Rykte: CoD 2026 görs till nästa Xbox-konsol

Robot
Rykte: CoD 2026 görs till nästa Xbox-konsol
Medlem

Om konsolen släpps redan nästa år så är det logiskt att DK:s redan är ute, det skulle ju vara så coolt och kul! Men det är annars märkligt tyst om det hela, förutom denna påstådda läcka. Men det kanske kommer mer rök, så att säga, framöver i och med detta. Men jag är i alla fall alltid sugen på ny hårdvara, min kropp är redo! Hoppas bankkontot också är det (spoiler: nej!).

Btw Tomas, nån grym och stilig person skrev om detta redan för många timmar sedan i NextBox-tråden!

Medlem

Troligtvis kommer nästa Xbox inte ha någon skivläsare, spelfodralen har ju redan börjat innehålla bara en nedladdningskod.
Hoppas på stort kliv från Series X

Medlem

Hoppas det menas att det arbetas under en längre tid och att det skippas 2025 för ett nytt CoD.

Make Modern Warfare great again!

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Redaktör
Skrivet av Balunan:

Btw Tomas, nån grym och stilig person skrev om detta redan för många timmar sedan i NextBox-tråden!

Stiligt!

signatur
Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Troligtvis kommer nästa Xbox inte ha någon skivläsare, spelfodralen har ju redan börjat innehålla bara en nedladdningskod.
Hoppas på stort kliv från Series X

Ja Xbox first party-spel har tyvärr rent generell varit kassa på det där och MS själva verkar vilja gå den helt digitala framtiden till mötes, tyvärr. Det håller jag med om. Jag hoppas innerligt nästa konsol åtminstone erbjuder en extern lösning, likt hur Playstation har gjort.

Men annars beror det på spelen. Är spelen över 50GB är det dessutom oundvikligt då Xbox-spel tyvärr pressas på BD-50-skivor, dels för att spara pengar (Sony sägs, åtminstone fram till alldeles nyligen, ha haft egna produktionsanläggningar där de tillverkat sina Blu-ray/BD-UHD-skivor) men främst för att bibehålla bakåtkompatibilitet med Xbox One när Smart Delivery nyttjas då den inte kan läsa BD-100-skivor. De vägrar dessutom ofta ha spel på fler skivor, till skillnad från Sony. Så där får de gärna också ta efter, tillsammans med nåt liknande detta: https://www.tomshardware.com/news/ps5-60percent-smaller-game-...

Har tipsat om detta innan, men en väldigt bra resurs/tjänst för detta är https://www.doesitplay.org. De testar om spel funkar offline och om de kräver nedladdningar för att kunna spelas färdigt, eller om det räcker med det som finns på skivan/kassetten (alltså om hela spelet finns med).

Medlem

CoD4 nr 3? Eller?! Cod serien är snart lika rörig som Final Fantasy.

Medlem

Så nästa konsol släpps 2026. Då vet vi med 100% säkerhet att GTA släpps innan det.

Medlem

Modern Warfare 4, precis som jag trodde. CoD kommer att växla mellan Modern Warfare och Black Ops i all evighet nu.

1
Skriv svar