Skype läggs ned och försvinner i maj

Robot
Skype läggs ned och försvinner i maj

En chatt-era går i graven.

#Microsoft, #Skype

Medlem

Bryr mig inte det minsta om Skype, men jag kommer aldrig förlåta Microsoft för att de stängde ner MSN/Live! Messenger!

Var en social katastrof för mig.

Skribent
Skrivet av Alexraptor:

Bryr mig inte det minsta om Skype, men jag kommer aldrig förlåta Microsoft för att de stängde ner MSN/Live! Messenger!

Jag sörjer ICQ, har fortfarande kvar vänner från min chattlista där.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag använder skype varje dag, jag har flera personer från andra länder som finns där, några från sverige med, men men, det har ju skett innan.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Återuppliva MSN 😢

Medlem

Sista jag använde Skype var nog runt 2005-2006 när jag spelade Battlefield 2 med en kompis

signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Tor
Medlem

JOEL KOM SKYPE

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Jupp, samma här. En väldigt stor del av mitt sociala liv online gick i kras när MSN Messenger la ner. Medan Skype är något jag knappt har använt.

Medlem

Chattmässigt var mIRC och ICQ överlägset bäst i början av IM eran, sedan tog MSN Messenger över.

När det kommer till röst så var teamspeak det enda som användes i början tills skype tog över alla röstkommunikation tills den dagen discord kom.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Skrivet av Siegfried:

Återuppliva MSN 😢

Att inget annat företag gjorde eller har gjort en liknande version av MSN är mig fortfarande förvånande.. MSN måste ju haft miljontals användare när dom valde att stänga ner det? Många hade ju varit glada om dom haft en bråkdel av deras användare.

Medlem
Skrivet av Westrr:

Att inget annat företag gjorde eller har gjort en liknande version av MSN är mig fortfarande förvånande.. MSN måste ju haft miljontals användare när dom valde att stänga ner det? Många hade ju varit glada om dom haft en bråkdel av deras användare.

msn och icq har båda återskapats av folk som saknat det. man kan hosta sin egen icq / msn server om man vill .

men tyvärr kommer det aldrig bli stort igen

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag sörjer ICQ, har fortfarande kvar vänner från min chattlista där.

317859 <- det var mitt icq nummer...

..jag har alltid sagt till folk "öppna inte filer från okända människor"..har varit på folk gång på gång med det.

...sen av någon anledning gjorde jag det själv och VIPS var mitt icq borta

(har också vänner kvar från icq som jag lärde känna där)

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av robbis:

Chattmässigt var mIRC och ICQ överlägset bäst i början av IM eran, sedan tog MSN Messenger över.

När det kommer till röst så var teamspeak det enda som användes i början tills skype tog över alla röstkommunikation tills den dagen discord kom.

Du glömde Ventrilo

Medlem

Så fort Discord kom så dog i stort sett Skype. Det hade fortfarande bättre ljudkvalitet än Discord i början, men fördelarna med Discord vägde upp.

Ser ingen direkt mening för Microsoft att hålla både Teams och Skype igång samtidigt, så detta var väl bara naturligt att Skype försvinner.

Medlem
Skrivet av Byssan:

Du glömde Ventrilo

Sant den hade jag glömt, den kom mellan teamspeak o skype. Man gick ju över till skype för det var överlägset bäst ljudkvalité där.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Ventrilo var tider det.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Saknar ICQ och MSN som bara den! Minns ni Adium? Där man kunde samköra allihop under ett och samma tak. Det var tider det! (https://adium.im/)

KoP
Medlem

Har aldrig använt Skype, så inge förlust personligen. Sen finns det väl säkert bättre alternativ för folk som använder dylika tjänster?

Medlem

Jag körde någon ICQ klon som tog minimalt med yta på skärmen. Minns fan inte vad den hette men något sådant hade jag velat ha idag istället för något stort åbäke som tar plats så den saknar jag väl möjligen.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag körde någon ICQ klon som tog minimalt med yta på skärmen. Minns fan inte vad den hette men något sådant hade jag velat ha idag istället för något stort åbäke som tar plats så den saknar jag väl möjligen.

Ja jag förstår inte poängen med dagens applikationer, som Teams tex. Nu har jag molnhantering, anteckningar, dokument och kalender även där, precis som i Outlook etc.

Varför gör man inte tre vassa, fokuserade appar som kommunicerar med varandra istället för tre appar som alla gör exakt samma sak men inte särskilt bra för att de främst var ämnade att göra något helt annat.

1
Skriv svar