Hyr en Playstation 5 (om du bor i Storbritannien)
Nåja, det är väl bättre än att hyra/leasa höns i alla fall.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Nåja, det är väl bättre än att hyra/leasa höns i alla fall.
Man får billiga ägg, arga grannar och ev. salmonella.
140kr/mån i 36 månader blir alltså lite drygt 5000kr, och då äger man inte ens konsolen när tiden är över utan måste fortsätta betala om man vill fortsätta spela. Skulle PS+ Premium ingå så man fick "spel som en tjänst" så skulle det ju däremot vara sjukt värt, även om prislappen var en gnutta högre. Att hyra PSVR2 en kortare tid för att spela nåt enstaka spel skulle också vara rätt värt. Skulle vilja äga en, med PC-adapter bara för att kunna köra Half-Life Alyx (om det nu funkar). Skulle lätt kunna tänka mig hyra för det ändamålet.
Man får billiga ägg, arga grannar och ev. salmonella.
Glöm inte fågelinfluensasmitta! Och "doften" av hönsskit!
Och "billiga"... $600 för 2st hönor (en värphöna kostar ungefär en hundralapp att köpa i Sverige) i 6 månader i exemplet, såg $795 för 4st i ett år i ett annat exempel (där de dessutom nämner 48 dussin ägg som resultat = 576st) - en genomsnittlig värphöna lägger ungefär 250 ägg per år, så i det senare får man väl anta att det är kycklingar man får (de börjar lägga ägg vid ~18 veckors ålder).
I det första exemplet ger det en effektiv kostnad på sisådär 20kr per ägg. (Att jämföra med 3-4kr som det kostar här eller 4-5kr i snitt i USA.) I det andra någonstans 8-14kr per ägg, beroende på om det är den konservativa beräkningen med kycklingar som används eller om det är ~250 ägg per höna och år.
Visst ingår foder och veterinärvård/försäkring (samt både manual och telefonsupport!), men man måste fortfarande ha något slags hägn och ta hand om krabaterna. Så "billigt" vet jag inte riktigt. 😅
Förlåt för sanslös offtopic, jag tyckte bara konceptet var så jäkla tragikomiskt att jag behövde dela med mig av det. 😅 Jag brukar tycka att det där "you will own nothing and be happy" är lite uttjatat, men det finns en del exempel som blir extrema. ^^
Kommer ihåg tiden då man kunde hyra en spelkonsol över en helg, men nu går det ju knappt att hyra spel.
Gamepass och liknade tjänster är ju hyra.
Minns när man hyrde snes o n64 spel. Man fick sitta hela helgen o köra för att hinna igenom spelet. Fungerade då men med dagens spellängd blir det lite jobbigt haha.
Minns när man hyrde snes o n64 spel. Man fick sitta hela helgen o köra för att hinna igenom spelet. Fungerade då men med dagens spellängd blir det lite jobbigt haha.
Samma här, på 90-talet hände det att man hyrde konsol och några spel med kompisar och dygnade.
Bra grej detta om man inte vill eller kan köpa en konsol, men för egen del tycker jag kort hyrtid (några dagar eller veckor) vore mest intressant.
Samma här, på 90-talet hände det att man hyrde konsol och några spel med kompisar och dygnade.
Bra grej detta om man inte vill eller kan köpa en konsol, men för egen del tycker jag kort hyrtid (några dagar eller veckor) vore mest intressant.
Åh hyra NES på lokala videobutiken... fanns inte riktigt budget till det som liten knatte, men många gånger stod man där och fönstershoppade. ^^
Inte dumt alls. Absolut värt.
PS5 utan skivläsare och en gamepad kostar som minst 11 pund i månaden (drygt 140 kr), men då är det med 36 månaders bindningstid.
Vad händer efter bindningstiden?
Låter som en för jävla dålig deal ifall man måste lämna tillbaka den?! 🤷♂️
Ja på sätt och vis är det väl att hyra spel, men jag saknar ändå tiden då man kunde gå och hyra ett spel fysiskt och spela igenom det över en helg.
Ok, varför skulle jag vilja hyra en PS5 i 3 år för drygt 5.000 kr. Är ju bättre att köpa en och sälja den efter 3 år...
Känns lite som gamla Thorn i Sverige. Hyr en TV eller VHS-spelare till överpris och sedan lämna tillbaka = väldigt dålig investering.
Finns ju ofta avbetalningar med hyfsade villkor, som skulle vara ett bättre alternativ än hyra om man saknar pengar för att köpa en konsol kontant. Hyra är ju aldrig en bra affär om det är en lång bindningstid och slutpriset blir lika högt som varans värde...
Bor man i en hyffsat stor stad så rekommenderar jag varmt att man lånar spel helt gratis på biblioteket. Du får ha det i en månad minst och kan ofta förlänga i upp till fem månader. Ingen stress, och gratis! Bara på Astro Bot och Stellar Blade har jag "sparat" 1.400 kr.
Ok, varför skulle jag vilja hyra en PS5 i 3 år för drygt 5.000 kr. Är ju bättre att köpa en och sälja den efter 3 år...
Känns lite som gamla Thorn i Sverige. Hyr en TV eller VHS-spelare till överpris och sedan lämna tillbaka = väldigt dålig investering.
Finns ju ofta avbetalningar med hyfsade villkor, som skulle vara ett bättre alternativ än hyra om man saknar pengar för att köpa en konsol kontant. Hyra är ju aldrig en bra affär om det är en lång bindningstid och slutpriset blir lika högt som varans värde...
Bor man i en hyffsat stor stad så rekommenderar jag varmt att man lånar spel helt gratis på biblioteket. Du får ha det i en månad minst och kan ofta förlänga i upp till fem månader. Ingen stress, och gratis! Bara på Astro Bot och Stellar Blade har jag "sparat" 1.400 kr.
Så här i konsolgenerationens andra halva kan det nog passa vissa. Sikta på att hyra konsolen i ett antal månader och beta av storspelen kan bli ibiligare än att köpa den. T.ex. när GTA 6 kommer, kan tänka mig att det finns intresse mest bara för det. Men det är väl inte en jättestor del av oss på gamingsiter som FZ som tänker så, gissar jag.
<Uppladdad bildlänk>
Jag har fem stycken gamla Nintendo 64 uthyrningsexemplar hemma om någon vill hyra över helgen. 😃
Blir sällan avundsjuk, men gör ett undantag för dig!
En sån där skulle göra sig bra i min samling.
Kudos att du har FEM stycken dessutom!🤘
“All thinking people are atheists.”
Skulle ju kunna vara något att hyra en eller två veckor under en semester PSVR 2 och Resident Evil Village och spela det varje kväll. Om det inte var jättedyrt.
En annan kul grej vore kanske om man ska lana med polare då man kan behöva flera ps5or eller psvr2.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Blir sällan avundsjuk, men gör ett undantag för dig!
En sån där skulle göra sig bra i min samling.
Kudos att du har FEM stycken dessutom!🤘
Under sommaren ska jag försöka testa konsolerna, och se om de fungerar, kanske skriva ett inlägg här på FZ och berätta historien om hur jag räddade de från soptippen, och sen försöka hitta nya hem till alla utom en som jag behåller själv.
Under sommaren ska jag försöka testa konsolerna, och se om de fungerar, kanske skriva ett inlägg här på FZ och berätta historien om hur jag räddade de från soptippen, och sen försöka hitta nya hem till alla utom en som jag behåller själv.
Låter som en bra idé. Kan eventuellt vara intresserad av köpa en.
“All thinking people are atheists.”
"You will own nothing and be happy" - Louis Rossman