte lägga energi på såna här skitsaker. Finns mycket annat och viktigare att lägga sin energi på än att det kostar pengar att ändra utseendet i ett spel, skit i att göra det, problem solved.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Tror du drar alla över en kant, folk orkar nog helt enkelt inte lägga energi på såna här skitsaker. Finns mycket annat och viktigare att lägga sin energi på än att det kostar pengar att ändra utseendet i ett spel, skit i att göra det, problem solved.

Vad som är viktigt för dig behöver inte vara viktigt för andra och vice versa.

Jag personligen tycker inte några in-game köp är ok och jag stöttar inte spel som blandar in riktiga pengar med in-game funktionalitet. För mig är detta en viktig principfråga då vi nu skolar in en hel generation som vänjer sig vid att överbetala för det de köper samt att det driver på affärsmodeller där spelutvecklare/produktutvecklare prioriterar att designa efter microtransaktioner snarare än kundupplevelse.

Medlem

Det är det minsta av Wilds problem just nu. Cirka 10h in nu och älskar designen på monstren och nya focus-läget. Resten av utvecklarteamet som står för nätkod, grafikoptimering och storyläget, komplett med rid-i-slowmotion-medan-man-blir-handmatad-berättandet, borde få sparken.

Hoppas att endgame roar i närheten av Worlds så är jag ändå "nöjd". Men en stor besvikelse då det hade kunnat vara fantastiskt i rätt händer.

Tyvärr så kommer Capcom bara kolla på antal sålda ex och se detta som en stor triumf, trots all negativ kritik...

Medlem

Det är ju många spel där du inte ens kan ändra. Förstår inte problemet.

Man måste ju ha andra problem om man måste ändra sin gubbes utseende stup i kvarten.

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Profit:

Vad som är viktigt för dig behöver inte vara viktigt för andra och vice versa.

Jag personligen tycker inte några in-game köp är ok och jag stöttar inte spel som blandar in riktiga pengar med in-game funktionalitet. För mig är detta en viktig principfråga då vi nu skolar in en hel generation som vänjer sig vid att överbetala för det de köper samt att det driver på affärsmodeller där spelutvecklare/produktutvecklare prioriterar att designa efter microtransaktioner snarare än kundupplevelse.

Fast att du behöver köpa tokens för att ändra din karaktärs utseende påverkar väl inte kundupplevelsen alls? Samma sak som att alla spel idag i princip säljer skins som någon påpekade tidigare. Har bara så svårt att komma över känslan över att folk bara är gnälliga och har för lite att tänka på och bry sig om som är viktigare i sitt liv.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Lägger man ut 800k (800000) på ett spel har man knappast intentionen att spara pengar.

Medlem

Usch på Capcom!

Skrivet av BarryBurton:

Jag söker inte verklighet i mitt spel där jag dödar enorma t-rexar med en pratande matlagande katt.

12
Skriv svar