Monster Hunter Wilds är Capcoms snabbast säljande spel någonsin
Ganska trist spel, sjukt repetitivt, refundade det
Haha vad förväntade du dig av ett spel som går ut på att jaga monster >crafta gear & vapen > kunna jaga ännu starkare och svårare monster?
Ganska trist spel, sjukt repetitivt, refundade det
Du visste inte vad det var när du köpte det?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Mitt första Monster Hunter som jag spelar på riktigt (har bara testat World och Rise tidigare) och är sjukt nöjd med mitt köp helt klart över förväntan fan varför har jag inte spelat dom här spelen tidigare det är ju skit kul
Ps. allt snack om att det skulle vara trasigt stämmer inte jag spelar på Series X, brorsan på Series S och vi crossplayar med vänner på PS5 och det enda som vi "alla" har gnällt på är att grafiken stundtals ser ful ut och att det är lite för krångligt att spela Main Quest med varandra. Men att spelet skulle vara oklart är en lögn tro inte på alla bebisar som gnäller bara för att det är populärt att gnälla det är absolut inget fel på spelet
Fast det är ju kris i spelbranschen, nya spel säljer inte, alla sitter bänkade vid free2play, omöjligt att tjäna pengar om inte spelen kostar minst 120€. Spel som Concord floppade såklart för att de hade en prislapp överhuvudtaget, eller hur var det nu? Ursäkterna brukar hagla tätt gällande floppar som Veilguard och Avowed innan ett normalt spel släpps och säljer som aldrig förr.
Mitt första Monster Hunter som jag spelar på riktigt (har bara testat World och Rise tidigare) och är sjukt nöjd med mitt köp helt klart över förväntan fan varför har jag inte spelat dom här spelen tidigare det är ju skit kul
Ps. allt snack om att det skulle vara trasigt stämmer inte jag spelar på Series X, brorsan på Series S och vi crossplayar med vänner på PS5 och det enda som vi "alla" har gnällt på är att grafiken stundtals ser ful ut och att det är lite för krångligt att spela Main Quest med varandra. Men att spelet skulle vara oklart är en lögn tro inte på alla bebisar som gnäller bara för att det är populärt att gnälla det är absolut inget fel på spelet
Nu har jag förstått det som att det flyter rätt bra på konsol men är väldigt dåligt optimerat på dator. All kritik om att det är trasigt är från folk som spelar på pc.
Fast det är ju kris i spelbranschen, nya spel säljer inte, alla sitter bänkade vid free2play, omöjligt att tjäna pengar om inte spelen kostar minst 120€. Spel som Concord floppade såklart för att de hade en prislapp överhuvudtaget, eller hur var det nu? Ursäkterna brukar hagla tätt gällande floppar som Veilguard och Avowed innan ett normalt spel släpps och säljer som aldrig förr.
Avowed är väl ingen flopp? Fick ju höga betyg överallt. Att det inte säljer så här extremt mycket är ju att det är ett speciellt spel. MH serien är ju en av de största serierna i världen och framförallt i Asien så inte så konstigt att det säljer i jämförelse med ett amerikanskt rpg.
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Nu har jag förstått det som att det flyter rätt bra på konsol men är väldigt dåligt optimerat på dator. All kritik om att det är trasigt är från folk som spelar på pc.
Extremt märkligt att det inte flyter på PC då när brorsan som sitter på den ökända Series S som alla gnäller på att ska vara en bottleneck säger att det funkar utmärkt där. Man kan ju tycka att om det funkar på en Series S som går för typ 3000kr så ska väl spelet också flyta på PC men aja jag är ju ganska keff på teknik så fattar inte sånt här. Men det är ju såklart trist om det är så PC folket får väl lugna sig då helt enkelt.
Undrar om alla som gnäller på optimeringen har provat spelet eller bara lyssnar på vad folk säger, jag kör på dator och har inte haft nått problem än, spelet flyter på fint och ser riktigt bra ut.
Börjar ju kännas så, lirar med på PC och har klockat 22 felfria timmar so far.
Avowed är väl ingen flopp? Fick ju höga betyg överallt. Att det inte säljer så här extremt mycket är ju att det är ett speciellt spel. MH serien är ju en av de största serierna i världen och framförallt i Asien så inte så konstigt att det säljer i jämförelse med ett amerikanskt rpg.
Så sant som det är sagt.
Lite samma med konsol försäljningen, klart Asiater väljer Sony och Nintendo framför Microsoft, det säger sig självt.
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Först Dragons Dogma 2 och nu Monster Hunter WIlds, Capcom visar att de inte klarar av att göra spel som kan spelas på low-mid range PC. Med tanke på de höga försäljningssiffrorna så har spelet väldigt dåligt betyg på steam där de flesta klagar på dålig optimering.
Varför ska Capcom bry sig när de ändå säljer bra...
Alla klagar inte på optimering, denna person klagar på dåliga menyer/UI
Extremt märkligt att det inte flyter på PC då när brorsan som sitter på den ökända Series S som alla gnäller på att ska vara en bottleneck säger att det funkar utmärkt där. Man kan ju tycka att om det funkar på en Series S som går för typ 3000kr så ska väl spelet också flyta på PC men aja jag är ju ganska keff på teknik så fattar inte sånt här. Men det är ju såklart trist om det är så PC folket får väl lugna sig då helt enkelt.
TIll konsol behöver de bara göra så spelet fungerar bra på en specifik av hårdvara och det kommer fungera exakt likadant för alla på den hårdvaran
Till pc finns det miljontals olika konfigurationer och är svårare att se till så det fungerar bra för alla
Skulle inte säga att vad som verkar vara 60 ostabil fps och det ser skit ut eller 30-40 fps om man vill att det ser okej/bra ut är bra performance för en ps5.
Jag är sugen på spelet men inte när det är så ooptimerat så att man lär ha toppklass gaming pc för att ha bra performance.
Vad innebär ”ett speciellt spel”? Att spelet som skulle bli ett modernt Skyrim/Oblivion inte lyckas sälja är anmärkningsvärt. Baldur’s Gate 3 var ett betydligt mer nischat rpg och hade inga problem att hitta en enorm publik. Dragon’s Dogma 2 nådde drygt 3 miljoner sålda exemplar veckor efter release. Kingdom Come: Deliverance 2 nådde 1 miljon sålda exemplar på 24 timmar. Finns inget speciellt med Avowed och hur man än vrider och vänder på det var det en flopp.
Vad innebär ”ett speciellt spel”? Att spelet som skulle bli ett modernt Skyrim/Oblivion inte lyckas sälja är anmärkningsvärt. Baldur’s Gate 3 var ett betydligt mer nischat rpg och hade inga problem att hitta en enorm publik. Dragon’s Dogma 2 nådde drygt 3 miljoner sålda exemplar veckor efter release. Kingdom Come: Deliverance 2 nådde 1 miljon sålda exemplar på 24 timmar. Finns inget speciellt med Avowed och hur man än vrider och vänder på det var det en flopp.
Avowed bygger på POE-världen som i sig är ganska nischad, sen har jag helt missat att man sagt att det skulle vara ett modernt skyrim/oblivion men jag har medvetet undvikit nyheter om det så gott det går
Baldurs gate 3 är väl inte så nischat, det gjordes väl ganska medvetet för att locka till sig en bred publik och gjorde det med bravur!
BG3 är lite av ett unikum, det sålde bra direkt och fortsätter sälja bra över tid.
DD2 sålde bra snabbt och sen dog det ut ganska snabbt, om jag inte missförstått det.
Jag ser inte avowed som en flopp men inte som en succé heller, när det finns tillgängligt på gamepass så ser nog folk ingen anledning att köpa det när man kan testa det billigt först, kanske t.o.m spela ut det helt.
Men tiden får utvisa det, MS säger att man är nöjda och det har fått bra betyg överlag, det är väl allt man vet just nu.
Sen säger ju en del populära youtubers en massa annat men det är i vanlig ordning inte en absolut sanning
Börjar ju kännas så, lirar med på PC och har klockat 22 felfria timmar so far.
Det som stör mig mest är när man vrider runt kameran och fpsen sjunker, samt att det tar tid för texturerna att ladda in igen efter att man har slutat snurra på kameran. Det kan bli ganska irriterande när man slåss mot monster
Sitter inte på något midrange dator precis : )
AMD Ryzen 7 78003DX
Asus ROG Astral GeForce RTX™ 5080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB
Vänta nu, grafiken ser ut som PS3 ibland och sen är det krånligt att spela mainquest, i ett coopspel som går ut på att spela mainquest. Känns som ganska viktiga delar ni klagar på? "Det enda.." lät lite fel. Men gameplayloopen kanske är så pass skoj att man tröskar på ändå?
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Avowed bygger på POE-världen som i sig är ganska nischad, sen har jag helt missat att man sagt att det skulle vara ett modernt skyrim/oblivion men jag har medvetet undvikit nyheter om det så gott det går
Nej, du har inte missat något. Utvecklarna har gång, på gång på gång officiellt varit tydliga med att spelet absolut inte är något Skyrim/Oblivion. Sedan har jämförelserna tyvärr varit oundvikliga från vissa spelares håll, men det är inte för att studion skall ha påstått det i alla fall.
Nej, du har inte missat något. Utvecklarna har gång, på gång på gång officiellt varit tydliga med att spelet absolut inte är något Skyrim/Oblivion. Sedan har jämförelserna tyvärr varit oundvikliga från spelarnas håll, men det är inte för att studion skall ha påstått det i alla fall.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Tack, trodde jag bott under en sten för länge 😂
Vänta nu, grafiken ser ut som PS3 ibland och sen är det krånligt att spela mainquest, i ett coopspel som går ut på att spela mainquest. Känns som ganska viktiga delar ni klagar på? "Det enda.." lät lite fel. Men gameplayloopen kanske är så pass skoj att man tröskar på ändå?
Jepp exakt så dom problem som jag stött på är så pass minimala att den roliga gameplayloopen överträffar det dåliga Eller vet inte om det är så stora problem egentligen. Grafiken var lite ojämn i helgen men jag tycker att den har blivit bättre nu. Spelet uppdaterades när jag startade igår så kanske har dom fixat lite problem vet ej men min bror som är på Series S säger dock fortfarande att han tycker grafiken är lite ojämn. Mitt största klagomål just nu är Main Quest. Det funkar ungefär som när man spelade tillsammans i Elden Ring, fast snäppet sämre. Känns som att spelet är gjort för att spela singel player när man kör main quest. Dock funkar multiplayern utmärkt när man bara roomar runt fritt och jagar monster tillsammans.
Speciellt på att det är Pillars i första person. Ja BG3 är också ett nischat spel men där lockades ganska många nya till genren också något som Avowed misslyckades med. Men att kalla ett 4/5 och 5/5 spel för flopp är som att kalla Hades (Bästa spelet som gjorts genom alla tider) för flopp. Det sålde ju inte så extremt bra som tydligen är viktigare än att spelet är bra. Det sålt runt 1 miljon sedan 2020. Ungefär vad Anthem sålde på 24h och totalt 5miljoner kopior. Visst var Anthem en flopp? Men sålde extremt bra, är det då inte en flopp?
Speciellt på att det är Pillars i första person. Ja BG3 är också ett nischat spel men där lockades ganska många nya till genren också något som Avowed misslyckades med. Men att kalla ett 4/5 och 5/5 spel för flopp är som att kalla Hades (Bästa spelet som gjorts genom alla tider) för flopp. Det sålde ju inte så extremt bra som tydligen är viktigare än att spelet är bra. Det sålt runt 1 miljon sedan 2020. Ungefär vad Anthem sålde på 24h och totalt 5miljoner kopior. Visst var Anthem en flopp? Men sålde extremt bra, är det då inte en flopp?
Beror kanske på vad man räknar som flopp? Personligen tyckte jag att Hades var uselt och om det dessutom inte sålde så bra.. ja då skulle jag nog vilja kalla det för flopp. Men om utvecklarna blev rika på spelet så var det ju absolut ingen flopp. Svårt att mäta om spelet är en flopp baserat på vad man personligen tycker om spelet, lättast är väl att mäta om det går med vinst? Call of Duty serien är ju en stor flopp isf eftersom att det ständigt får medelbetyg och fansen gnäller att det är samma spel i nytt skin varje gång. Samma med FIFA spelen osv.. eller är det en flopp? Spelarna flockas och pengarna rullar in.. hmm.. Men jag håller med det viktiga är ju givetvis om spelet är bra eller inte och då spelar det ju ingen roll om det är en kommersiell flopp eller ej så länge jag tycker att det är kul, för mig "personligen" kanske det inte är en flopp bara för att det floppar i resten av världen.
Men att kalla ett 4/5 och 5/5 spel för flopp är som att kalla Hades (Bästa spelet som gjorts genom alla tider) för flopp. Det sålde ju inte så extremt bra som tydligen är viktigare än att spelet är bra. Det sålt runt 1 miljon sedan 2020.
Enligt SteamSpy så har Hades sålt nästan 6,5 miljoner enbart på Steam. Det var dessutom en av Epics tidiga exklusiviteter så det lär ha sålt hyfsat där också. På det tillkommer versioner till Nintendo, PS och Xbox.
Beror kanske på vad man räknar som flopp? Personligen tyckte jag att Hades var uselt och om det dessutom inte sålde så bra.. ja då skulle jag nog vilja kalla det för flopp. Men om utvecklarna blev rika på spelet så var det ju absolut ingen flopp. Svårt att mäta om spelet är en flopp baserat på vad man personligen tycker om spelet, lättast är väl att mäta om det går med vinst? Call of Duty serien är ju en stor flopp isf eftersom att det ständigt får medelbetyg och fansen gnäller att det är samma spel i nytt skin varje gång. Samma med FIFA spelen osv.. eller är det en flopp? Spelarna flockas och pengarna rullar in.. hmm.. Men jag håller med det viktiga är ju givetvis om spelet är bra eller inte och då spelar det ju ingen roll om det är en kommersiell flopp eller ej så länge jag tycker att det är kul, för mig "personligen" kanske det inte är en flopp bara för att det floppar i resten av världen.
Precis det jag menar. Är spelet bra och gått med vinst så är det ju ingen flopp. Avowed lär ha gått med vinst samt flertalet 4/5 och 5/5 betyg. Sen hädar du i kyrkan med att inte tycka om Hades Ge det en till chans tycker jag. Otroligt spel!
Enligt SteamSpy så har Hades sålt nästan 6,5 miljoner enbart på Steam. Det var dessutom en av Epics tidiga exklusiviteter så det lär ha sålt hyfsat där också. På det tillkommer versioner till Nintendo, PS och Xbox.
Mer än vad jag visste, det har ju getts bort också och varit på ps+/gamepass så kanske räknar med där också. Siffran jag hört är runt miljonen. Det bästa spel som gjorts iaf